Vraag

Play 5 werkt niet meer draadloos

Toon eerste bericht

58 Reacties

Mijn Wifi op de Sonos Play 5 gen2 is er ook mee gestopt. Is nog geen 1,5 jaar oud. Schijnt wel een vaker voorkomend probleem te zijn zoals ik lees.
Als je een systeem maakt dat juist op wifi werkt verwacht je toch dat dat onderdeel het juist goed doet. Moet ik mijn speaker terug brengen naar de winkel of via Sonos zelf iets regelen?
Reputatie 7
Badge +2
Mijn Wifi op de Sonos Play 5 gen2 is er ook mee gestopt. Is nog geen 1,5 jaar oud. Schijnt wel een vaker voorkomend probleem te zijn zoals ik lees.
Als je een systeem maakt dat juist op wifi werkt verwacht je toch dat dat onderdeel het juist goed doet. Moet ik mijn speaker terug brengen naar de winkel of via Sonos zelf iets regelen?

Het gaat om een kleine batch van Play:5 speakers die dit probleem kunnen ervaren, om precies te zijn 1 a 2% van de speakers die op de markt gebracht zijn.
Als je miljoenen speakers op de markt brengt dan kan 1% nog steeds een redelijk cijfer neerzetten.
Mocht Sonos de speaker voor je omruilen dan krijg je een vervangende speaker waar dit probleem zich niet meer in voor kan doen.
Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt, zien we graag een diagnose van de speaker tegemoet terwijl deze bekabeld is aangesloten op het netwerk en dus in de app naar voren komt.
Dan zullen we de verdere communicatie per email vervolgen.

Je kan de speaker ook terug brengen naar de dealer waar je deze gekocht hebt, wel zal deze dealer exact het zelfde proces moeten doorlopen qua diagnose insturen voordat we bevestiging hebben en de speaker met de dealer zullen omruilen.
Waarin de dealer je zal laten weten wanneer deze de vervanging binnen heeft en je deze speaker weer kan komen ophalen.
Meestal is het dus sneller geregeld als je het rechtstreeks met Sonos zou regelen.
Fijn te horen dat het om een klein percentage gaat. Ik wil namelijk de set uitbreiden met het een en ander maar ging twijfelen na al de mail over slechte wifi. Fijn als het opgelost gaat worden. De code die ik kreeg was het volgende:
1126682517
Mvg Mic
Reputatie 7
Badge +2
Fijn te horen dat het om een klein percentage gaat. Ik wil namelijk de set uitbreiden met het een en ander maar ging twijfelen na al de mail over slechte wifi. Fijn als het opgelost gaat worden. De code die ik kreeg was het volgende:
1126682517
Mvg Mic

Ik zie een linker Play:5 speaker.
Als het om de rechter Play:5 gaat, heb je deze dan wel bekabeld toen je de diagnose maakte?
De defecte speaker aangesloten: 724605246
De werkende streaker aangesloten: 2111603930
Ik hoop dat je hier iets mee kan..
Reputatie 7
Badge +2
De defecte speaker aangesloten: 724605246
De werkende streaker aangesloten: 2111603930
Ik hoop dat je hier iets mee kan..

Mail verzonden onder ticket: 00470416
Zie hier graag reactie op terug per email.
Wifi van mijn twee Play:5 speakers werken niet meer. Bekabeld werken deze nog.
Van al mijn andere sonos producten werkt de wifi verbinding nog prima.

Diagnostische info is verzonden.
Het bevestigingsnummer is: 1982931440.

Graag jullie reactie
Reputatie 5
Badge +3
Beste
ook ik stel vast dat sinds gisteren - plotseling - onze play5 niet meer draadloos werkt. verbind ik deze met het netwerk (met kabel) dan kan ik deze wel als kamer terugvinden in de lijst en werkt hij zoals hij voordien deed...
Ik zond jullie de diagnose met nummer: 130922191

Graag had ik geweten wat ik hieraan kan/moet doen om dit probleem opgelost te krijgen, zodat ik de play5 weer op mijn gewenste (draadloze) manier kan gebruiken. Alvast bedankt!

Hi, er lijkt iets mis te zijn gegaan aangezien ik die diagnose niet kan openen. Ik raad je ook aan om je diagnosenummer, volledig adres, telefoonnummer en naam te mailen naar support@sonos.com

Reageer