Vraag

Sonos Move zet zichzelf ongewenst aan

  • 2 January 2020
  • 11 reacties
  • 1409 Bekeken

Beste, 

 

Mijn sonos move zet zichzelf constant aan. 

Ik koppel de move af en toe aan mijn Beam, maar dat wil ik alleen doen als ik dat zelf wil. 

Ik kan geen oorzaak vinden, dit gebeurt gewoon willekeurig, ook heb ik de microfoon uitgezet maar dit helpt niet. 

 

Hoe kan dit? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7

Heb je de Move in een groep gezet met de Beam?

Ja dat doe ik als ik ze gelijktijdig wil gebruiken.. Maar ik haal de move altijd weer uit de groep als ik hem uit zet. 

Reputatie 7

En desondanks gaat hij dan weer meedoen met de Beam? Dat zou niet moeten. Misschien eens een diagnose maken (nummer even opschrijven) vlak nadat het probleem zich voordoet en dan contact opnemen met Sonos?

Ja het is zeer vreemd, hij gaat niet automatisch de groep in, hij gaat zelf aan en zelf uit als ik hem niet zelf aan heb gezet.. ik merkte het op omdat het veel batterijvermogen gebruikte terwijl ik dacht dat die uit stond.

Ik heb een nieuwe gekregen van PlatteTV. Goed service. Ben benieuwd of het nu verholpen is.

Hij doet het gewoon weer.. zet zichzelf gewoon aan..

Reputatie 7
Badge +2

Wat bedoel je met aanzetten, dat de muziek zou beginnen te spelen, of dat het lampje actief is.

Als je de power knop 1x indrukt, zet je de Move in standby, en zal deze stroom blijven gebruiken.

Als je de power knop 5 a 10 seconden ingedrukt zou houden, zul je een geluidje horen, en gaat het lampje uit.

Weet dat als je de Move zijn power knop weer zou indrukken, of op de oplader zou plaatsen, de Move weer aangaat, en zul je weer de power knop ingedrukt moeten houden wil je dat deze uitgaat.

Ok, dat wist ik nog niet, ik ga het proberen morgen, laat het je weten.

Met aanzetten bedoel ik dat hij zichzelf off- en online zet, zo zie ik dat in de app.. als ik 1x op de standby knop druk dan zet hij zichzelf erna weer online.. dit gebruikt accu..

Ik ga het morgen proberen om de standby knop langer in te drukken

Het klopt, langer ingedrukt houden tot het geluidje, hartstikke bedankt

Reputatie 7

Kortom: it's a feature, not a fault. Ook Move maakt onderdeel uit van het multiroom audiosysteem dat de Sonos-devices samen vormen. Maar dan moet hij wel aanstaan….. Indien je dat niet wilt (en Sonos heeft daaraan gedacht!), dan kun je de (alleen) Move dus zelfs uitzetten.

Ik heb deze gekocht in november. Dus moest hij nadat ik hem had geïnstalleerd en opgenomen in het Sonos-systeem terug in de doos tot de kerst.. En inderdaad ging hij steeds aan. Met als gevolg dat ik om de paar dagen de batterij weer op moest ;laden, Hopelijk werkt deze truc. Ben benieuwd.

De truc werkt helaas niet.. de truc werkt wel als je hem voor het uitschakelen op de Bluetooth functie zet..