Sonos Arc slechter geluid na update.


Badge +1

Na horen zeggen hoor ik nadat de Sonos Arc geüpdatet is klachten komen over het slechte geluid van de Sonos arc, ik ben bang dat het mij ook overkomt na een update 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

59 Reacties

Badge +1

Elke keer dat ik het centerspeaker afsteld moet ik steeds weer opnieuw instellen, irritant toch, kan het niet of weet niet hoe je het opslaat 🤔

Ik ben ook dyslectisch 😔

Reputatie 7

Kun je aangeven welke afstelling je bedoelt? Evt. een screenshot?

Badge +1

Kun je aangeven welke afstelling je bedoelt? Evt. een screenshot?

 

Reputatie 7
Badge +3

Het rood omcirkelde is geen afstelling, dit is wat Sonos ontvangt van je tv en is dus afhankelijk van de uitzending of de gebruikte app (Netflix e.d.). 
Het witte cirkeltje zou wel aan moeten blijven wanneer deze is ingesteld. Dit is spraakversterking. 

Reputatie 7

Voor je een iPad of iPhone koopt, kijk nog even hier: https://support.sonos.com/s/article/3222?language=nl_NL

Badge +1

Voor je een iPad of iPhone koopt, kijk nog even hier: https://support.sonos.com/s/article/3222?language=nl_NL

Oké  plattetv heeft het voor mij geïnstalleerd, dan lees ik weer wat en denk dan ik, dat doe ik ook even.....

Reputatie 7
Badge +3

Mijn advies. Het werkt nu naar je volle tevredenheid, lekker zo laten en gaan genieten van je Sonos  zoals het nu is.

Badge +1

Mijn advies. Het werkt nu naar je volle tevredenheid, lekker zo laten en gaan genieten van je Sonos  zoals het nu is.

Dank je wel, het is inderdaad een pareltje, en bedankt voor je advies en geduld voor mij 👍

hoi @Morauw,
 

Oké  plattetv heeft het voor mij geïnstalleerd, dan lees ik weer wat en denk dan ik, dat doe ik ook even.....

Goede keuze wat PlatteTV betreft. 😎
Daar kun je altijd terecht voor advies.
Al mijn Sonos producten en tv's daar aangeschaft. (Eindhoven)
Support loopt met je mee, wat je ook tegenkomt.

 

Badge +1

hoi @Morauw,
 

Oké  plattetv heeft het voor mij geïnstalleerd, dan lees ik weer wat en denk dan ik, dat doe ik ook even.....

Goede keuze wat PlatteTV betreft. 😎
Daar kun je altijd terecht voor advies.
Al mijn Sonos producten en tv's daar aangeschaft. (Eindhoven)
Support loopt met je mee, wat je ook tegenkomt.

 

Ja goede service, welk merk tv gebruik jij voor de Sonos?

 

Badge +1

@SimonSonos 

 Ben zelf in principe een Samsung Fan, maar staat ook altijd open om mijn horizon te verbreden en niet altijd op 1 paard te wedde 😉

Ja goede service, welk merk tv gebruik jij voor de Sonos?

 

Op dit moment de Philips OLED 8 series 4K UHD OLED Android TV 65OLED804/12.
Maar als deze uit is: De Philips 807 dan denk ik  voor de 77 inch te gaan.
 

Badge +1

Ik heb toch nog een vraagje over de Apple iPhone, moet je de app van Sonos arc betalen als je die wilt downloaden?

Ik hoor net van de  buurvrouw dat je vaak iets moet betalen voor een app te downloaden, en bij de Samsung iPhone niet 🤔

Groetjes Johan 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, die kan je gratis downloaden en er zit ook geen abonnement op. Net zoals bij de Samsung. 

Badge +1

Nee, die kan je gratis downloaden en er zit ook geen abonnement op. Net zoals bij de Samsung. 

Thx man.

Zit te denken om eens vreemd te gaan van merk 🤪

 

Badge +1

Net zoals ik begon met de Soundbar HW-Q950A, 

Was niet onder de indruk, 

Toen kwam de Klipsch cinema 1200, klonk al veel beter, maar kinderziektes, helaas. 

Dus nu de Sonos Arc, 2X SL One met de Gen 3, 

Helemaal top, dus vreemd gaan van merk kan geen kwaad 🥰

Reputatie 7
Badge +3

Het is een beetje off-topic maar het kan ook heel erg tegenvallen. Ik ben zelf een liefhebber van Apple en heb ooit een Android gehad waar ik absoluut niet aan kon wennen. Wanneer je niets van Apple hebt dan is het echt een grote overstap waar je eens goed over moet nadenken of het je dat allemaal waard is om eens Trueplay te kunnen gebruiken.

