S2 app upgrade wordt gepushed

  • 1 March 2021
  • 7 reacties
  • 354 Bekeken

Hallo,

Iedereen kent het verhaal wel van de oudere toestellen die geen updates meer krijgen.
Voor mij geen probleem, dan blijf ik gewoon op de S1 app.

Helaas wordt S2 nu constant gepushed.
(controleer de compatibiliteit met uw apparatuur, ter info: deze is er niet dus hoef ik ook niet te checken)

Ieder keer als het systeem als een dergelijk systeem bericht wordt gepushed stopt het systeem met werken.
Songs worden geskipped, spelen maar enkele seconden, speakers worden niet gevonden e.d..
Alles spanningsloos maken en opnieuw in dienst nemen en het werkt weer.

Nu is er sinds enkele dagen (eind februari ‘21) echter een nieuw bericht.
“het is tijd om te updaten naar Sonos S2. Je kunt een automatische update inplannen of nu updaten. Meer informatie”

Dit bericht is niet te verwijderen.
Ook bij het heropstarten van het systeem verdwijnt dit bericht niet.
Met als gevolg een installatie die niet werkt.

Bestaat er een manier om dit bericht te verwijderen?
Heeft iemand dezelfde problemen?

Ik wil gewoon de S1 app blijven gebruiken zonder berichten, updates e.d..

Muziek gebruik ik ter ontspanning, de laatste periode wordt dit echter steeds lastiger.
Ik wens gewoon een systeem waar ik muziek op speel die ik zelf selecteer zonder bijkomende functies, toeters en bellen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Helemaal mee eens! 
Bizar dat er geen software updates beschikbaar blijven voor prima werkende onderdelen van Sonos. En nu een soort geforceerd “moeten” overstappen afdwingen...waarbij de helft ineens niet meer zou werken. Slechte policy van Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

Helemaal mee eens! 
Bizar dat er geen software updates beschikbaar blijven voor prima werkende onderdelen van Sonos. En nu een soort geforceerd “moeten” overstappen afdwingen...waarbij de helft ineens niet meer zou werken. Slechte policy van Sonos.

We blijven updates uitbrengen voor de oudere apparaten waar dit mogelijk is. Je kunt te apparaten blijven gebruiken.

 

Dit bericht is niet te verwijderen.
Ook bij het heropstarten van het systeem verdwijnt dit bericht niet.
Met als gevolg een installatie die niet werkt.

Bestaat er een manier om dit bericht te verwijderen?
Heeft iemand dezelfde problemen?

Ik wil gewoon de S1 app blijven gebruiken zonder berichten, updates e.d..

Muziek gebruik ik ter ontspanning, de laatste periode wordt dit echter steeds lastiger.
Ik wens gewoon een systeem waar ik muziek op speel die ik zelf selecteer zonder bijkomende functies, toeters en bellen.

 

Het is mogelijk om het updaten geheel uit te zetten in de app. Dit doe je via Instellingen > Systeem > Systeemupdates. Daarnaast zou je dan ook het automatisch updaten van apps op je telefoons/tablets uit willen zetten zodat de Sonos app niet automatisch kan updaten naar een hogere versie.

 

Ik vind het jammer om te horen dat je het bericht niet wegkrijgt uit je scherm. Zou je het op een andere telefoon of tablet kunnen proberen? Mocht dat het niet oplossen zou je ons het beste even kunnen bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

 

Sonos Support geeft het volgende aan: 'Door de compatibiliteits test uit te voeren zal het bericht moeten verdwijnen.’

Dit blijkt inderdaad voor mij te werken.

Helemaal mee eens! 
Bizar dat er geen software updates beschikbaar blijven voor prima werkende onderdelen van Sonos. En nu een soort geforceerd “moeten” overstappen afdwingen...waarbij de helft ineens niet meer zou werken. Slechte policy van Sonos.

We blijven updates uitbrengen voor de oudere apparaten waar dit mogelijk is. Je kunt te apparaten blijven gebruiken.

 

Dit bericht is niet te verwijderen.
Ook bij het heropstarten van het systeem verdwijnt dit bericht niet.
Met als gevolg een installatie die niet werkt.

Bestaat er een manier om dit bericht te verwijderen?
Heeft iemand dezelfde problemen?

Ik wil gewoon de S1 app blijven gebruiken zonder berichten, updates e.d..

Muziek gebruik ik ter ontspanning, de laatste periode wordt dit echter steeds lastiger.
Ik wens gewoon een systeem waar ik muziek op speel die ik zelf selecteer zonder bijkomende functies, toeters en bellen.

 

Het is mogelijk om het updaten geheel uit te zetten in de app. Dit doe je via Instellingen > Systeem > Systeemupdates. Daarnaast zou je dan ook het automatisch updaten van apps op je telefoons/tablets uit willen zetten zodat de Sonos app niet automatisch kan updaten naar een hogere versie.

 

Ik vind het jammer om te horen dat je het bericht niet wegkrijgt uit je scherm. Zou je het op een andere telefoon of tablet kunnen proberen? Mocht dat het niet oplossen zou je ons het beste even kunnen bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

 

Helaas werken die stappen niet bij mij, en heb al contact gehad met de klantenservice die aangeeft dat de enige ‘oplossing’ is over te stappen naar Sonos S2… 

 

 

Badge

Vaag inderdaad, als ik in een S2 omgeving mn S1 wil opstarten lukt dat niet omdat ik moet updaten.

 

Reputatie 7

Vaag inderdaad, als ik in een S2 omgeving mn S1 wil opstarten lukt dat niet omdat ik moet updaten.

 

Wat bedoel je precies? Wat is “in een S2 omgeving mn S1 (app? apparaat?)” opstarten?

Badge

Sonos Support geeft het volgende aan: 'Door de compatibiliteits test uit te voeren zal het bericht moeten verdwijnen.’

Dit blijkt inderdaad voor mij te werken.

In de app bedoel je neem ik aan, door op “meer informatie” te klikken? Bij geeft hij daarna aan dat ik kan upgraden naar S2, maar dat klopt niet. Ik heb een CR200 controller.