Sonos arc en format van geluidsuitvoer voor Netflix staat op pcm

  • 23 May 2021
  • 4 reacties
  • 1042 Bekeken

Hoi,

ik heb sinds kort de sonos arc en heb deze aangesloten op mijn Samsung The Frame LS03t (2020). Super mooi geluid en een gave tv gecombineerd. Alleen met het afspelen van netflix films/series blijft het geluid achterwege. Dit komt doordat ik alleen PCM stero te horen krijgen. In mijn geluidsinstellingen van de tv kan ik bij expert instellingen een keuze maken uit de ‘formaat van digitale geluidsuitvoer’ en kiezen voor 1) pcm 2) auto en 3) doorloop. Tijdens tv kijken heb ik deze instelling op doorloop staan. Als ik switch naar netflix wordt doorloop uitgeschakeld en wordt de keuze gemaakt voor auto. Echter, als dit op auto blijft staan heb ik helemaal geen geluid. Hierdoor dus genoodzaakt om pcm te selecteren, maar dit is natuurlijk niet wenselijk. Iemand tips om te genieten van de dolby atmos?

groet!


4 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @NHoon en welkom op onze Sonos Community!

 

Aangezien de beschrijving van het probleem, wil ik je graag vragen of er andere apparaten aangesloten staan op de TV met HDMI. Zo ja, is het mogelijk dat in de TV een HDMI-conflict is ontstaan waardoor je problemen ervaart op de Arc. De Sonos Arc speelt gewoon wat er verstuurd wordt. Eerst zou ik je willen vragen om de andere HDMI-kabels van de TV uit te halen zodat de Arc de enige blijft. Je kan vervolgens de TV en de Arc opnieuw opstarten. Ook als dit enkel met Netflix gebeurt, raad ik je aan om de Netflix-instellingen ook even na te kijken. Daar kan je het geluidsformaat kiezen voordat je een film/serie afspeelt.

 

Graag hoor ik of het opgelost is.

Hi Christiaan,

Dank voor je reactie. Het is goed om te weten dat mijn tv gebruik maakt van de one connection box van samsung en ik heb gelezen dat deze problemen geeft icm de arc. De one connect box is connected met de ziggo mediabox en de arc. Voor de rest zitten er geen aansluitingen op. Ik heb jouw aanwijzingen gevolgd maar heeft helaas niet geholpen. Nog andere ideeën/tips?

Reputatie 1
Badge +2

Bedankt voor de aanvullende informatie. In dit geval raad ik je aan om even de One Connect Box van Samsung uit te halen en de TV en de Sonos opnieuw opstarten. Als dit ook niet lukt, kan je altijd gebruik maken van de optische adapter die je tussen de Sonos Arc en de TV kan zetten, zodat je de HDMI-conflicten vermijdt.

 

Hopend dat dit het probleem verhelpt.

Reputatie 7

@Cristian N Nou, dat denk ik niet. De One Connect box is onderdeel van de TV. Zie https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-de-samsung-one-connect-box.html

@NHoon Wat gebeurt er als je Ziggo box even verwijdert, of daarvan HDMI-CEC uitzet.  Ziggo heeft deze instelling een beetje verstopt onder Jip & Janneke-taal: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/m-p/83573

Reageer