Beantwoord

sonos in combinatie met mijn asus RT-AC66U B1 met Aimesh ondersteuning

  • 3 February 2021
  • 7 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 2

goedemiddag,

Een vraag…. ik heb recent een nieuwe router gekocht Asus RT AC66U B1 met 2 van die satellieten om het wifi signaal te versterken…. Router werkt perfect overal zeer goede dekking! maar Sonos houdt er schijnbaar niet zo van!

mijn “kamers” zijn niet altijd zichtbaar,  bv huiskamer draait je wilt kantoor erbij doen dan ziet die die niet of gaat gewoon niet aan! gisteravond op google gevonden dat dat op te lossen valt door in wifi instellingen de Airtime fairness op diosable te zetten en een paar kleine testjes deze ochtend lijkt dat te werken! Enige nu nog irritante is dt in de sonos op je elke keer de melding krijgt dat bepaalde sonos producten van wifi gebruik maken via een extender! Het schijnt dat als je 1 sonos box bedraad aansluit het hele probleem opgelost zou moeten zijn nu kan ik dat niet doen omdat mijn router in de gang aan de muur hangt en ik geen UTP van daaruit naar de eerst volgende sonos box 15 meter vederop wil trekken!

Ik heb geprobeerd om een sonos one aan een satelliet te verbinden bedraad maar nog geen idee of dit effect heeft…. iemand een oplossing voor dit toch wel irritante probleem>

 

 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 4 February 2021, 13:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heb je voor die nieuwe router dan nog een router van je ISP ? En….inderdaad Sonos op mesh wifi is geen goede combo en dat ligt niet aan Sonos.

Reputatie 2

Heb je voor die nieuwe router dan nog een router van je ISP ? En….inderdaad Sonos op mesh wifi is geen goede combo en dat ligt niet aan Sonos.

ja ik heb mijn telenet (Belgie) modem nog deze kan helaas niet op bridgemode. Uiteraard wel het WIFI signaal uitgezet maat veder kan ik weinig….

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou dan in elk geval de Asus wel in bridge/AP mode kunnen zetten, dan sluit je in elk geval al een paar mogelijke conflicten in je netwerk uit.

Reputatie 6
Badge +3

Sonos bekabelen aan een mesh satelliet gaat niet werken, wel aan de bekabelde primary mesh node maar die zal ook wel ver weg staan denk ik.

Reputatie 2

Je zou dan in elk geval de Asus wel in bridge/AP mode kunnen zetten, dan sluit je in elk geval al een paar mogelijke conflicten in je netwerk uit.

kan dan met behoud van WIFI netwerk dan?  Ik ga dat is testen

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou dan in elk geval de Asus wel in bridge/AP mode kunnen zetten, dan sluit je in elk geval al een paar mogelijke conflicten in je netwerk uit.

kan dan met behoud van WIFI netwerk dan?  Ik ga dat is testen

 

Meestal kan dat wel, dat zou je even moeten uitzoeken. Ik weet alleen dat Google Nest het niet kan, daar moet de ISP modem in bridge mode (te gek voor woorden trouwens) maar ik weet het niet voor deze Asus specifiek.

Reputatie 6
Badge +3

en dat is altijd met behoud van wifi