Vraag

Port nieuw, Sonos 1.

  • 22 December 2020
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Een paar jaar geleden kocht ik de Connect 2 om mijn fijne stereo (Quad etc.) en vinyl te kunnen streamen. Dat werkte weliswaar niet altijd ‘flawless’, maar goed. Gaandeweg een Play 3, vier Play 1en een Play 5 (2nd Gen) gekocht. Ook een Sonos netwerk met een speaker op de router aangesloten.

Deze week een melding dat de Connect een update nodig heeft. Sinds dat moment word ik heen en weer gestuurd tussen Sonos 1 en S2. Ik kom niet bij mijn systeemcomponenten in de app(s). Ten einde raad maar een Port gekocht en, nadat deze was gearriveerd, aangesloten. Zelfde verhaal….. Inmiddels wifi diverse keren opnieuw opgestart etc. Geen verbetering.

De irritatie is inmiddels hoog. Ik vind het onverteerbaar dat een door Sonos opgedrongen software-update die ik niet wil, want ik heb niet zulke fijne verhalen daarover gelezen, mij nu volledig buitenspel zet.

Heeft er iemand een suggestie?  

Ik zou het zeer op prijs stellen…...


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Kun je uitleggen hoe je heen en weer wordt gestuurd tussen S1 en S2? Zat je a op S2 (wat zou moeten kunnen met een Connect Gen 2) of nog niet? 

Dag, en dank voor de moeite!

 

Ik zat nog niet op S2. Maar Sonos verplichtte mij deze app te downloaden. Eenmaal op S2 werd mij verteld dat ‘sommige apparaten niet compatible met S2 waren. Terug naar S1 kreeg ik het volgende te zien: 

En vervolgens kom ik niet verder

NB Niets doet het dus meer. Ik kom niet verder dan bovenstaand scherm. 

Ik had die S2 verwijderd. Moet ik die weer installeren?

Ik kom niet verder dan deze twee schermafbeeldingen. Wanneer ik op de button ‘Sonos S1 Controller openen’ druk, krijg ik de andere afbeelding te zien. Etc..