Vraag

Sonos 2 update downgraden

Badge

Hi allemaal,

Met de Sonos S2 update inzicht was ik benieuwd of iemand weet of het mogelijk is te downgrade naar S1 tegen de tijd dat het zo ver is.

Situatie schets: ik heb een Domotica installatie waar sonos in geïntegreerd zit.  Echter werkt de installatie na verwachting alleen met de S1 software. De koppeling naar de domotica zal voorloppig nog geen S2 ondersteunen. Wat gebeurd er als ik perongeluk wel naar S2 update, en tot de conclusie kom dat het inderdaad niet werkt met mijn domotica installatie. 

Is het dan mogelijk terug te gaan naar S1? 

Alvast bedankt voor de info!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Badge

Ik vermoed van wel. Ik was deel van de Bèta-community en heb zo ook de upgrade naar S2 reeds gekregen. Probleem was in mijn geval hetzelfde,support vanuit Domotica ging niet meer, en vooral: de Android App voor S2 werkt NIET meer op Android < 7. Ik heb een wall-mounted tablet van 22” met eigen (web)interface waarmee ik heel m’n huis bestuur, maar die blijft qua OS hangen op een oudere Android versie, 5.1.1, en daarmee kon ik dus plotsklaps m’n Sonos’en niet meer bedienen.

Support heeft me geholpen te downgraden, prima geholpen. Jammer dat ik dus voorlopig op S1 blijf hangen maar blij dat ik ze wel terug van overal kan bedienen :-)

Badge

@Wimmme Bedankt voor je info! 

Dat klinkt tenminste alsof er zomenteen wel iets mogelijk is om te downgraden. Heb de klantenservice van Sonos hier over gesproken en die gaven aan dat ze nog geen idee hebben. 

Mochten meer mensen hier nog info hebben hoor ik dat natuurlijk graag! 

Badge

Klantenservice zal je pas kunnen verderhelpen eens de S2 echt publiek uit is. 

Bèta en publieke support zijn echt afzonderlijke teams.

Badge

Dat verklaard wel waarom ze er inderdaad weinig vanaf wisten.

Reputatie 5
Badge +3

*verklaarT

Een paar dingen:

Sonos S2 is nog niet live, dus zodoende verwacht ik dat de geheimhouding van de bèta nog steeds geldt voor @Wimmme ook al is hij er vroegtijdig uit gegaan.

Het downgrade van een beta naar live software is iets anders dan downgraden wanneer beide systemen naast elkaar live zijn. We weten nog niet of dit op dezelfde manier zal gaan werken.

Kortom: geduld.

Bovendien lijkt het me sterk dat je "per ongeluk" zou kunnen updaten. In de huidige situatie kan dat wel eens gebeuren, maar denk eraan dat voor S2 een aparte app zal uitkomen. Onwaarschijnlijk dat je die per ongeluk download en dan de stappen volgt om naar S2 te upgraden.

Badge

*verklaarT

Een paar dingen:

Sonos S2 is nog niet live, dus zodoende verwacht ik dat de geheimhouding van de bèta nog steeds geldt voor @Wimmme ook al is hij er vroegtijdig uit gegaan.

Het downgrade van een beta naar live software is iets anders dan downgraden wanneer beide systemen naast elkaar live zijn. We weten nog niet of dit op dezelfde manier zal gaan werken.

Bovendien lijkt het me sterk dat je "per ongeluk" zou kunnen updaten. In de huidige situatie kan dat wel eens gebeuren, maar denk eraan dat voor S2 een aparte app zal uitkomen. Onwaarschijnlijk dat je die per ongeluk download en dan de stappen volgt om naar S2 te upgraden.

Klopt. Ik heb ook geen informatie vrijgegeven hé, dat engagement ben ik aangegaan, maar S2 is nu niet bepaald geheim, de inhoud ervan is iets anders. 
Idd best wat geduld hebben. Mijn update was ook niet automatisch, heb er bewust voor gekozen.

