Vraag

Play 5 werkt niet meer draadloos

Toon eerste bericht

56 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
fabianotten schreef:

Ongelooflijk. Inmiddels mn 2e Sonis play 5 2nd generation .

Heb je de PLAY:5 bekabeld met de router gehad toen je de diagnose in stuurde? De diagnose is corrupt en kan niet uigelezen worden.

Pafre schreef:

Graag had ik geweten wat ik hieraan kan/moet doen om dit probleem opgelost te krijgen..

Ik stuur je even een PM.
Ryan A. Diagnose opnieuw verstuurd. Draadloos lijkt niet te werken. Bevestigingsnummer 1234910087. Hoor graag
Badge
Pafre schreef:

Beste
ook ik stel vast dat sinds gisteren - plotseling - onze play5 niet meer draadloos werkt. verbind ik deze met het netwerk (met kabel) dan kan ik deze wel als kamer terugvinden in de lijst en werkt hij zoals hij voordien deed...

Graag had ik geweten wat ik hieraan kan/moet doen om dit probleem opgelost te krijgen, zodat ik de play5 weer op mijn gewenste (draadloze) manier kan gebruiken. Alvast bedankt!

Ryan A schreef:

fabianotten schreef:

Ongelooflijk. Inmiddels mn 2e Sonis play 5 2nd generation .

Heb je de PLAY:5 bekabeld met de router gehad toen je de diagnose in stuurde? De diagnose is corrupt en kan niet uigelezen worden.

Pafre schreef:

Graag had ik geweten wat ik hieraan kan/moet doen om dit probleem opgelost te krijgen..

Ik stuur je even een PM.

Ik heb deze nogmaals aangesloten met de kabel en een nieuwe diagnose gestuurd: 74230455
hopelijk werkt het nu wel. Alvast bedankt
Reputatie 3
Badge +2
fabianotten schreef:

Ryan A. Diagnose opnieuw verstuurd. oor graag

Ik stuur je zo even een pm.
Dag Ryan,

Ook ik zit met een Play 5 (Gen 2) die het van het ene op het nadere moment niet meer doet. Alle andere Sonos speakers in huis doen het wel. Diagnose met bevestigingsnummer 969092782. Wat kan ik doen?
Reputatie 3
Badge +2
@ fabianotten Heb je via PM een antwoord gestuurd.

@ Pafre Ook via PM.
Ook ik heb hetzelfde probleem: Sonos play:3 werkt plots niet meer via WiFi maar wel via Ethernet. Ik heb een diagnose verstuurd met nummer: 1757653832

Bij voorbaat dank!
Reputatie 4
Badge +2
lucas123 schreef:

Ook ik heb hetzelfde probleem: Sonos play:3 werkt plots niet meer via WiFi maar wel via Ethernet. Ik heb een diagnose verstuurd met nummer: 1757653832

Bij voorbaat dank!

Denk dat je perongeluk een fabriek's reset op de Play:3 hebt gedaan.
De Play:3 werkt prima qua wifi, maar weet je wifi gegevens niet,dit is dus verwijdert.
Deze speaker kan daarom dus niet draadloos werken, totdat je de Play:3 de wifi gegevens opnieuw vertelt.
Terwijl de speaker bekabeld is en gevonden word, graag naar Instellingen -> Geavanceerde Instellingen, om hier de draadloze installatie te doorlopen.
Daarna zal de speaker weer draadloos kunnen verbinden.
johf schreef:

Hallo, viel jouw product nog onder garantie? Die van mij heeft hetzelfde probleem, is 2 jaar en 1 maand oud, maar ik word met een kluitje het riet in gestuurd. Bose heeft betere service. Dit is een cruciaal onderdeel van de speaker. Dat mag toch niet zo snel kapot gaan? Er wordt mij uit coulance een korting geboden op een nieuwe...

Je hebt volgens de Nederlandse wet veel langer recht als 2 jaar op een dergelijk , duur , product.
Dus gewoon aankaarten bij Sonos , ander je recht gaan behalen bij bijvoorbeeld je aankooppunt.
Is dit toch Sonos , duidelijk maken in Nederland gekocht is , en dat zij het verkooppunt zijn , en dat dat je in Nederland woont en recht hebt op meerdere jaren garantie.
Ik neem aan dat Sonos het niet zo als tot een recht zaak laat komen, en je zal helpen.
Ik vind het echt belachelijk hoe vaak ik over defect Wi-Fi lees op veel Sonos fora, en nog slechter dat niet iedereen recht op vervanging heeft als dit buiten de garantie valt. Dit is een duidelijke "flaw" in het product die nooit adequaat is aangepakt naar mijn gevoel, ik heb inmiddels mijn vervangen Sonos play 5 gen 2 moeten terugsturen omdat deze ALWEER een defect in het wifi heeft. Ook het proces hiervan is erg moeizaam verlopen en het duurde een maand voordat ik correcte informatie ontving om een afspraak te maken en het product te laten ophalen. Het beeld dat ik had van Sonos als het ging om service en verfijnd product design zijn bij mij snel de deur uitgevlogen na deze herhaalde ervaring.
Reputatie 4
Badge +2
Dikkens schreef:

