Sonos five in surround opstelling

  • 25 May 2021
  • 4 reacties
  • 1911 Bekeken

Goedemiddag, ik heb je een arc, sub gen 3 en twee one’s aangeschaft. Nu heb ik zitten twijfelen tussen de one en de five maar voor de one gekozen daar de verkoper aangaf dat de five een overkill voor surround zou zijn.

Nu ik de installatie in gebruik heb ben ik er achteraf dat de surround speakers volledig mee kunnen spelen bij het afspelen van muziek. 
 

Ik denk erover na de one’s in de overkapping te hangen en alsnog twee fives aan te schaffen. Maakt dit een groot verschil als deze in surround opstelling staan maar met muziek volledig meespelen? 
 

Weet iemand tevens of Sonos ook 7.1 gaat ondersteunen in de nabije toekomst? 


4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niets zo persoonlijk als geluid. De één zal zeggen moet je doen, de ander zal zeggen dat de Arc en sub al voldoende geeft. 
Je kunt hooguit eea uitproberen met recht op retour.

Sonos geeft nooit info over toekomstige ontwikkelingen, dus ook niet of 7.1 eraan zal komen. Persoonlijk denk ik het niet. Ik denk ook niet dat het veel zal toevoegen omdat de tv dit volgens mij ook niet aanbied. 

Thx voor je reactie. 
 

Eens dat niets zo persoonlijk is als geluid. Echter kon ik niet veel terug vinden op het forum over een dergelijke setup. Ik vroeg mij af waarom dit zo is. Wellicht dat de functie volledig meespelen toch niet alles uit de speaker haalt? Natuurlijk is wel zo dat de surround als set met de ones worden verkocht en dit al erg goed geluid geeft. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je er weinig over kan vinden omdat er relatief gezien ook maar weinig mensen de 5 als surroundspeakers zullen hebben. Voor een gewone 5.1 opstelling is dit inderdaad een overkill naar mijn mening. 
Zelf vind ik de volledig instelling ook niet heel prettig omdat het geluid dan teveel van opzij komt. Ik gebruik deze stand dus ook liever niet, maar dat heeft mogelijk met mijn opstelling te maken. Zelf werk ik liever met de mogelijk het geluid voor muziek iets naar de achterspeakers te trekken.

Voor televisie, 5.1 opstelling zou de five idd overkill zijn. In stereo voor het luisteren naar muziek is de five veel voller van geluid. Helaas kun je niet makkelijk schakelen tussen stereo en surround. Dus de volledig functie komt daarbij het beste in de buurt. Daarbij speel ik zelf ook nog met de balans van de surroundspeakers afhankelijk van mijn zitplaats in de woonkamer.

Beste optie is om met recht op retour maar eens te gaan luisteren wat nu daadwerkelijk het verschil is.

Reageer