probleem na update sonos 7.4 en apple tv (oa netflix

• 22 augustus 2017
  • 51 reacties
  • 996 Bekeken

Badge
Bij mijn stond de instelling op best beschikbaar, nu kan ik alleen kiezen voor stereo doe ik dat niet dan tikt de sonos alleen, meer mensen dit problem

51 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wil je nadat de fout voorkomt een diagnose maken en het nummer hier vermelden? Diagnose maak je zo. En heb je wat meer informatie over je situatie? Je hoort echt alleen maar getik? Meteen al of na een tijdje? Houdt het op na een tijdje? Heeft u met 'best beschikbaar' bij normale televisie wel geluid? Doet de muziek het wel nog gewoon, zoals radio door Tunein via de Sonos app? Wat voor televisie heb je precies (merk & model)?
Badge
Beste Bob,

het betreft hier de nieuwste apple tv in combinatie met een sony tv. Dit werkte tot voor de update uitstekend. In mijn apple tv staat de audio op "best beschikbaar" Dus 5.1 als het kan...Als ik dit zo laat staan dan krijg ik gelijk getik uit al mijn boxen (betreft 2 x play 1 met playbar en Sub) Dit is bij neflix maar ook infuse of videoland dus onafhankelijk van programma. Wanneer ik in de apple tv de audio instelling op stereo zet dan werkt het wel! Als ik tv kijk, dan ook geen probleem. Het vervelende is dat ik nu niet meer goed gebruik kan maken van mijn configuratie immers alleen stereo is niet wenselijk. Ik krijg dus geen geluid alleen getik en dit gaat niet weg. Audio spotify en tunein werkt wel gewoon, maar dit is ook stereo.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor de uitleg. Heb je ook diagnoses voor me?
Badge
stuur ik straks Bob nog ff op werk
Badge
Is verstuurd Bob:

Uw bevestigingsnummer is: 7748733.
Reputatie 5
Badge +2
Zo te zien speel je radio op het moment dat de diagnose is gemaakt, klopt dat? Wil je een diagnose maken op het moment dat je het gekraak hoort?
En nog een klein vraagje, is de Playbar direct in de televisie gestoken of via een converter of iets dergelijks? Wil je proberen of de Playbar aangesloten kan worden op de apple tv? Tot en met model 3 hebben apple tvs ook een toslink uitgang.
Badge
ga ik vanmiddag even doen! bedankt weer zover. De aansluiting kan niet rechtstreeks op apple tv...is ook niet wenselijk want dan werkt geluid tv niet meer
Reputatie 5
Badge +2
Was meer als test bedoeld. We zien graag de diagnose tegemoet.
Badge
Bob is verstuurd: Uw bevestigingsnummer is: 7752156.
Reputatie 5
Badge +2
Dit is een probleem dat we op dit moment aan het onderzoeken zijn. We gaan een ticket voor je aanmaken in ons systeem zodat we je op de hoogte kunnen houden en eventueel kunnen contacteren als we meer details nodig hebben. Ik stuur je een PM voor wat extra gegevens.
Reputatie 3
Badge +2
Hier ook zelfde probleem.
Na update sonos 7.4 (kwarte valt nu pas dat het aan de sonos ligt) doet netflix geluid het niet meer.
Via apple tv 4 en via kpn netflix
Het lijkt niet aan de bron te liggen, maar aan een 5.1 uitzending.
Alle stereo bronnen werken wel.
Diagnose: 7756688
Badge
Hallo Reinier, Er zit een fout in de nieuwe software. Ik heb van sonos begrepen dat ze druk bezig zijn om probleem met nieuwe update op te lossen. Als je in apple tv audio op stereo zet heb je inderdaad het probleem niet. effe afwachten dus
Reputatie 3
Badge +2
Ja, op het engelstalige sonos forum is het ook een dingetje ;)
Jammer dat we niet handmatig oude firmware kunnen installeren als tijdelijke oplossing.
Reputatie 3
Badge +2
Als ik de apple tv op stereo zet, heb ik wel geluid idd......maar geen beeld hahaha
Als ik de instellingen weer terug zet, weer andersom 😉
Reputatie 6
Badge +2
Reinier66, zou je willen verzoeken een diagnose van je systeem in te sturen en deze aan ons terug te koppelen.
Diagnose kan verzonden worden vanuit de Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Hier het zelfde probleem met 5.1.
Diagnose 7756932
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt voor de feedback Pollie.
Ook jou probleem staat bij ons genoteerd, je zult een mail ontvangen als er een oplossing voor beschikbaar is.
Reputatie 3
Badge +2
Reinier66, zou je willen verzoeken een diagnose van je systeem in te sturen en deze aan ons terug te koppelen.
Diagnose kan verzonden worden vanuit de Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.

