Beantwoord

Sonos bridge werkt niet, lampje brandt niet

• 5 april 2018
  • 5 reacties
  • 1162 Bekeken

Mijn sonos bridge werkt niet (meer). Stekker eruit gehaald en na een minuut er weer in gedaan. Het lampje brandt niet. Ook de lampjes bij de ethernet aansluiting branden/knipperen niet. Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door Tim S 13 april 2018, 10:49

Als een Bridge defect is en geen stroom meer ontvangt is dit erg spijtig.
Wij hebben helaas geen Bridge's en ook geen stroom adapters voor de Bridge's meer op voorraad.
Enige wat wij kunnen aanbieden, is dat we de Bridge voor u terughalen en hier een vervangende Boost voor leveren.
Vaak is de Bridge ouder dan 2 jaar en komt buiten garantie te vallen, dit houd in dat er een buiten garantie kosten plaatje bij komt kijken.
Op het moment komen deze kosten uit op 89 euro ipv de nieuwprijs van een Boost van 129 euro.
Indien je dit tracject af wilt lopen, ontvangen we graag het serie nummer van de Bridge, zodat we het proces verder in werking kunnen zetten.

In sommige situatie's is een Bridge of Boost niet noodzakelijk, ook een speaker kan bekabeld worden en de wifi opzetten voor de rest wat draadloos staat.
Het ligt er maar helemaal aan of de speaker statische in de buurt van de router staat en dus niet verplaatst zou worden.
Router staat meestal in de meterkast, hier wens je denk ik niet je speaker neer te zetten, en dus is een Bridge/Boost daar een goedkopere oplossing voor.

Een 2e oplossing zou kunnen zijn om Sonos op de wifi van de router te laten inloggen, dan is er geen 1e bekabelde Sonos nodig.
Omtrent de 2e oplossing raad ik wel aan de volgende Community Post eerst door te lezen om het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi goed te begrijpen.
Bekijk origineel

5 Reacties

Ik heb precies hetzelfde. Ging ervan uit dat het kapot is.
Reputatie 7
Badge +2
Als een Bridge defect is en geen stroom meer ontvangt is dit erg spijtig.
Wij hebben helaas geen Bridge's en ook geen stroom adapters voor de Bridge's meer op voorraad.
Enige wat wij kunnen aanbieden, is dat we de Bridge voor u terughalen en hier een vervangende Boost voor leveren.
Vaak is de Bridge ouder dan 2 jaar en komt buiten garantie te vallen, dit houd in dat er een buiten garantie kosten plaatje bij komt kijken.
Op het moment komen deze kosten uit op 89 euro ipv de nieuwprijs van een Boost van 129 euro.
Indien je dit tracject af wilt lopen, ontvangen we graag het serie nummer van de Bridge, zodat we het proces verder in werking kunnen zetten.

In sommige situatie's is een Bridge of Boost niet noodzakelijk, ook een speaker kan bekabeld worden en de wifi opzetten voor de rest wat draadloos staat.
Het ligt er maar helemaal aan of de speaker statische in de buurt van de router staat en dus niet verplaatst zou worden.
Router staat meestal in de meterkast, hier wens je denk ik niet je speaker neer te zetten, en dus is een Bridge/Boost daar een goedkopere oplossing voor.

Een 2e oplossing zou kunnen zijn om Sonos op de wifi van de router te laten inloggen, dan is er geen 1e bekabelde Sonos nodig.
Omtrent de 2e oplossing raad ik wel aan de volgende Community Post eerst door te lezen om het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi goed te begrijpen.

Mijn sonos bridge werkt niet meer. Geen enkel van de lampjes werken. Ik wou een nieuwe bridge kopen, maar zie die niet meer op jullie website. Welk product vervangt de sonos bridge?

Reputatie 5
Badge +3

@carine Eh, dat staat recht boven je eigen post: de Boost. En als het mogelijk is om één van je speakers te bedraden probeer je het eerst zonder…...

Reputatie 7
Badge +2

Elke speaker werkt inderdaad als een Sonos Boost.

De vraag is dus meer, waar staan je speakers, en waar staat je router, om na te gaan of je speakers bekabelen een optie is.

De Boost verkopen we meestal voor de situatie waarin de router in de meterkast staat.

@carine Als je contact zou opnemen met onze support afdeling omtrent de defecte Bridge, dan kunnen we bij terughalen van je Bridge, voor een iets goedkopere prijs de Boost aanleveren.

Reageer