Beantwoord

play 5

• 4 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 393 Bekeken

Hallo,

Mmijn sonos play 5 doet het plotseling niet meer.
Heen lichtje meer niks . Komt ook geen geluid uit .
Oomdat deze via tv en sonosbar gaat klinkt de tv nu in een echo.
Hje kan ik dit oplossen ??

MvG Theo Boonstra
icon

Beste antwoord door Tim S 8 augustus 2019, 09:26

Wil je vragen ons te bellen voor dit probleem.
Contact gegevens kan je vinden op de volgende webpagina.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen ons te bellen voor dit probleem.
Contact gegevens kan je vinden op de volgende webpagina.
Ik heb meerdere malen gebeld, helaas geen redelijke oplossing ! Waarom niet gewoon transparant eea op het forum plaatsen? Mijn play 5 gen. 1 is kapot.
Wacht op een redelijk voorstel en geen offerte met een prijs die nog hoger ligt dan menige online shop!
Reputatie 3
Badge +2
Ik zie dat de speaker nog wel een keer geregistreerd is geweest op 30 augustus.
Heb je al een keer telefonisch contact gehad om te onderzoeken of de speaker inderdaad wel defect is ?
Ja is al bekend bij sonos. Heb 2 speakers, waarvan 1 blijkbaar defect. Dat was de uitkomst van uw collega .
powerboard zou defect zijn.
Toen een offerte ontvangen met voorstel voor play 5, 2 gen. Dit is echter een te dure oplossing.
Wettelijk en bovenal redelijk gezien, is dit een zwaktebod.
Ik laat het aan Sonos over om met een redelijker voorstel te komen.

Wacht nog een op een oplossing.Inmiddels ook de 2e zelfde speaker kapot en deze ruikt verbrand!. Hierdoor viel onze complete stroom uit!

Hier is duidelijk meer aan de hand dan een simpel defect.

Benieuwd naar jullie oplossing want ik ben er inmiddels wel klaar mee en wil dit aanhangig maken bij andere partijen.

Vriendelijke groet E Vranken

Reputatie 7
Badge +2

Als het powerboard van je speaker defect was, dan zou de speaker permanent uit zijn en zou geen licht geven.

Zie in de notities dat bij je vorige speaker, het licht wel aangaat, maar in principe crasht in zijn software, mogelijk slecht geheugen, waardoor de speaker het niet zal doen.

Wat ook te bekrachtigen is aangezien we nieuwe registraties op die speaker naar voren zien komen van na de eerste keer dat je het probleem van de speaker hebt aangekaart.

Mogelijk doet hij ‘t weer als de speaker stoomloos gaat en opnieuw word aangesloten, maar het werken zal waarschijnlijk tijdelijk zijn, mogelijk minuten, voordat hij weer opnieuw zou crashen.

Een bedrijf heeft het recht om een vervanging, of reparatie, of beide aan te bieden.

Sonos heeft geen reparatie centrum, waarin we gehele toestellen vervangen.

Als een product binnen de 2 jaar garantie valt, zullen er geen kosten in verbonden staan, indien buiten garantie, zullen er kosten naar voren komen welke op ongeveer 30% korting van de nieuwprijs uitkomt (van onze webshop) 

Sonos als fabrikant zijnde, zal deze advies prijs aanhouden, het is een dealer zijn goed recht om een eigen prijs aan een product te hangen, maar dit zal niet onze prijs als fabrikant beinvloeden.

Het is dan ook spijtig om te vernemen dat je 1e speaker stuk is, waarin we de geboden vervanging zullen aandragen als oplossende factor.

Omtrent de 2e speaker, wil ik je verzoeken dit probleem aan te kaarten via support@sonos.com, zodat we onderzoek kunnen doen, en indien mogelijk een oplossing kunnen aandragen.

Ook voor deze zullen we een vervanging aanbieden mochten we het probleem niet kunnen oplossen.

Op vervangende producten kan je een nieuwe 2 jaar garantie aanhouden, vanaf het moment dat deze in gebruik word genomen.

Mocht je een speaker goedkoper via een dealer kunnen aanschaffen, dan sta je uiteraard in je goed recht deze weg te bewandelen.

Toch zou ik omtrent deze 2e speaker eerst contact opnemen, om te kijken of er iets gedaan kan worden in deze.

Hallo Tim,

Probleem met de eerste speaker is opgelost. Echter ,de andere play 5 gen. 1, heeft nog steeds de bekende klachten (alleen powerlampje knippert zwak wit, speaker kan niet online komen, kan niet worden gereset enz. enz.) Hierop heb ik vanmorgen opnieuw contact gehad en wordt me een voorstel gedaan van 30% korting. Dat lijkt leuk, maar is een korting op jullie adviesprijs, welke in vergelijking met andere zaken veel hoger ligt dan de meeste prijzen.

Als je de klant tegemoet wilt komen, middels een korting, wees dan wel redelijk!

Ik vind dit echt een zwaktebod. Ben totaal niet te spreken over Sonos. Ik dank jullie voor de gesprekken, maar dit is ronduit slordig. Het is in mijn ogen willekeur en als ik scherpe vragen stel aan de telefoon dan weet men het plots allemaal niet.

Ik stap langzaam zeker over op een merk dat wel wat langer mee kan en een redelijke levensduur heeft. Zal hier geen reclame maken, maar er zijn goede alternatieven.

Erg jammer dat jullie zo met sommige klanten om gaan.

p.s. bespaar je de moeite om een reactie te geven. Ik zal deze niet meer lezen.

gr,

Erwin

Reageer