Vraag

Play 5 (gen 2) plotseling niet meer herkenbaar

Ik heb een Soundbar met SUB met 2 pay 5's (gen2) gekoppeld als surround, wifi gaat via een boost. Deze set-up werkte prima( 10 weken) tot dat ik op een dag merkte dat het surround niet werkte, bleek dat de ene play 5 niet meer herkent werd (geen verandering aan netwerk of wat dan ook..) . Ik heb geprobeerd de unit weer aan te melden, tevergeefs (oranje lamp brand) Daarna reset gedaan (knop ingedruk-stekker in/uit), unit groen knipperlampje, dan aanmelden , na knop gong, dan lampje oranje knipperen, dan oranje continue...en melding " niet verbonden" , probeer het nogmaals...enz...enz..unit andere plek...enz..
Ik heb apps geupdate, netwerk opnieuw gestart, stekkers in/uit...alles zover mijn kennis reikt...maar tevergeefs...
Ondertussen werkt het sonos systeem nog prima (heb ook nog play 3 en 1 aangesloten staan)...ik ben even ten einde raad...wie weet een oplossing....? alle input welkom...

13 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Zou je de PLAY:5 kunnen bekabelen met de router, installeer deze vervolgens en stuur daarna een diagnose in en post hier je bevestiging's nummer.
De play 5 is gekoppeld met UTP, set-up als surround (maar deze play 5 geeft geen geluid?andere play 5 wel) koppelen/aanmelden is wel gelukt. Diagnose nr is 7252541
Reputatie 3
Badge +2
Allereerst zie ik dat er veel draadloze storing is, het beste is om even het Sonosnet kanaal te wijzigen naar kanaal 1. Wat betreft de PLAY:5, deze laat zien dat deze waarschijnlijk een defect heeft, kan je misschien beschrijven wat er gebeurt is voordat deze weg viel?
goededag net nieuwe sonos 5 ontvangen ook deze ontvangt geen wifi ???
wie heeft dit probleem nog meer
weet ik niet maar ik heb van de week diagnostiek laten uitvoeren bleek de wifikaart defect te zijn nu heb ik vandaag een nieuwe ontvangen maar draadloos doet hij niets ?/ ik begrijp het niet de sonos 1 doet het wel ?
Reputatie 3
Badge +2
Oh jee, klinkt alsof je misschien hetzelfde probleem hebt. Wil je kijken of de Play:5 bekabeld wel verbinding maakt, en zo ja een diagnose maken en het nummer hier vermelden?
Badge
Goedemiddag mensen,

Ook ik heb dit probleem... Ben echt radeloos. Heb van alles geprobeerd.. Dit lijkt me dat er een fout zit in een update die is uitgevoerd door Sonos...

Wat moeten we doen?

Met vriendelijke groeten,
Dexter
ook ik heb dit probleem. Heb thuis 2x Play:5 (2nd gen) en een Playbar. Alles heeft prima gewerkt afgelopen 10 maanden
1 Play:5 is er mee opgehouden.
Zojuist Sonos Support aan de telefoon gehad, deze hebben allerlei tests uitgevoerd om 1 en ander uit te sluiten.
De medewerker vertelde mij dat inderdaad de Play:5 die niet meer werkt een hardware probleem heeft.
Er wordt nu een proces opgestart om een nieuwe toe te sturen

Ik heb behoorlijk wat negatieve ervaringen gelezen op het Internet omtrent de 2e generatie Sonos Play:5. Veel hebben er hardware problemen.

Uiteraard fijn dat de Play:5 wordt vervangen, maar alle uit te voeren stappen vind ik toch wat omslachtig. Met een beetje pech heb ik pas over een kleine 2 weken een nieuwe Play:5 in huis.

Voor het bedrag wat je betaald voor een 2e gen Sonos Play:5 zou ik deze niet aanraden aan toekomstige Sonos gebruikers
Reputatie 3
Badge +2
User559282 schreef:

ook ik heb dit probleem. Heb thuis 2x Play:5 (2nd gen) en een Playbar. Alles heeft prima gewerkt afgelopen 10 maanden
1 Play:5 is er mee opgehouden.
Zojuist Sonos Support aan de telefoon gehad, deze hebben allerlei tests uitgevoerd om 1 en ander uit te sluiten.
De medewerker vertelde mij dat inderdaad de Play:5 die niet meer werkt een hardware probleem heeft.
Er wordt nu een proces opgestart om een nieuwe toe te sturen

Ik heb behoorlijk wat negatieve ervaringen gelezen op het Internet omtrent de 2e generatie Sonos Play:5. Veel hebben er hardware problemen.

Uiteraard fijn dat de Play:5 wordt vervangen, maar alle uit te voeren stappen vind ik toch wat omslachtig. Met een beetje pech heb ik pas over een kleine 2 weken een nieuwe Play:5 in huis.

Voor het bedrag wat je betaald voor een 2e gen Sonos Play:5 zou ik deze niet aanraden aan toekomstige Sonos gebruikers

U trekt het probleem redelijk uit z'n verband.
Op het internet komen alle problemen naar voren, er word op ons forum niets gepost van klanten waarvan de speaker het prima doet.
We zijn bekend dat er een x aantal Play:5 speakers een defecte antenne kan krijgen.
We hebben dit opgelost in de toekomstige Play:5's
Het komt neer op minder dan 1% van de totale hoeveelheid Play:5 speakers die op de markt verschenen zijn.
Je speaker word gewoon omgewisselt voor een werkende.
Als wij het proces in werking zetten voor vervanging kunt u zelf een afspraak maken met DHL voor het ophalen van het product.
Als u 2 weken wacht met het maken van deze afspraak, dan kan het inderdaad erg lang gaan duren voordat u een vervanging in huis heeft.
Over het algemeen weet DHL het product binnen 1 a 2 dagen bij ons af te leveren, waarin wij bij ontvangen meteen vervanging uitsturen, tel hier 1 a 2 dagen boven op en u zou de vervangende speaker aan huis geleverd moeten krijgen.
Even aanhakend op de reactie van Tim S, zou iemand me kunnen vertellen wat de status is van mijn omruiling? Het gaat om het nr 134832, wat nu precies een week geleden aangemeld. Ik heb namelijk in de tussentijd nog niets van DHL gehoord......

Alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +2
WKY schreef:

Even aanhakend op de reactie van Tim S, zou iemand me kunnen vertellen wat de status is van mijn omruiling? Het gaat om het nr 134832, wat nu precies een week geleden aangemeld. Ik heb namelijk in de tussentijd nog niets van DHL gehoord......

Alvast bedankt.

Proces opnieuw in werking gezet, ga er vanuit dat het systeem nu wel alles goed doordrukt.
inderdaad, nu heb ik wel een mail gehad. Bedankt!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen