Vraag

Sonos Arc en Ziggo Mediabox XL en alleen pcm stereo

  • 18 November 2020
  • 0 reacties
  • 1656 Bekeken

Hallo,

 

Wij hebben een sonos arc icm een surroundinstelling (met 2 one's maar zonder sub). Gisteren keken we tv via een C+ module en hadden we gewoon, waar het werd aangeboden, 5.1 geluid zichtbaar in de sonos app. Ook netflix etc. Vandaag hebben we de ziggo mediabox xl binnen gekregen en aangesloten en naar verwachting zouden we dan dus ook 5.1 moeten hebben maar in de sonos app is stereo pcm 2.0 zichtbaar. Ook de netflix app op de ziggo mediabox lijkt niet 5.1 door te geven dan wel het geluid komt er niet uit. Als ik dezelfde film direct op de tv afspeel met de daar aanwezige netflix app zie ik onmiddellijk dat het geluid 5.1 is. In de mediabox staat de optie voor dolby digital wel gewoon aan. 

Heef iemand een idee hoe ik nu de boel zo aansluit dat ik wèl 5.1 krijg op de arc via iets wat ik kijk via de ziggo mediabox xl indien de film of zender het meegeeft?

Aangesloten: Arc op de Earc (hdmi 2 in dit geval) aansluiting op de tv. Ziggo mediabox op hdmi 1.

Ik heb uiteraard al wat gezocht op fora (o.a. deze post: https://nl.community.sonos.com/home-theater-229108/sonos-arc-aansluiten-op-tv-of-ziggo-next-box-6772189) maar ik vind niet het antwoord op mijn specifieke vraag. 

 

Hopelijk kan iemand helpen. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.