Vraag

problemen ziggo

• 30 januari 2020
  • 9 reacties
  • 278 Bekeken

Heb eigenlijk al een flinke tijd last met mijn Ziggo in combinatie met Sonos. Op bepaalde tijdstippen vallen verschillende Sonos speakers uit of hij kan ze opeens niet vinden. Heb in het verleden een nieuwe connectbox (compact) gekregen, maar de problemen blijven. Lynksus Mesh systeem aangeschaft, maar lost het probleem ook niet op.Inmiddels een boost gekocht en buiten de kast van de modem geplaatst. Lost ook niets op. Ik zet wel s’nachts alle speakers van het stroom. Ik heb ergens gehoord dat een Fritzbox heel stabiel werkt. Is het slim om deze aan te sluiten en de ziggo in bridgemodus te zetten en desnoods de lynksus er tussen uit te halen? 

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Wat voor problemen ervaar je? In principe hen je geen internet nodig om sonos te laten werken... wel als je een dienst als Spotify gebruikt natuurlijk. Ervaring leert dat de router die je van Ziggo krijgt vaak problemen geeft met WiFi. Wat ik zou adviseren is een andere router te proberen dit omdat sonos dhcp nodig heeft. Verder zou ik een apart accespoint installeren voor internet. Als je gebruik maakt van de boost zou je dit probleem niet moeten ervaren, als je alles goed geïnstalleerd hebt. 

Beste Siemp,

bedankt voor je reactie. Welke router raad jij me aan. Heb 7 zones in een appartement van 80 m2. Midden in Amsterdam dus veel persoonlijke hotspots om mij heen. 

Mijn boost zit overigens aan mijn lynksus volop.

Reputatie 2
Badge +1

Ik hen een Zywall usg60. Maar dit is geen apparaat voor iemand die geen of weinig kennis heeft van netwerken. Heb je jou boost aangesloten op de netwerk aansluiting van je Ziggo router? 

ik denk het wel. Hij zit aan de lynksus velop (Mesh router), die verbonden is met de modem/router van ziggo.

Badge +1

Een Fritzbox mag 100 keer stabieler zijn maar ik denk dat je het aan de kant van je LAN netwerk moet gaan zoeken. Uw Ziggo werkt niet goed volgens U en een boost ook niet, nochtans daar mee crëeer je een eigen Sonos netwerk. Ik zou eerst mijn bekabeld netwerk checken of dat optimaal werkt, als ook de coax verbinding met je modem. Van de stroom halen telkens zou ik persoonlijk ook niet doen, tenzij je een tig aantal speakers hebt.

Reputatie 2
Badge +1

Sluit m eens rechtstreeks aan op het Ziggo modem, reset alle speakers en draai de setup opnieuw. Begin met de boost.... 

En inderdaad.... als alles werkt,  de stroom er niet met af halen..... 

Ga het morgen proberen. Dank voor jullie tips

Alles gereset, opnieuw Sonos boost geïnstalleerd (nu aan de connector). Uurtje probleemloos, daarna vielen er weer kamers uit. SONOS gebeld, hij zei dat resetten niet werkt/vooral heel werk oplevert bij meerdere SONOS componenten. Bovendien werd er gezegd dat de stroom van de speakers elke nacht er gewoon van af mag.

Denk dat de enige oplossing is een goede router (als bijv. een Fritzbox).

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @arie9,

Je moet sonos inderdaad netjes stroomloos kunnen maken, en ook weer kunnen aansluiten.

Maar weet wel dat als je via Sonos-Net werkt, door 1 component te bekabelen, ze mogelijk afhankelijk van elkaar zijn.

Alles wat draadloos staat zal proberen te verbinden met een bekabeld component, mocht dit niet lukken vanwege bijvoorbeeld afstand, dan zal deze communiceren met een ander draadloos component die wel weer in contact staat met de bekabelde.

Mocht je dus dat draadloze tussen-punt stroomloos maken, dan kan het dat je de “te ver weg staande speaker” ook zult zien verdwijnen, want deze was in zo’n optiek afhankelijk van wat je net stroomloos maakte.

Daarnaast moet de Sonos uiteraard netjes stabiel aanwezig blijven mits de wifi verbindingen dit toestaan.

Ik zou graag 2 diagnoses willen ontvangen, een diagnose vanuit de werkende situatie, en een 2e diagnose kort aangemaakt nadat je problemen ervaart.

Zo kunnen we de 2 diagnoses naast elkaar leggen om een vergelijking te trekken.

Zou dus nog niet voor een andere router gaan als niet 100% is uitgesloten dat de omgeving het probleem veroorzaakt.

Weet dat we het liefst diagnoses en dergelijke ontvangen en onderzoeken via email of telefonisch contact, maar aangezien dit contact er al geweest is werp ik graag via dit forum een oog op je situatie en diagnoses.

Wil er wel ook aan toevoegen dat we het forum onder ogen nemen wanneer werkdruk het toelaat, dus kan zijn dat we niet meteen of snel kunnen/zullen reageren op je aangeleverde diagnoses.

Reageer