Hier ook zelfde probleem.
Na update sonos 7.4 (kwarte valt nu pas dat het aan de sonos ligt) doet netflix geluid het niet meer.
Via apple tv 4 en via kpn netflix
Het lijkt niet aan de bron te liggen, maar aan een 5.1 uitzending.
Alle stereo bronnen werken wel.
Diagnose: 7756688

Dat dus 😉
Reputatie 3
Badge +2
Bij mij heeft een complete factory reset grotendeels geholpen.
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1107/~/factory-resetting-a-sonos-product
Het duurt nu een paar seconden voor geluid doorkomt, maar dan is het er wel, in 5.1 ;)
Het is een tijdrovend werkje en je moet alles weer opnieuw instellen, dus ik zou het niet zomaar aanraden....(op eigen risico dus)

Diagnose na de reset mocht de staff het willen checken: 7758782
Na update naar sonos 7.4 wordt geluid tv niet ondersteund. Graag oplossing.....
Reputatie 5
Badge +2
@Reinier666 Wil je er ook altijd bij vermelden dat als mensen alleen maar een Playbar hebben dat ze al hun gegevens kwijt zijn na het terugzetten naar fabrieksinstellingen? Kan voor mensen een vervelende verrassing zijn anders.
Het probleem is overigens nog niet opgelost bij je. We kunnen een ticket aanmaken in ons systeem voor je, zodat we je op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen? In dat geval mag je me een PM sturen met je email adres, dan zorg ik dat je in ons systeem komt en dan hoor je het als we nieuws hebben.

@spouse We zijn ermee aan het werk. Wil je de Playbar opnieuw opstarten en dan een diagnose maken mocht je het probleem nog steeds hebben? Diagnose maak je zo. Het nummer mag je hier vermelden.
waarom draaien jullie die update niet terug,lijkt me niet zo moeilijk
7786777. dit is toch van de gekke
Andre
Reputatie 6
Badge +2
Hey Andre500,

Dit vanwege het feit dat de 7.4 update meer oplossing heeft mbt tot andere problemen dan het ene probleem wat er met Dolby Digital aanname van de Playbar aan de hand is.
Los hiervan hebben we al een oplossing welke op het moment handmatig word toegepast aan systemen.
Als de 7.5 software versie uitgebracht word, zal dit volledig opgelost worden.
Tevens heeft niet iedereen het probleem.
Omtrent uw probleem, je Playbar ontvangt een PCM (stereo) signaal op het moment dat je de diagnose instuurde, en heeft dus op het moment geen betrekking tot het algemene probleem waar we bekend mee zijn.
Zie je de mogelijkheid de TV op Dolby Digital in te stellen, om te zien of er problemen zijn? en indien er zich een probleem voordoet, nog een nieuwe diagnose in te sturen en deze naar ons terug te koppelen?
Je kunt uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen zodat we je direct van feedback en een mogelijke oplossing kunnen voorzien.
Contact gegevens worden op de volgende webpagina beschreven.
ik heb geen playbar maar playbase

Reageer