Maar was nergens aangegeven dat dit je clients onbruikbaar zou maken, ze hadden het enkel over Sonos apparaten. Heb dat ook aan Bèta-support meegegeven, in de hoop dat ze daar iets mee doen voor de publieke versie, want zoiets is voor niemand leuk, daar verwacht je je niet aan. Daar dienen bèta’s voor ;-).
Het is wél zo dat er in de publieke versie reeds een melding kwam dat support beperkt was, maar het werkte nog wel. 
Integraties vanuit derde pakketten (Domotica)  is iets anders, die moeten dat zélf oplossen, ook daar dienen bèta’s voor :-)

Badge

Bedankt voor de info. Ik ga er inderdaad voor zorgen dat de S2 app niet geïnstalleerd gaat worden. Dan zal de installatie goed moeten blijven draaien. 

Reputatie 5
Badge +3

*verklaarT

Een paar dingen:

Klopt. Ik heb ook geen informatie vrijgegeven hé, dat engagement ben ik aangegaan, maar S2 is nu niet bepaald geheim, de inhoud ervan is iets anders. 
Idd best wat geduld hebben. Mijn update was ook niet automatisch, heb er bewust voor gekozen.

Maar was nergens aangegeven dat dit je clients onbruikbaar zou maken, ze hadden het enkel over Sonos apparaten. Heb dat ook aan Bèta-support meegegeven, in de hoop dat ze daar iets mee doen voor de publieke versie, want zoiets is voor niemand leuk, daar verwacht je je niet aan. Daar dienen bèta’s voor 😉.
Het is wél zo dat er in de publieke versie reeds een melding kwam dat support beperkt was, maar het werkte nog wel. 
Integraties vanuit derde pakketten (Domotica)  is iets anders, die moeten dat zélf oplossen, ook daar dienen bèta’s voor :-)

Het is altijd zo geweest dat volgens de voorwaarden van de beta, je ook niet mag praten over óf je onderdeel bent (geweest) van de bèta. Details over Android OS ondersteuning lijken me sowieso inhoudelijk.

Bovendien is het zelfs voor de S1 app zo dat bepaalde OS versies niet meer worden ondersteund. Over de jaren is dat natuurlijk steeds gewijzigd. Android 4 was ooit ondersteund, bij een zekere update niet meer. Android 5 en 6 hebben bij mijn weten al beperkte ondersteuning sinds versie 10 ofzo. Als 7 nu het absolute minimum wordt voor S2, vind ik dat niet bepaald schokkend.

Badge

Oei, dat wist ik niet. Haal ik deze info er best af dan ?

De Android ondersteuning kwam niet uit de Bèta, staat gewoon hier:

https://support.sonos.com/s/article/126?language=nl_NL

Is ook zeker niet schokkend, en zelfs volledig te begrijpen dat support érgens stopt, alleen een verschil in gedrag zonder daarover te communiceren vind ik not done, da’s al :-)

Reputatie 4
Badge +3

@Wimmme

Hier zit dus het verschil in de Beta app en de officiele app, Het zal voor ons niet makelijk zijn om het terug te zetten zodra de S2 uit gebracht is, en we gaan dit dan ook op case-by-case basis behandelen.

Het Beta team heeft andere mogelijkheden en processen tot hun beschikking voor de ontwikkeling van onze producten.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat we iedereen zo goed mogelijk gaan ondersteunen en helpen.

Zelf zou ik altijd aanraden om of volledig op S1 te blijven, of volledig over naar S2 te gaan, dit zal de beste ervaring met je Sonos systeem geven.

Reputatie 2
Badge

Nu S2 er is heb ik mijn systeem geüpgraded. Maar ik wilde mijn speakers op de 1e etage terug naar S1 omdat ik de CR200 en connect nog gebruik. En die worden nooit S2. Connect is in S1 gebleven en de 2 Play:1 heb ik zonder problemen kunnen resetten. Opnieuw aanmelden bij de S1 app en het was klaar. Kortom S1 op etage 1, S2 op BG. Zoek voor resetten op Google.  

Reputatie 7

Je moet inderdaad één device op S1 hebben om te kunnen downgraden.