Beantwoord

Sonos en Alexa - stand van zaken

• 28 January 2019
  • 4 reacties
  • 2996 Bekeken

Ik heb hier verschillende keren gelezen, dat alexa in Belgie NIET op de Sonos ONE of Sonos BEAM werkt. Maar, ik begrijp het net goed. Ik gebruik nu Alexa (met een Echo Dot) en Sonos Play 3 zonder enkele problemen en het werkt goed. ik overleg nu een sonos beam + 2 Sonos Play ONEs te koppen. Maar als ik dan Alexa niet meer kan gebruiken om Sonos aan te sturen, zal dit echt een stap naar achter zijn.
Wat is nu de stand van zaken wat Alexa met Sonos (Beam en/of ONE) betreft?
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 09:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Amazon Alexa ondersteunt helaas de Nederlandse taal niet waardoor dit binnen de Benelux nog niet ondersteunt word, door Amazon niet en daardoor ook door Sonos niet.
Het ziet er naar uit dat de Google Assistent functie sneller op Sonos actief zal worden dan de Amazon Alexa functie.
Mocht Amazon de Nederlandse taal goed ondersteunen, dan zal de Alexa functie ook op Sonos gaan werken.
Tot op heden ondersteunt Amazon alleen de Engelse taal binnen de Benelux.
Tim, bedankt voor jouw antwoord. Ik was mij al bewust, dat Amazon/Alexa geen nederlands ondersteunt. Maar betekent dit, dat ik - in Belgie - de Sonos Beam + Alexa zonder problemen in engels kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +2
Wij zullen je niet assisteren in het werkend maken van spraakdiensten op het systeem, totdat je daadwerkelijk in de app de mogelijkheid er toe krijgt de dienst te activeren.
Sonos wil een goede ervaring achterlaten omtrent spraakdiensten, en met onze dialecten en dergelijke kan het zijn dat de spraakdienst je 90% van de keren niet goed begrijpt of met totaal andere antwoorden terugkomt dan waar je om vraagt.
Mede ook de reden dat we de spraak dus binnen de Benelux nog niet actief hebben.
Mocht je zelf een omweg vinden om de dienst toch werkende te krijgen op je Sonos systeem dan houden wij je niet tegen, of andere diensten zoals muziekdiensten dan problemen kunnen ervaren op je systeem is mogelijk.

Wij zullen je niet assisteren in het werkend maken van spraakdiensten op het systeem, totdat je daadwerkelijk in de app de mogelijkheid er toe krijgt de dienst te activeren.
Sonos wil een goede ervaring achterlaten omtrent spraakdiensten, en met onze dialecten en dergelijke kan het zijn dat de spraakdienst je 90% van de keren niet goed begrijpt of met totaal andere antwoorden terugkomt dan waar je om vraagt.
Mede ook de reden dat we de spraak dus binnen de Benelux nog niet actief hebben.
Mocht je zelf een omweg vinden om de dienst toch werkende te krijgen op je Sonos systeem dan houden wij je niet tegen, of andere diensten zoals muziekdiensten dan problemen kunnen ervaren op je systeem is mogelijk.

Ondertussen is Alexa wel in de Sonos app geïntegreerd, maar als ik dit wil installeren in de app (omdat de Google Assistent er werkelijk geen bal van begrijpt) dan zegt hij dat het niet beschikbaar is in mijn regio (België). Dan moet je er ook geen reclame mee maken hé…