Sonos Move verbinden aan KEF LS50 Wireless.

  • 21 September 2022
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Hi, mijn vriend wil een Sonos Move kopen om de muziek van onze KEF LS50 Wireless in de woonkamer te streamen naar de eetkamer. Dit zou via AirPlay moeten kunnen. Ik wil hem de Sonos Move voor zijn verjaardag cadeau doen, maar wil eerst weten of het mogelijk is om de speakers aan elkaar te verbinden. Heb nul verstand van dit soort dingen, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen voordat ik de aanschaf doe.

 

Groet!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

De Sonos kan via Airplay, maar het is de vraag of de KEF’s dat ook kunnen.

 

Heb contact gehad met KEF, maar zij bieden niet zo’n product aan als de Sonos Move. Daarna gebeld met iEar en die weten niet zeker of het kan via Airplay. Dus dat blijft dan een gok. Al gaan we met een SONOS Move er wel op vooruit, ten opzichte van onze Bose Mini Soundlinks, wat betreft de draagbare audio in huis. Goed ook om te weten dat jij denkt dat het synchroon lopen niet zozeer merk gebonden is, maar ik bedoelde inderdaad wat jij ook zegt dat het groeperen van de devices een stabielere verbinding zou moeten geven. 

Reputatie 7

Problemen met de synchroniciteit zullen niet zozeer aan KEF/Sonos liggen maar, in mijn ervaring, aan Airplay. Bij een “all-Sonos-oplossing” kun je de speakers groeperen, wat in mijn ervaring stabieler is dan via Airplay. Bij een “all-KEF-oplossing” kan dat wellicht ook.

De Move is inderdaad beter verplaatsbaar omdat hij op een batterij werkt.

Dank voor je snelle reactie!

Zijn doel is de muziek van de KEF speakers in meerdere ruimtes te laten doorklinken, dus in de eetkamer of zelfs verder weg in de keuken. Verplaatsbaar dus, zonder snoeren. Hij denkt dat dat kan via AirPlay, maar ik twijfel daarover. Vandaar mijn vraag hier. Via bluetooth kan het denk ik ook niet. 

Waar ik ook bang voor ben is een conflict tussen de merken, wat jij ook aangeeft wat betreft synchroon lopen. Dus dat je beter alles van KEF of alles van SONOS kunt hebben. Ik ga even contact opnemen met KEF om ditzelfde voor te leggen.

Reputatie 7

Voor mij is het even de vraag wat je vriend precies wil. Wil hij Airplayen van zijn telefoon naar de Move én de KEF's? Dat kan. Er zijn wat risico’s met betrekking tot het (niet) synchroon lopen van de verschillende speakers, maar in principe kan dat. De Move is overigens ook nog een bluetooth speaker, wat je voor dit doel niet nodig hebt. Een One (SL) kan ook.

Wil hij echt zoals je zegt “de muziek van onze KEF LS50 Wireless in de woonkamer te streamen naar de eetkamer”, dan kan dat waarschijnlijk niet: speakers als de KEF's zijn meestal geen bronnen voor Airplay, maar ontvangers.

Heeft KEF hier geen oplossing voor (ook om evt. problemen met het synchroon lopen te voorkomen)?