Ik vind het echt belachelijk hoe vaak ik over defect Wi-Fi lees op veel Sonos fora, en nog slechter dat niet iedereen recht op vervanging heeft als dit buiten de garantie valt. Dit is een duidelijke "flaw" in het product die nooit adequaat is aangepakt naar mijn gevoel, ik heb inmiddels mijn vervangen Sonos play 5 gen 2 moeten terugsturen omdat deze ALWEER een defect in het wifi heeft. Ook het proces hiervan is erg moeizaam verlopen en het duurde een maand voordat ik correcte informatie ontving om een afspraak te maken en het product te laten ophalen. Het beeld dat ik had van Sonos als het ging om service en verfijnd product design zijn bij mij snel de deur uitgevlogen na deze herhaalde ervaring.

Spijtig om te horen, Sonos is een bedrijf wat de focus legt op draadloze muziek speakers, dus dat er vaker problemen naar voren komen omtrent wifi, kan inderdaad plaats vinden.
Toch ruilen we de speakers gewoon om en leveren hier een werkende voor aan, wat meestal binnen een week al rond is, tevens is er geen 1 klant die omtrent de Play:5 2e generatie een buiten garantie regeling zou hebben ontvangen.
Vanaf het moment dat een speaker word aangemeld, zal de klant de stappen moeten doorlopen, en de afspraak met DHL moeten maken voor het afhalen van het product.
Dan is het product meestal binnen 1 a 2 dagen bij ons, waarin wij meteen een vervangende toesturen, tel er dus 1 a 2 dagen boven op, en je hebt je vervangende speaker in huis.
Dus liggende aan hoe snel de klant de afspraak weet te regelen met DHL, heb je meestal binnen 3 a 4 dagen je vervangende speaker wel binnen.
Ok, dan vermoed ik dat deze mensen een verkeerde ervaring hebben meegemaakt.

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/7mwv0e/play_5_2nd_gen_wifi_dead_sonos_wants_350_to/

Blijft vooralsnog dat er een terugkomend hardware defect lijkt te zijn met de gebruikte WiFi module voor de play:5 gen 2. Komt hier een revisie van op den duur of blijft hij met deze module geleverd worden?
Reputatie 4
Badge +2
Dikkens schreef:

Ok, dan vermoed ik dat deze mensen een verkeerde ervaring hebben meegemaakt.

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/7mwv0e/play_5_2nd_gen_wifi_dead_sonos_wants_350_to/

Blijft vooralsnog dat er een terugkomend hardware defect lijkt te zijn met de gebruikte WiFi module voor de play:5 gen 2. Komt hier een revisie van op den duur of blijft hij met deze module geleverd worden?

Er was een probleem met ongeveer 1% van de 2e generatie Play:5 speakers die op de markt gebracht waren, deze speakers worden als het probleem zich voordoet vervangen voor een Play:5 die dit probleem niet heeft.
Verder word het gepost op Reddit en had de klant gewoon met Sonos contact moeten opnemen om navraag te doen ipv andere fora's
In amerika word er 1 jaar garantie gehanteerd, in de EU 2 jaar.
Los daarvan, als het inderdaad defecte wifi was, waar wij bewust van zijn en het zou dus 1 van de speakers van die 1% zijn, dan was de speaker binnen garantie gezet, en denk dat er dan ook een foutje gemaakt is door een individu.
Verder kan ik er dus weinig over aanmerken omdat het op Reddit gepost is, veel speculatie, weinig concreets.

Er was een probleem met ongeveer 1% van de 2e generatie Play:5 speakers die op de markt gebracht waren, deze speakers worden als het probleem zich voordoet vervangen voor een Play:5 die dit probleem niet heeft.
Los daarvan, als het inderdaad defecte wifi was, waar wij bewust van zijn en het zou dus 1 van de speakers van die 1% zijn, dan was de speaker binnen garantie gezet, en denk dat er dan ook een foutje gemaakt is door een individu.
Verder kan ik er dus weinig over aanmerken omdat het op Reddit gepost is, veel speculatie, weinig concreets.