Reputatie 4
Badge +3

Wanneer je eenmaal Apple gebruikt, wil je nooit meer iets anders 💪

Bij mij begon het ooit met een iMac 27 inch, toen een iPhone, een MacBook met M1 processor, daarna de Apple Watch en toen de Apple TV 4K wat kijken naar je TV ineens tot een hoger niveau breng. En ow ja…. De AirPods Pro, maar die hebben we natuurlijk niet meer nodig om naar een film te kijken die met Dolby Vision op de TV en Dolby Atmos die uit je Sonos klapt👍
 

Wat kost dat allemaal? Wil het niet eens weten. Het werkt goed en als je eenmaal een Apple gebruiker bent, loopt het vaak -net als hier- helemaal uit de hand 😂

Badge +1

Wanneer je eenmaal Apple gebruikt, wil je nooit meer iets anders 💪

Bij mij begon het ooit met een iMac 27 inch, toen een iPhone, een MacBook met M1 processor, daarna de Apple Watch en toen de Apple TV 4K wat kijken naar je TV ineens tot een hoger niveau breng. En ow ja…. De AirPods Pro, maar die hebben we natuurlijk niet meer nodig om naar een film te kijken die met Dolby Vision op de TV en Dolby Atmos die uit je Sonos klapt👍
 

Wat kost dat allemaal? Wil het niet eens weten. Het werkt goed en als je eenmaal een Apple gebruiker bent, loopt het vaak -net als hier- helemaal uit de hand 😂

Ik ben bijna 54 en verlang naar een nog betere kwaliteit dan Samsung, is dat gek 🤔

Ik kijk de hele dag tv, Netflix, F1,2,3 en soms muziek, zo vermaak ik me eigen, dus ja, mijn vrouw werkt maar zit graag in haar vrije tijd achter de laptop spelletjes te spelen ermee. 

Ik sta er voor open om eens van merk te veranderen, als het maar beter kwaliteit is 🤪

Reputatie 7

Ik ben zeer tevreden met mijn iPhone, al jaren. Voordeel is ook dat je nog lang updates krijgt. Maar wat @Erooij zegt: wat voor ons geldt hoeft niet voor jou te gelden. Maar mocht het niet bevallen: een iPhone houdt zijn waarde……..

Kijk nog even welke iPhones geschikt zijn voor Trueplay: https://support.sonos.com/s/article/3222?language=nl_NL

Badge +1

@JeroenVR 

De Apple tv 4k met welk merk tv sluit je dat op aan 🤔

Ik momenteel met een Ziggo nextbox.

Reputatie 7
Badge +3

De Apple TV sluit je rechtstreeks aan op de tv. Ook middels een HDMI kabel. 
Of dit een verstandige aanschaf is is ook maar de vraag van wat je wilt. Ik heb zelf een Sony tv waarop ik ook de meeste apps kan downloaden. Sinds ik deze tv heb gebruik ik mij. Apple TV steeds minder. 

Badge +1

@Erooij 

Ik probeer te begrijpen hoe je met Sonos Arc samen met een ander merk kan verbeteren van geluid en beeld kwaliteiten, zoals met Apple bv 

Reputatie 7
Badge +3

Apple TV geeft eventueel extra functionaliteit, maar geen directe verbetering. Wanneer je niets mist voegt deze in principe niets extra’s toe.

Reputatie 4
Badge +3

De Apple TV sluit je rechtstreeks aan op de tv. Ook middels een HDMI kabel. 
Of dit een verstandige aanschaf is is ook maar de vraag van wat je wilt. Ik heb zelf een Sony tv waarop ik ook de meeste apps kan downloaden. Sinds ik deze tv heb gebruik ik mij. Apple TV steeds minder. 

Ik heb ook een Sony tv, de Bravia 75 inch 4K UR2. De apps werken inderdaad erg goed. Alleen heb ik het idee dat zowel weergave als geluid mooier is, wanneer ik het via de Apple TV 4K kijk.

Bij de Apple TV heb je alles centraal op 1 plek, niet te vergeten het gemak, aangezien ik boven ook zo’n ding heb op een Samsung TV. De indeling van de apps synchroniseren continu, dus beide tv’s hebben dezelfde gebruikers-ervaring.

Bovendien kan ik via mijn Apple TV meteen zien wie er aanbelt, omdat de camera van de deurbel meteen een klein beeldje naar mijn TV stuurt, dat scheelt onnodig opstaan om een deur tot deur verkoper, weg te sturen 🙈 En je kan, als je slimme verlichting hebt en die in homekit hebt geconfigureerd, je hele huis bedienen. *geloof dat ik nu een beetje off-topic ga*

Ook wanneer je Apple Music gebruikt, is de enigste manier om LossLess audio met Dolby Atmos door je Sonos te krijgen, via de Apple TV. Via de Sonos app is dit helaas (nog) niet mogelijk.