Playbar met kortsluiting; geen upgrade mogelijk via Sonos?

  • 3 January 2022
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Ik heb een Sonos playbar uit juni 2014. Deze week, januari 2022 (na 7,5 jaar) heeft deze de geest gegeven. Het bekende kortsluiting in de voeding verhaal, daar staat meer over op het forum.

 

Na aanmelding bij Sonos, kan ik tegen bijbetaling van € 514,56 een nieuwe playbar aankopen. Een 35% korting obv de laatste retail prijs. Ik snap dat er buiten garantie geen 1-op-1 omruiling toegepast wordt, echter staat dit bedrag niet in verhouding tot wat een eventuele reparatie had gekost, zeker omdat het een legacy product betreft dat sinds 2020 van de markt is.

 

Mijn voorstel om deze korting dan toe te passen op de nieuwere ARC, die wat meer future proof is, werd afgewezen.

 

Nu zit ik helaas een beetje vast. Voor toch stevig geld een product kopen wat sinds juni 2020 discontinued is?  Een ARC voor de volle mep maar met een beetje wrange smaak en een kapotte Playbar bij het vuil gooien? Een ander systeem, maar dan ook blijven zitten met andere Sonos speakers?

 

Had toch iets meer meedenken verwacht van Sonos om hun klanten ook naar de toekomst toe te binden aan het nieuwe ecosysteem.

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Stufke

Op het moment dat een Sonos product defect raakt, dan zijn er twee opties voor de klant: 

  1. Een vervanging binnen de garantie (indien het product binnen de fabrieksgarantie valt).
  2. Een vervanging buiten de fabrieksgarantie (als het product dus ouder is dan 2 jaar).
  3. Gebruik maken van de ons Upgradeprogramma.

In deze situatie heb je dus de keuze uit de punten 2 en 3. 

Bij een vervanging buiten fabrieksgarantie komen wij onze klanten tegemoet door een korting aan te bieden op het vervangend product. 

Middels ons upgradeprogramma kun je je Playbar gebruiken om tegen 15% korting elk willekeurig nieuw Sonos product aan te schaffen via onze website (dus ook de Arc). 

Voor meer info hierover verwijs ik je graag door naar onze website: Upgradeprogramma.

Hoi Dylan,

Ik begrijp de uitleg, echter waar ik moeite mee heb, is dat ik een product dat in dit geval kortsluiting heeft gehad (en waarin ik niet de enige ben) moet gaan vervangen door datzelfde product, dat inmiddels uit de handel is.

 

Ik wil graag bij Sonos blijven, maar met deze achtergrond is het vertrouwen en de duurzaamheid in dit specifieke product weg. Het is al anderhalf jaar geleden uitgefaseerd, dus niet future proof (dat heeft zich vorig jaar bewezen met de updates naar s2).

 

Anders had ik over een paar jaar inderdaad geüpgrade naar een Arc. Nu zou ik dus voor dik 500 euro een obsolete apparaat aanschaffen dat niet meer wordt gemaakt.

Hierin meedenken met de klant (bijvoorbeeld de netto vervangingskorting overzetten, dus niet eens procentueel 1op1, maar gewoon het gelijke bedrag als bij de playbar) zou Sonos sieren.

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Stufke

Ik begrijp je punt, echter zijn er geen andere opties mogelijk.

De Playbar is compatibel met de S2 app van Sonos en kan dus ook prima meedraaien met de nieuwere speakers. 

Ook zal de Playbar nog gewoon updates ontvangen wanneer deze onderdeel is van een S2 systeem.

Sonos probeert haar klanten juist tegemoet te komen door de eerdergenoemde kortingen en mogelijkheden aan te bieden wanneer een speaker buiten de garantie valt. 

 

Kijk eens in de polisvoorwaarden van je verzekering. Mogelijk is daar nog een mogelijkheid.  Er zijn namelijk verzekeraars die kortsluiting onder de dekking van de verzekering laten vallen. 

Kijk eens in de polisvoorwaarden van je verzekering. Mogelijk is daar nog een mogelijkheid.  Er zijn namelijk verzekeraars die kortsluiting onder de dekking van de verzekering laten vallen. 

 

Dit wordt helaas niet gedekt, wel een goede tip!

Ik begrijp je punt,


Fijn dat we elkaar begrijpen, ik denk ook niet dat mijn vraag heel onredelijk is. Ik snap ook wel dat er op het forum alleen bedrijfsstandpunten worden neergezet.

 

echter zijn er geen andere opties mogelijk.

Daar geloof ik oprecht niet in. Er zijn altijd oplossingen, het ligt er alleen aan hoe hard je wil dat er een gezamenlijke oplossing komt waar twee partijen blij mee zijn ;).

Laatste bericht en update hierover.

 

Collega van onze eigen technische dienst heeft inmiddels ter waarde van maarliefst € 2,00 aan componenten vervangen (gelijkrichter AC/DC + zekeringetje) en een half uurtje werk. Goede service ;).

Mensen die ook het probleem hebben met de kortsluiting, het is relatief goed op te lossen..

Playbar werkt weer perfect.