Beantwoord

Sonos one 2x en Sub niet in standby, blijft warm

• 27 juli 2019
  • 4 reacties
  • 539 Bekeken

Ik heb 2 x Sones One en Sonus Sub ongeveer 1 jaar in gebruik. De apparaten gingen automatisch in standby modus maar nu niet meer. Ze blijven nu warm. Ik heb aan de installatie niets veranderd. Ik gebruik Sonos Boost. Wat mij ook opvalt is in de Sonos app de optie Wifi Uitschakelen niet kan gebruiken. Ik krijgen de melding "Wifi niet uitgeschakeld, controleer of deze speaker is aangesloten op je touter met een ethernetkabel". De speaker is niet rechtstreeks op de router aangesloten maar via Boost.
icon

Beste antwoord door Tim S 29 juli 2019, 16:23

Er zal altijd wel iets van warmte van Sonos producten af komen, dit staat los van het feit dat ze in een standby staan of niet.
Mocht het verontrustend warm worden dan raad ik aan ons even te bellen.
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Geen idee waarom je de wifi zou willen uitzetten als hij draadloos staat.
De wifi moet aanstaan wil de speaker met de Boost of je router kunnen communiceren.
Je kan de wifi alleen uitzetten als je component bekabeld zit aangesloten, en bij het daadwerkelijk uitzetten dus ook bekabeld zou blijven bestaan.

Zie voor het standby gedeelte graag een diagnose tegemoet.
Bedankt Tim. Vwb wifi heb je natuurlijk gelijk. Ik dacht dat het sonosnetwerk via boost als bekabeld wordt gezien.

Update: ik heb vandaag de wifi gebruikt zonder boost. Ik heb geen muziek gestreamd. Wat mij opvalt is dat de speakers nu wel in standby gaan. Alleen verandert de warmte van de speakers regelmatig van bijna koud tot weinig warm. Om de ongeveer 30 minuten gecontroleerd. Zegt je dat wat?
Reputatie 7
Badge +2
Er zal altijd wel iets van warmte van Sonos producten af komen, dit staat los van het feit dat ze in een standby staan of niet.
Mocht het verontrustend warm worden dan raad ik aan ons even te bellen.
Ik kijk het nog even aan. Wat ik vreemd blijf vinden is dat er tijdens het niet streamen soms helemaal geen warmte voelbaar is en dan weer wel een beetje. Het lijkt mij dat de standby situatie tussentijds kort wordt opgeheven.

Bij twijfel over de situatie zal ik inderdaad bellen.

Reageer