Sonos App is ouderwets

  • 24 November 2019
  • 8 reacties
  • 293 Bekeken

Badge

Ben ik één van de weinigen die hierover ontgoocheld is? Eindelijk besloten om te investeren in een Sonos installatie voor m’n huis. Lang naar uitgekeken en leuke ervaring om de toestellen uit de mooie verpakkingen te halen.

Maar toen kwam de ontgoocheling: na de installatie van de app bleek die bijzonder ouderwets en bovendien niet echt gebruiksvriendelijk in de functies.  Is het niet jammer dat een sterk merk als Sonos, waar alles draait rond fijne merkbeleving en kwaliteit geen app kan bouwen die niet enkel slim en fun is in gebruiksvriendelijkheid, maar er bovendien ook nog leuk en hip uitziet. 

Aangezien de app een onvermijdelijk verlengde is van het systeem zou Sonos hier eens werk mogen van maken.


8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

En wat meer codecs zou ook een mooie toevoeging zijn.

Alles zou aanwezig moeten zijn bij een audio fabrikant die niets anders doet dan geweldige producten en audio kwaliteit leveren.

Zal nooit of toch niet snel gebeuren vrees ik.

Reputatie 7
Badge +3

De app is erg persoonlijk en ben mij ervan bewust dat Sonos het nooit iedereen naar de zin zal kunnen maken. De huidige versie is al een enorme vooruitgang t.o.v. de vorige. Zelf vind ik het prima werken en kan ik inmiddels mijn weg moeiteloos vinden. 
Het zou inderdaad mooi zijn wanneer er in de toekomst wat meer codecs zouden komen, maar aan de andere kant denk ik ook dat wij ons allen helemaal gek laten maken door al die codecs en dat dit het ook steeds lastiger maakt om toekomstbestendig te zijn. Het gros van de Sonosgebruikers zal echt het verschil niet horen. Ditzelfde geldt overigens ook voor de gemiddelde andere apparatuur, maar nee wij willen Dolby Atmos zien op de verpakking. 
Wat een uitdaging wordt is er voor te zorgen dat alle tv’s op simpele wijze een standaard Dolby Digital geluid naar de Sonos kunnen sturen. Steeds weer blijkt dat dat toch een hele uitdaging is voor veel gebruikers. 

Badge +1

Meer Codecs?

Niemand kent deze uitdrukking Difke, erg interessant maar houd het simpel.

Schrijf gewoon dat je nog meer links naar muziekstations wenst. Buiten Spotify, youtube, radiostations is behoefte aan meer keuze vind jij. Meer Codecs betekend ook “meer bandbreedte”, Sonos zal daar vast rekening mee houden denk ik. Zeker nu er ook tv’s met 4K en zelfs 8K op de markt verschijnen wordt de router vol belast. 

 

Reputatie 7
Badge +3

“Een codec is software die wordt gebruikt om een mediabestand, zoals een muzieknummer of een video, te comprimeren of te decomprimeren. Windows Media Player en andere programma's maken gebruik van codecs om mediabestanden te maken en af te spelen.”

Dit heeft dus niets met muziekbronnen te maken. 

Badge +1

Dank @Erooij voor deze wijze les.

Weer wat geleerd.

Reputatie 7

Toch vind ik het vreemd dat alleen het feit dat de app “ouderwets” zou zijn als negatief wordt neergezet. Je kunt altijd strijden over de gebruiksvriendelijkheid (vraag de gebruikers van de wekker op Sonos maar eens), maar sommige ouderwetse zaken zijn eenvoudiger te bedienen dan “nieuwerwetse”. Ouderwets is op zichzelf geen diskwalificatie.

@Lefthans Die codecs, of het gebrek daaraan is vooral een probleem voor de gebruikers van de diverse soundbars van Sonos, die bepaalde surround geluidsformaten  (DD+, DTS) niet aan kunnen.

Waarom opent men z’n poorten niet.  Ik zou dolgraag mijn sonos boxen via windows media player of via een DJ applicatie aansturen.  De kwaliteit van de boxen vind ik voortreffelijk, echter laat ons gebruik maken van muzieksoftware die we zelf wensen en niet enkel een ellenlange lijst zonder meerwaarde (voor mij alleszins)

Een ergernis van jaren.

mvrgr

John

 

Reputatie 6
Badge +3

Waarom opent men z’n poorten niet. 

 

Met Spotify Connect zijn de poorten toch al redelijk opengezet (?) Ik vind dit het beste alternatief voor een party mode. De directheid die je als DJ nodig hebt, ga je nooit krijgen met Sonos.

Reageer