Vraag

Sonos bedienen buiten wifi

  • 23 October 2021
  • 4 reacties
  • 1570 Bekeken

Ik woon de helft va de tijd niet in mijn huis, maar elders. Als ik in mijn huis de sonos vergeet uit te zetten,  wil ik graag vanuit de andere woning, de sonos benaderen Ik zit dan dus niet in de wifi. Hoe kan ik dat regelen?

Ik heb 3 play 1's, een play5 en een boost.

 

dank groet walther


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Binnen Sonos is daar geen oplossing voor - Sonos kent geen mogelijkheid voor bediening van buitenaf. Een andere oplossing is dat je met een VPN aan de gang gaat, maar daar lees ik met Sonos ook geen goede resultaten over: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1798125

Reputatie 6
Badge +3

Helaas heeft Sonos geen cloud access of webplayer waardoor je vanaf afstand er bij kunt. Groot gemis, bij mij in huis heeft zo`n beetje alles cloud access behalve Sonos.

Normaal gesproken is dan (als het niet in de cloud hangt) de manier om je netwerkapparatuur van buitenaf te benaderen een VPN server draaien in huis maar Sonos is helaas niet normaal als het gaat om netwerkgevoeligheid. Ik kan al mijn apparaten benaderen…….behalve mijn Sonos, die wil alleen wifi.

Het gaat dus niet :joy::cry: .

Nou mannen, dat klinkt jammerlijk. Dat betekent ‘niet vergeten uit te zetten’  en dat lukt nu juist zo slecht ;-)

 

Dank voor jullie reacties!

 

w

Reputatie 6
Badge +3

Ach, ik bedenk me net dat ik een beetje overdreven heb door te zeggen dat alles cloud access heeft hier in huis. Het blijkt dat de strijkbout van mijn vrouw dat ook niet heeft en mijn fritespan ook niet :joy: . Die moet ik dus ook niet vergeten uit te zetten :joy: . Fijn weekend !