Service en reparatie

Toon eerste bericht

39 Reacties

Heb hetzelfde probleem. Zag op internet dat de handel in refurbished sonos speaker flink bloeit. Waar komen die gerepareerde spelers vandaan? Blijkbaar zijn ze gemakkelijk te repareren en loont de handel daarin...
Reputatie 3
Badge +2
Er zal altijd aangegeven staan als het om een refurbished model gaat of niet. De PLAY:5 GEN 1 is al een tijdje uit de handel en ook hiervan is geen voorraad meer, vandaar onze regeling, er zijn genoeg spelers die al 14 jaar mee gaan, sommige gaan langer mee dan de andere, dit is met heel veel andere dingen hetzelfde. Helaas komt het voor dat een product bij een ander eerder defect gaat, wij hebben geen invloed op omstandigheden en gebruik (begrijp me niet verkeerd, ik bedoel hiermee niet te zeggen dat je Sonos verkeerd gebruikt).
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem met een connect:amp. Sonos wil alleen vervangen voor 409 euro. Waarschijnlijk krijg ik daar dan een opknappertje voor. Een nieuwe kost €478. Absurd natuurlijk om niet te repareren. Ik heb genoeg nu van Sonos en alles gaat eruit. Er werd gewezen naar het merk “Teufel”. Iemand daar ervaringen mee?
Reputatie 3
Badge +2
pfrenken schreef:

Ik heb hetzelfde probleem met een connect:amp. Sonos wil alleen vervangen voor 409 euro. Waarschijnlijk krijg ik daar dan een opknappertje voor. Een nieuwe kost €478. Absurd natuurlijk om niet te repareren. Ik heb genoeg nu van Sonos en alles gaat eruit. Er werd gewezen naar het merk “Teufel”. Iemand daar ervaringen mee?

Bedankt voor de feedback, moet hier wel op aanmerken dat de Connect:Amp nieuw 579 euro kost.
Dat andere dealers welke Sonos verkopen deze mogelijk goedkoper verkopen is volledig aan deze dealer, en hakt waarschijnlijk in op hun marge, maar hiervoor staan ze volledig in hun recht.
Badge
Na de eerste teleurstelling te hebben verwerkt (Sonos Play 5 gen1defect), zie begin topic begin ik nu aan mijn tweede teleurstelling, ja mijn tweede Sonos Play 5 Gen1 heeft het nu ook begeven zonder aanwijsbare reden.....Ik ben ervan uitgegaan dat Sonos een lang leven is beschoren (gezien de investering), maar blijkbaar is dit met de Play5 Gen1 niet het geval. Nu maar hopen dat de rest (Play1's en Playbar) het langer uithouden.....:-( Trek je eigen conclusies....
Reputatie 3
Badge +2
B. Buil schreef:

Na de eerste teleurstelling te hebben verwerkt (Sonos Play 5 gen1defect), zie begin topic begin ik nu aan mijn tweede teleurstelling, ja mijn tweede Sonos Play 5 Gen1 heeft het nu ook begeven zonder aanwijsbare reden.....Ik ben ervan uitgegaan dat Sonos een lang leven is beschoren (gezien de investering), maar blijkbaar is dit met de Play5 Gen1 niet het geval. Nu maar hopen dat de rest (Play1's en Playbar) het langer uithouden.....:-( Trek je eigen conclusies....

Hoop dat je deze hebt aangemeld, om er eerst achter te komen of het product binnen of buiten garantie valt.
Misschien valt de speaker wel binnen garantie, en krijg je een gratis vervangende 2e generatie Play:5 aangeboden voor de 1e generatie die je terug gaat sturen.
Wat is het defect van de speaker? Gaat hij niet meer aan? andere kabel getest?
Wat is het serie nummer van het toestel?
Badge
Het is net als de vorige keer, net buiten de garantie. De symptonen zijn identiek; wel zichtbaar in de Sonos controller, echter geen geluid meer, zonder aanwijsbare reden. De discussie is dat Sonos geen reparatie service verleent, maar een voor mij veel te dure omruil actie aanbiedt. Ben inmiddels een investering van ruim €1.200,= (inclusief standaards) kwijt binnen 3 jaar naar aanschaf en zwaar gefrustreerd! Hopelijk houden mijn laatste Sonos speakers (3x Play1 en 1x Playbar) het nog enige tijd vol.......:-(
Badge
Via de koptelefoon krijg ik normaal geluid, maar er komt geen geluid meer uit de speakers.....
Het is bij ieder ander bedrijf zo dat er buiten de garantieperiode een nette coulance regeling hoort te bestaan, Dat is gewoon wettelijk verplicht. Al zit er 2 jaar garantie op de speaker de consument mag er vanuit gaan dat de speaker na deze 2 jaar ook nog gewoon blijft werken. Als dat filmpje op youtube waar 10 jaar suggereert ook nog van Sonos zelf is dan is het wel helemaal triest maar ook zonder dat filmpje geldt dit gewoon. Verder heeft registratiedatum echt he-le-maal niks te maken met de garantietermijn, die gaat gewoon in op het moment dat er afgerekend is bij de kassa en je de bon meekrijgt. Zou wat zijn als er 1,5 jaar eerder al geregistreerd is om wat voor reden dan ook.
Die coulance regeling moet eerlijk zijn. Een jaar buiten de garantie en 409 euro moeten betalen is gewoon niet coulant.
Dat zou Tim S zelf ook niet vinden als hij op de stoel van de klant zou zitten dat weet ik zeker.
Een bedrag van rond de 100 a 150 euro had hier meer op zijn plaats geweest.
Badge
Tim S van Sonos heeft mij telefonisch benaderd, en een fair voorstel gedaan voor mijn 2 defecte Play5 Gen1. Toch een goeie service, dus ik ga weer verder met Sonos. Bedankt voor het aanbod!!
Badge
Vandaag 2 nieuwe Sonos Play5 Gen2 ontvangen. Na een faire deal ben ik weer in het bezit van 2 werkende Play 5's! Super geregeld, met dank aan Tim S!
Ben weer geheel Sonos minded, wat een kwaliteit. Na start omruil actie binnen 3 dagen in huis. De verpakking straalt de kwaliteit al uit en het geluid is weer fantastisch! Thanks, super blij met deze actie!!
Reputatie 3
Badge +2
Fijn om te horen, veel plezier van de speakers! ;)
helaas, hier hetzelfde liedje. De SONOS 5 gen1 blijft contant wit licht knipperen. Zelfs een fabrieksreset werkt niet. Blijkbaar blijft het hangen in een opstart loop. "Sorry, het is defect en wij bieden geen reparatie service" krijg ik te horen. Maar wel een aanbieding om een upgrade te doen naar SONOS 5 gen 2 voor 300 euro. Zo jammer dat het net buiten de garantie periode valt na 3 jaar. Als zij een trouwe klant niet eens een beetje kunnen tegemoetkomen, dan is het klaar met het vertrouwen. Ik ga niet meer investeren in dit merk. Deze feedback is een cadeautje ;)
Reputatie 2
Badge +2
De tegemoetkoming is dat je een product van 579 euro kan kopen voor 299 euro. Jammer om te horen dat je niet tevreden bent met onze oplossing maar we kunnen je niet meer aanbieden dan dat. Het product valt buiten de wettelijke garantie.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen