Sonos beveiligen

• 13 January 2019
  • 4 reacties
  • 6312 Bekeken

Meerdere personen maken gebruik van onze wiffi. Zodra men de sonos app doenload kan iedereen alle sonos componenten aansturen.
Dit wil ik eingrnlijk allleen voorbehouden aan 1 of 2 personen
Kan men dit bij sonos instellen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Nee, Sonos heeft geen gebruikers en/of authorisaties. Wie op je wifi zit, kan aan je Sonos als ze de app hebben. Ik denk dat het op te lossen is door een gast wifi netwerk in te stellen voor de gebruikers die er niet aan mogen maar ben niet zeker.
Reputatie 7
Badge +2
Wat Eddie zegt klopt inderdaad, een gasten netwerk zou een uitkomst bieden, een gasten netwerk geeft alleen internet toegang naar buiten toe, en laat verder geen (bekabelde/draadloze) aangesloten apparaten zien.
Sonos ziet de wifi als je beveiliging, het wifi wachtwoord deel je met de mensen die je zou vertrouwen.
Een andere overweging zou kunnen zijn een extra router bij te plaatsen die zijn eigen netwerk aanmaakt, de Sonos hier in te plaatsen, en de wifi gegevens hiervan niet te delen met diegene die je geen toegang wilt bieden aan Sonos.
Maar een gasten wifi zou een makkelijkere oplossing zijn.
Mijn kinderen wijzigen steeds de instellingen of playlist zonder deze nadien terug te zetten.
Hebben wel toegang tot WIFI en de netwerkprinter, waardoor een gastaccount niet mogelijk is.
Graag had ik ook de mogelijkheid gezien om een wachtwoord in sonos zelf te plaatsen. Een bijkomende router ga ik niet aan beginnen. De netwerkinstallatie in de woning moet simpel blijven. Het eenvoudigste is toch dat je in Sonos zelf een wachtwoord kan plaatsen. Is toch maar een software aanpassing in sonos.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos ziet de wifi-beveiliging als je wachtwoord, daarnaast hebben we vanwege de GDPR/AVG internet privacy regelgeving al een account aan Sonos zitten waardoor bepaalde instellingen niet te wijzigen zijn als de eigenaar niet eerst het wachtwoord zou opgeven.
Of er een parental control in zal komen kan ik helaas niet garanderen, maar zal je verzoek uitzetten.