Beantwoord

Ruis in speakers

  • 12 April 2018
  • 18 reacties
  • 2772 Bekeken

Sinds ik de play 3 speakers afgelopen maand heb aangesloten aan mijn systeem hoor ik constant een zachte ruis in het systeem. Dit gaat niet weg bij opnieuw opstarten. Zodra er geluid door de speakers komt hoor je de ruis. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Tim S 13 April 2018, 15:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Doet een fabriek's reset en opnieuw installeren van de speaker dit probleem oplossen?
Moet ik dit uitvoeren bij elke speakers ? ( playbar, sub en play 3’s?
Reputatie 7
Badge +2
Nee alleen de Play:3 waar je dit probleem op ervaart.
Je hebt dus vergelijkend materiaal. de andere Play:3 geeft deze ruis dus niet?
De ruis is bij allebei, ik heb nu alle speakers opnieuw ingesteld. Het probleem is niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
Lijkt me sterk dat je beide speakers allebei een defect hebben, het zou kunnen dat dit speaker eigen is, een klein statisch geluid wat er uit komt.
Misschien beter hier even telefonisch contact over op te nemen zodat we je beter kunnen assisteren indien hier een oplossing voor zou zijn.
NL 0800 555 1234
BE 0800 644 44
Dat is prima , moet ik bellen of wordt ik gebeld ?
Badge
Ik heb hetzelfde probleem op een 1 week oude Play 5 gen 2 😞
Probleem is niet opgelost , ga binnenkort verhuizen. Moet daar kijken of het probleem zich nog steeds voor doet.
Badge
Sonos geeft aan dat men niet bekend is met meerdere klachten. Dit weekend ga ik de Sonos omruilen voor een andere en als het weer ruist dan ga ik hem snel ruilen voor een Heos.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos geeft aan dat men niet bekend is met meerdere klachten. Dit weekend ga ik de Sonos omruilen voor een andere en als het weer ruist dan ga ik hem snel ruilen voor een Heos.
Bedankt dat je deze melding in 6 verschillende topics weet te beschrijven, naast ook de emails die ik van je hebt beantwoord wil ik je toch verzoeken in de toekomst je meldingen in 1 forum topic te houden ipv hoe je nu ons forum in gebruik neemt.
Sonos is electronica en apparatuur kan helaas defect gaan, Sonos is er zeker niet naar gemaakt, en hoe u doet voordoen dat dit een bekend maar niet door ons op te willen lossen probleem is, is speculatie van uw kant af
Badge
Ik heb nog wat rondgekeken op buitenlandse fora en het lijkt een bekend probleem te zijn. Vaak is de oplossing: vervangen. Zou het niet op te lossen zijn met een aanpassing van de software op de Sonos Play 5 gen 2.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft alleen een omruil regeling, dus in dat optiek kan het kloppen dat er over omruilingen gesproken word.
Verder komen mensen vaak naar een forum om hun probleem te bespreken, de mensen die geen ruis of probleem hebben, genieten van hun systeem en komen niet naar verschillende fora's omdat ze waarschijnlijk van hun muziek aan 't genieten zijn.
Als er een bekend probleem is, dan zal Sonos dit erkennen, zoals bijvoorbeeld een batch Play:5 speakers waarvan de wifi helaas defect kan gaan, wat op het moment ook opgelost is.
Maar dat alle Play:5 speakers een ruis zouden hebben, is niet het geval.
Sommige mensen hebben hele goede oren, en horen een statische ruis omdat de versterker iets van geluid produceert omdat deze op het stroom staat, en dan alleen als de speaker in standby staat.
Maar als het om een harde ruis gaat wat mogelijk zelfs door de muziek heen te horen is, en kwalitatief gewoon slecht is, dan is het een defect, en ruilen we de speaker om.
Badge +1

Ik heb 2 sonos one sl gekocht en ik heb ook last van. Echt slecht zeg

Reputatie 7
Badge +3

Je reageert op een topic van 2 jaar terug. Zo slecht is het kennelijk niet.

Ik zou even telefonisch contact opnemen met Sonos. Het nummer staat ergens in dit draadje.

Badge +1

Als je ruis hoort terwijl hij uitstaat dan vind ik het wel slecht. Telefonisch weten ze niks. Als forum zo oud is dan mag hij wel gesloten worden 

Reputatie 5
Badge +3

@Nimma ...forum is juist heel actief.
Het topic waar je op reageert is oud.

Het werkt ook niet om op alle oude topics die over ruis gaan iets te vermelden.

Een nieuw topic zou handiger zijn geweest, al denk ik niet dat je nu nog een bevredigend antwoord krijgt anders dan “neem contact op met Sonos”

Reputatie 7

@Nimma Dus je hebt het telefonisch al geprobeerd? Hoe dicht zit je op je speakers?

Badge +1

Het maakt toch niet uit hoe dicht je bij spelers staat. Zelfde probleem als mensen hier. Als ik er naast zit hoor ik een lichte ruis als er geen muziek wordt afgespeeld. maakt niet als je volume harder of zachter zet. Als ik mijn oor tegen aan hou dan hoo rik het duidelijker. Vanmorgen hoorde ik  het niet. Ik zal wel nog songs nog een keer bellen. geluidskwaliteit is wel heel goed.