Beantwoord

Play:5 doet niets meer.


Al een tijdje geniet ik van 2 Play 5 units in stereo gepaard. Sinds dit weekend doet 1 van de units niets meer. Geen lampjes en niet zichtbaar in het netwerk. Omwisselen van de units hielp niets. De unit likt helemaal dood 💀. 
Op dit forum lees ik dat het probleem niet onbekend is. Hoe het beste te handelen?

groet Eddy

icon

Beste antwoord door Difke 13 July 2020, 11:40

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet of je hem rechtstreeks bij Sonos hebt gekocht, maar wanneer je denkt recht te hebben op een betere aanbieding dan die Sonos biedt dan zal je dit recht bij de verkopende partij moeten zien te halen. Succes.

Reputatie 5
Badge +3

Ik vrees ervoor, maar ik wens je in ieder geval veel succes.

Hopelijk kan het toch nog opgelost geraken.

Hoi , mijn sonos play 5 is dus sinds ik terug ben van vakantie ( een kleine 3 weken iig) ook stuk. Doet helemaal niks , geen stroom. Heb ook de kabels al omgeruild enzo. Heen ook op diverse fora al gelezen dat dit een veel vaker voorkomend probleem is. 
heb al 2 maal contact gehad met sonos , en die zeggen gewoon doodleuk dat ik een nieuwe kan krijgen voor €378 (omdat ie buiten de 2 jaar garantie valt)

Ik wil gewoon dat ie gerepareerd word voor een normaal bedrag   
 

hoop dat dit nog ff normaal opgelost kan worden. 
 

Gr

Hoi Wietse,

Bij mij ging dit als volgt:

1] Telefonisch contact opnemen met de helpdesk en worden afgescheept;

2] De 'hoe heeft u het contract met onze service desk ervaren' mail eerlijk maar kritisch invullen. Je bent vriendelijk te woord gestaan maar jouw probleem is in niets opgelost;

3] Punt 2 triggerde Sonos om opnieuw contact met mij op te nemen. Bleek dat er voor mijn type storing door Sonos een verruimde periode van coulance wordt gehanteerd.

In mijn geval zijn de beide GEN 1 speakers omgeruild voor refurbished GEN 2 speakers.

Hopenlijk kom je hier verder mee.

Groet, Remko

Wat gek dat hier de sonos vervangen wordt door een nieuwe zonder kosten. Ik heb zonet ook contact met de sonos helpdesk gehad maar ik krijg alleen maar 30% korting op refurbished of nieuw. Waardeloos bij zo’n duur systeem wat dan ineens stopt met werken.

Het is opgelost. Beide speakers zijn door Sonos kostenloos omgeruild voor (refurbished) Gen 2 Play 5 speakers. Werkelijk niet van nieuw te onderscheiden. Ik ben helemaal blij! Top service weer. 👍

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Remko,

Gaat het ook over een Play 5 ? 
Als er helemaal geen teken van leven in zit, dan kan je best zoals Eddy, even een belletje doen naar Sonos. 
Mogelijk zit je ook met een dode P5.

Laat gerust weten hoe het verloopt.

Hopelijk kan je snel weer genieten van je systeem.

Hallo Difke, Helaas heb ik sinds vandaag exact hetzelfde probleem 😢 Graag hoor ik van jou wat ik nu het beste kan doen. Groet, Remko

Reputatie 5
Badge +3

Leuk om te horen.

Alvast veel plezier gewenst 👍

Ongekende service 🤗 beide units worden vervangen. Helemaal blij 😀 

Reputatie 5
Badge +3

Contacteer best even de Sonos helpdesk voor dit probleem, daar helpen ze je graag verder.

Veel succes 

Reageer