Vraag

Sonos netwerk gebruiken of niet?

• 26 juni 2016
  • 7 reacties
  • 1046 Bekeken

Badge
Ik had problemen om mn sonos systeem te updaten, ik heb contact opgenomen met de helpdesk want ik kwam er niet uit.
Ook nu, net als eerdere contacten met de HD werd ik weer geweldig geholpen, mn complimenten aan de Sonos HD, het contact wordt pas beëindigt als alles weer naar tevredenheid werkt.

Ik heb alleen een vraag over het volgende advies:
Mijn telefoon en tablet maken (vrijwel) altijd verbinding via het Sonos net ( het beste signaal), internetten doen we dus ook via dit net.( al een paar jaar zonder problemen)
Ik kreeg nu het advies om dit zoveel mogelijk te beperken omdat dit netwerk er hoofdzakelijk voor is om de componenten met elkaar te laten communiceren. De data die gebruik met internetten zou dit kunnen verstoren.
In de tuin hang ik soms twee x play 1 op en heb ik geen bereik van mn "normale" wifi, in dit geval zou ik wel gebruik mogen maken van het Sonos net, maar daarna weer terug naar mn "normale" wifi.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, is er iemand die dit advies ook wel eens heeft gekregen of is er iemand die dit herkent?

7 Reacties

Badge
Even weer omhoog plaatsen.

Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk gesteld of is er echt niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen.
Reputatie 5
Badge +2
Het ligt er eigenlijk aan wat je op dat moment doet op de telefoons en tablets en met hoeveel je verbonden bent met het Sonosnet, als je zelf geen problemen ondervind met het gebruik van Sonosnet, gewoon door blijven gebruiken. Als je na een tijdje wel problemen krijgt kan het zijn dat er dus iets te veel gebruik is over het Sonosnet door veel toestellen of zwaar verkeer, dit kan zijn HD filmpjes streamen etc.
Badge
Hey Ryan,

Er zijn twee telefoons en een tablet die aut. verbinding maken met het sonos net, dit doen we al jaren.
We gebruiken deze alleen voor een beetje surfen (meestal op de laptop via een ander wifi net), WA en meer eigenlijk niet, zeker geen HD filmpjes e.d.
O ja, en Sonos bedienen natuurlijk!
Dus volgens mij valt dit allemaal niet onder zwaar verkeer.

Bedankt voor je reactie en we gaan toch maar weer gebruik maken van het Sonos net. tot nu toe hebben we daar geen problemen mee ondervonden.
Reputatie 1
Badge
Maar... Het sonos-net zie je toch helemaal niet? Ik heb nog nooit een sonos-wifi-net gezien! Zelfs niet via inssider, hoe maak he dat dan zichtbaar?
Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum.

Het sonos-net zie je toch helemaal niet?
Nee, maar dat hoeft ook niet. Zodra je een ethernetkabel in een Sonos-component steekt zit je op Sonosnet. Dat moet er natuurlijk wel minimaal één Sonos-component bedraad zijn aangesloten op de router, want anders is er helemaal geen Sonosnet beschikbaar. Met een Android-telefoon of -tablet kun je ook via Sonosnet werken, met een iDing gaat dat niet.
Ik heb 2x de play 1 en een bridge.
Ik gebruik de sets in afzonderlijke ruimten. Echter ik wil ze soms ook graag als stereo paar kunnen installeren.
Kan ik de configuratie op een eenvoudige manier omschakelen?
Reputatie 3
Badge +2
Echter ik wil ze soms ook graag als stereo paar kunnen installeren. Kan ik de configuratie op een eenvoudige manier omschakelen?
Ja, dat kan. Zie hier.

Reageer