Volgens mij klopt uw statement niet helemaal, ik had net na de release een Play:5 Gen2 gekocht, hiervan is de wifi stuk gegaan, deze is vervangen door een nieuwe play:5 Gen2 door Sonos, waar vorige maand de wifi ook van begeven is.
Deze is dus niet vervangen door een die niet dit probleem had.

Ik vind dat jullie goeie producten maken, en over het algemeen ben ik goed te spreken over de service.
Alleen de speculatie die u zegt die bij reddit vormt, kan ik ook zeggen over uw post hierboven.
Want ik kan niet inzien of dit daadwerkelijk bij 1% gebeurt, en ik weet uit persoonlijke ervaring dat de vervangen speaker ditzelfde defect had.
Reputatie 4
Badge +2
Dikkens schreef:

Volgens mij klopt uw statement niet helemaal, ik had net na de release een Play:5 Gen2 gekocht, hiervan is de wifi stuk gegaan, deze is vervangen door een nieuwe play:5 Gen2 door Sonos, waar vorige maand de wifi ook van begeven is.
Deze is dus niet vervangen door een die niet dit probleem had.

Ik vind dat jullie goeie producten maken, en over het algemeen ben ik goed te spreken over de service.
Alleen de speculatie die u zegt die bij reddit vormt, kan ik ook zeggen over uw post hierboven.
Want ik kan niet inzien of dit daadwerkelijk bij 1% gebeurt, en ik weet uit persoonlijke ervaring dat de vervangen speaker ditzelfde defect had.

Ontvang graag het referentie nummer van je RMA.
Hi, bij deze!

Sonos RMA# 00123237-00017798
Reputatie 4
Badge +2
De vervangende speaker die u vorige jaar hebt ontvangen, had inderdaad helaas nog steeds de mogelijkheid tot de defecte wifi kaart.
De nu als laatst aangemelde omwisseling, en vervangende speaker die je hier voor hebt ontvangen zal dit probleem omtrent een defecte wifi kaart niet mogen ervaren.
Goedemiddag,

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Sinds een jaar werkt dit al niet meer bij mij, nu ik mijn opzet wil veranderen levert dit problemen op. Ik heb een diagnose uitgevoerd onder nr 223547650.

Kunt u mij hiermee helpen?

Mvg Rens
Reputatie 3
Badge +2
Beste Rens, zo te zien heb je al contact met ons gehad. Mochten er problemen zijn met de omruiling, dan horen we het graag.
Net diagnose gestuurd met nummer 1188327865, vermoedelijk ook een defecte wifi.
Speaker werkt normaal aan de lan kabel. Zonder kabel kan het systeem de speaker niet vinden.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Pafre en fabianotten, stuur alsjeblieft de volgende informatie naar mij toe in een privébericht:
- Adresgegevens
- Serienummer Play:5
- Emailadres

@fabianotten, het klopt dat dit gebeurt met de Play:5 Gen2, het is een bekend probleem namelijk (specifiek met een batch speakers die gefabriceerd zijn voor Juni 2017). Daar ik je frustratie begrijp, hebben we dit probleem getackled door een ander merk WiFi kaart in de Play:5 Gen2 te doen in modellen na Juni 2017 (toen het probleem bekend werd). Dit betekent alleen wel dat mensen het nog kunnen ervaren dat dit probleem voorkomt op eerder gekochte Play:5 Gen2's. In welk geval de Play:5 gratis wordt vervangen door een nieuwer model, zodat dit probleem niet meer voor kan komen.
Hallo, ik heb eenzelfde probleem waarbij 1 van mijn Play5 speakers geen verbinding meer maakt met WiFi, maar als ik een kabel erin doe werkt het ineens wel. Ik heb al diagnostieken gestuurd via de app (confirmation number 621241440). Kan iemand mij hierbij helpen, alsjeblieft? Groet, Anna Heijtel
Hier nu ook een probleem met een van de Play5 speakers die geen wifi verbinding meer maakt, via Lan werkt het prima.
De diagnostische informatie is verzonden. Het bevestigingsnummer is: 1913654985.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Anna, sorry voor de wat late reactie. Uit je diagnose maak ik niet op dat je de speaker op het moment van de diagnose met de kabel verbonden had.Dit is nodig zodat de Play5 ook in de diagnose zichtbaar is. Om je wat sneller te helpen verzoek ik je de volgende diagnose met je volledige adresgegevens, email en telefoonnummer als prive bericht naar mij te sturen. Klik hier om mij een prive-bericht te sturen

Paul, in jouw diagnose zie ik wel de Play5 terug en deze heeft inderdaad een defecte WiFi kaart. Ook van jou wil ik graag een privebericht ontvangen met je volledige adresgegevens, email en telefoonnummer.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen