Beantwoord

Play: 5 gen 2 werkt niet meer draadloos

• 24 mei 2019
  • 19 reacties
  • 779 Bekeken

Mijn Play: 5 heeft altijd gewerkt via WIFI. Tijdens het afspelen van muziek stopte de muziek in eens. Daarna is het mij niet meer gelukt om vanaf mijn Play: 5 verbinding te krijgen met mijn WIFI netwerk. Aan mijn netwerk is niks veranderd. Geprobeerd op de Play: 5 te verbinden met een ander WIFI netwerk maar ook dat werkt niet. Ook het creëren van een eigen WIFI netwerk door de Play:5 om deze in te stellen, werkt niet. Op dit moment kan ik de Play: alleen bedraad gebruiken. Kan dit een probleem zijn met de WIFI kaart in de Play: 5?
Ik heb een diagnose verstuurd: 176257617
icon

Beste antwoord door Frank N 24 mei 2019, 11:22

Dank je wel voor de diagnose. Het is inderdaad een probleem met de WiFi kaart in deze speaker. Om dit op te lossen gaan we de speaker kosteloos met je omruilen. Hiervoor hebben we wat informatie nodig en ik maak daarom een case aan in ons systeem op basis van het emailadres dat je hier hebt gebruikt en om je speaker te registreren. De overige stappen doen we dan ook via de email.
Bekijk origineel

19 Reacties

Goedemiddag, ook ik kan niet meer connecten via WIFI met mijn Play 5. Bedraad gaat wel goed. Kunnen jullie mij helpen hierbij?

Bevestigingsnummer: 1094185068

Volgensmij is de speaker per 26 februari van een fabrieks reset voorzien, waardoor deze niet meer weet wat de wifi is waar deze mee in contact moet treden.

Als je de speaker bekabeld aangesloten hebt, kan je via Instellingen > Systeem > Netwerk, de draadloze installatie doorlopen.

Mocht het toch een probleem zijn de speaker met je wifi te verbinden, dan wil ik je aanraden onze support afdeling te bellen.

Hoi Tim, die installatie heb ik al tig keer doorlopen zonder succes, vandaar dat ik een paar keer een reset heb uitgevoerd en daarbij opnieuw de installatie. Ik bel support zo wel even..

Reputatie 7
Badge +2

Goedemiddag, ook ik kan niet meer connecten via WIFI met mijn Play 5. Bedraad gaat wel goed. Kunnen jullie mij helpen hierbij?

Volgensmij is de speaker per 26 februari van een fabrieks reset voorzien, waardoor deze niet meer weet wat de wifi is waar deze mee in contact moet treden.

Als je de speaker bekabeld aangesloten hebt, kan je via Instellingen > Systeem > Netwerk, de draadloze installatie doorlopen.

Mocht het toch een probleem zijn de speaker met je wifi te verbinden, dan wil ik je aanraden onze support afdeling te bellen.

Reputatie 3
Badge +2

@ronson Ik heb je zojuist een email gestuurd met ticketnummer: 01448854

Zou je hier op willen reageren?

Ik heb sedert enkele weken een probleem met mijn Play 5 (gen2). Deze speelt geen muziek meer draadloos via de wifi. Met een kabel is dit geen probleem. Het diagnosenummer is 697090713. Wie kan mij helpen dot op te lossen? Baal enorm.

Reputatie 7
Badge +2

@Mark W  zie diagnostic - Your confirmation number is: 291509764

Heb je een email verzonden onder ticket: 01432992.

Zie graag antwoord terug op deze email.

@Mark W  zie diagnostic - Your confirmation number is: 291509764

Reputatie 3
Badge +2

@JJG  Ik heb je zojuist een email gestuurd, als je hier op reageert dan vervangen we de speaker zo snel mogelijk.

@JM Chamberland  Ik zie de speaker helaas niet in de diagnose staan, als je deze aansluit op je router zie je de speaker dan weer in de Sonos app? Zo ja, ontvang ik graag nog een diagnose.

