play5 gen1

  • 23 November 2020
  • 8 reacties
  • 898 Bekeken

Hallo, wij zijn in het bezit van een sonos installatie en zijn hierover zeer tevreden. De installatie bestaat uit een playbar, sub, 2x play 1, 2x play 3, 1x play 5 en een ikea boekenplank speaker. De laatste tijd hapert de installatie en had ik gelezen dat het beter was om de bridge te vervangen door de boost. Dit heb ik gisteren gedaan en na het resetten en opnieuw connecten van alle luidsprekers met de S2 app, kom ik erachter dat mijn play 5 niet te verbinden is met de S2 app.  De S1 app werkt weer niet met de boost en een oplossing die sonos biedt is het upgraden van de play 5 met 30% korting. Ook kwam ik erachter dat de bridge onder deze upgrade valt🤷‍♂️. Die aanbieding ben ik dus misgelopen, jammer. Mijn vraag is de volgende; is er buiten de upgrade nog een andere oplossing voor de play 5? De upgrade kost nog altijd 405,30€ en een tweedehands gen2 kost rond de 400€. Ik kan dan wel mijn gen 1 voor ca 300€ verkopen, zodat mij dat dan ca 100€ kost. Dat is toch zo’n verschil van ca 300€. Dat vindt ik eigenlijk wel jammer, omdat ik zeer tevreden was met mijn play 5 gen 1. Wat voor oplossing draagt u aan?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het enige wat je kunt doen is de 5 op S1 laten draaien, maar dan ben je een eventuele combinatie met de overige speakers kwijt. In alle andere gevallen zal je geld moeten uitgeven, wat dan de beste optie is bepaal je uiteraard zelf. Wanneer het je lukt om hem nog voor 300 euro te verkopen dan direct doen. Ik zou hem in ieder geval nooit kopen voor dat bedrag. 😉

Erooij, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels wel de boost aangesloten en als ik de play 5 op de bridge wil laten draaien, dan krijg ik wel heel veel aansluitingen op mijn modem. Het zou kunnen natuurlijk. Voor wat betreft de prijs van een nieuwe play gen 2 heb ik al een bijna nieuwe gezien voor 275€.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je de play 5 als standalone laat draaien op de S1 software heb je toch geen boost nodig of staat deze te ver van je router? Je kunt het altijd proberen.

Ik ga ermee aan de slag, ik kan ze dan niet koppelen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat klopt. Wanneer je s2 nodig hebt dan zal je hem hoe dan ook moeten vervangen. 

Ik heb inderdaad de boost aangesloten om de bridge te vervangen. De boost werkt niet met de S1 app dus zal ik de bridge er als extra bij moeten gebruiken voor de Play5. Al mijn sonos producten staan in 1 ruimte, dus het is wel mooier om alles via 1 app te kunnen regelen. Ik ben trouwens zeer tevreden over de sonos op dit kleine punthe na. Een beetje vreemd dat mijn play1’s 1e gen wel met de boost samenwerken en de play 5 niet🤷‍♂️

Reputatie 7
Badge +3

Niet zo vreemd hoor, de eerste play 5 stamt uit 2009 en de eerste play 1 uit 2013.

Reputatie 7

En de Boost draait nu op S2-software, dus verbindt alleen met de S2 devices.