Vraag

Sonos met desktop en laptop verbinden?

• 5 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 4039 Bekeken

Ben als nieuwe Sonos gebruiker nog een beetje zoekende!

10 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
En wat wil je weten? 🙂
Haha, dat is stom, had een heel verhaal ingetypt
Ook nu komt de rest van mijn verhaal er niet te staan!!!!
Nogmaals:
Ik krijg regelmatig de melding dat mijn netwerksnelheid onvoldoende is.
Mijn Sonos component staat verbonden met een data switch.
Daarnaast krijg ik regelmatig een 1002 foutmelding!
Ik heb naar mijn firewall instelling gekeken en heb bij de Sonos app een vinkje gezet.
Ik heb in de huiskamer een laptop staan, deze werkt draadloos, deze is gekoppeld met mijn Play 5.
Nu heb ik op de eerste etage een desktop staan die wel bedraad is, is het zinvol om deze te koppelen?
Of eventueel de laptop en desktop allebei?
Ik wil niet geloven dat ik een "miskoop " heb gedaan!
Maar het is knap frustrerend dat ik bijna €600 heb uitgegeven en ik kan mijn eigen muziek niet afspelen!
Ik ben best bereid om de Boost aan te schaffen, maar dan wil ik wel zeker weten dat daarmee de problemen verholpen zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Als je de muziek van een PC (desktop of laptop) wilt afspelen moet je in de Sonos app een share maken naar de lokatie via je netwerk.

https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/261?_ga=1.201304684.378040708.1375782663

Je hebt geen miskoop, ik speel mijn hele muziekbibliotheek af die op een NAS staat.
Deze instellingen heb ik al gedaan, hierin staat de koppeling naar de laptop.
Is het raadzaam om de desktop te koppelen, aangezien deze bedraad is?

Ik moet er wel bij zeggen dat er aardig wat Ipad's en telefoons op 1 router zitten!
Kan het netwerk al het apparatuur wel aan?

Ik ben echt super tevreden met mijn Sonos component, het geluid is echt zo ontzettend goed!!
Nu alleen nog een goed werkende netwerkverbinding...
Reputatie 5
Badge +2
Zou je voor mij een diagnose in willen sturen en het bevestigingsnummer hier willen posten.
Diagnose heb ik opgestuurd, bevestigingsnummer is 6449022.
Reputatie 5
Badge +2
Wat voor data switch wordt er gebruikt? En zou je kunnen testen hoe Sonos afspeeld als deze direct bekabeld is met de Router.
Ik ben ondertussen zelf ook al wat aan het "uitproberen" wat betreft aansluiting.
Zo heb ik inderdaad mijn Sonos component rechtstreeks naar mijn router aangesloten en de laptop ook bekabeld.
Het lijkt, vooralsnog, geen problemen meer te geven!
Alleen had ik h'm liever met de data switch willen verbinden, gezien deze in de buurt van mijn Sonos staat en netjes weggewerkt kan worden!
De data switch is een Sitecom network giga switch 5 port.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je de switch al een keer herstart gehad? Ook zou je nog een andere ethernetkabel kunnen proberen om te zien of deze beter werkt.

Reageer