Als je die dan ook niet in je Sonos app ziet, neem dan even telefonisch contact met ons op, dan kijken we er samen even naar.

Mijn Sonos play:5 gen 2 werkt ook opeens niet meer via WiFi. Wanneer hij aangesloten is met de ethernetkabel wordt hij wel gevonden maar als de kabel dan losgekoppeld wordt, is hij weg.  

Kunt u me helpen AUB ?

Mijn diagnose gegevens ‘’Your confirmation number is: 1358154766’’

Met vriendelijke groeten

Jean-Marc Chamberland

Beste Difke,

Mijn diagnose gegevens zijn verstuurd onder nummer 625442888.

Dank!

Justijn

Reputatie 5
Badge +3

Dit kan je vinden bij instellingen - ‘Hulp & Tips’  daar zie je ‘Diagnose verzenden’ staan.

Beste Sonos,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen idee waar ik zo'n diagnose nummer vandaan haal. Kunnen jullie mee hiermee verder helpen?

Dank!

Reputatie 7
Badge +2

Mijn Sonos play:5 gen 2 werkt ook opeens niet meer via WiFi. Wanneer hij aangesloten is met de ethernetkabel wordt hij wel gevonden maar als de kabel dan losgekoppeld wordt, is hij weg. Diagnose is 747682959

Heb je een email verzonden onder case nummer: 01287419

We zien graag reactie terug op deze email.

Mijn Sonos play:5 gen 2 werkt ook opeens niet meer via WiFi. Wanneer hij aangesloten is met de ethernetkabel wordt hij wel gevonden maar als de kabel dan losgekoppeld wordt, is hij weg. Diagnose is 747682959

Reputatie 7
Badge +2
Beste,

Bij mij hetzelfde, altijd draadloos gewerkt. Nu alleen nog bedraad.

Mail verzonden onder ticket: 00847253
Zie graag antwoord terug op deze mail.

mijn diagnose 45524834.
hoop alleen dat ik dat goed gedaan heb.

Mail verzonden onder ticket: 00846320
Zie ook graag van jou antwoord terug op deze mail.
Beste,

wij hebben een Sonos play 5. Deze heeft altijd op de internet kabel aangesloten gezeten. Nu heb ik een beam gekocht en komt deze op de plaats staan van de play 5. Ik krijg alleen geen verbinding met WiFi. Heb alles al geprobeerd, maar zodra de ethernet kabel er uit gaat vind hij hem niet meer als ik de speaker opnieuw ga zoeken. Ik zie meer mensen met dit probleem. Ik heb al de WiFi instellingen veranderd, maar ik heb nog een play 5 en deze werkt perfect.
hoor heel graag van jullie

mijn diagnose 45524834.
hoop alleen dat ik dat goed gedaan heb.
Badge
Beste,

Bij mij hetzelfde, altijd draadloos gewerkt. Nu alleen nog bedraad.

diagnose bedraad #1136768161
diagnose draadloos #510285601

Hoop dat jullie wat vinden.

Groeten,
Bjorn Heijerman
Beste,

wij hebben een Sonos play 5. Deze heeft altijd op de internet kabel aangesloten gezeten. Nu heb ik een beam gekocht en komt deze op de plaats staan van de play 5. Ik krijg alleen geen verbinding met WiFi. Heb alles al geprobeerd, maar zodra de ethernet kabel er uit gaat vind hij hem niet meer als ik de speaker opnieuw ga zoeken. Ik zie meer mensen met dit probleem. Ik heb al de WiFi instellingen veranderd, maar ik heb nog een play 5 en deze werkt perfect.
hoor heel graag van jullie
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Het is inderdaad een probleem met de WiFi kaart in deze speaker. Om dit op te lossen gaan we de speaker kosteloos met je omruilen. Hiervoor hebben we wat informatie nodig en ik maak daarom een case aan in ons systeem op basis van het emailadres dat je hier hebt gebruikt en om je speaker te registreren. De overige stappen doen we dan ook via de email.

Reageer