Vraag

Play 1 valt regelmatig weg

• 3 januari 2020
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Sonos Boost met 2 x Play 3 en 2 x Play 1 en een Beam die aangesloten is op de TV. De Play 3 zijn een stereopaar in de woonkamer, de ene Play 1 staat boven, de andere in de keuken. De box die in de keuken staat gaat de laatste paar weken regelmatig uit en is dan ook verdwenen uit de app. Soms keert de box vanzelf terug, soms moet hem via de app opnieuw aanmelden (ontbrekend product zoeken). De Boost is aangesloten op de Ziggo router en stond op de vensterbank woonkamer, nu midden in de kamer. Geen verbetering, Play 1 terug naar fabrieksinstelling helpt ook niet. Afstand is ongeveer 3 mtr. Ik heb een diagnose verstuurd, bevestigingsnummer is 685459442

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

In de aanname dat dit probleem zich voordoet op de Play:1 genaamd Boven.

Als je de Play:1 Boven en de Play:1 Keuken zou omruilen, blijft het probleem dan aanwezig bij de betreffende speaker op dat moment in de Keuken?

Of zou de Keuken speaker die dan op een andere locatie staat het probleem vertonen?

Hoor ook graag of je de speaker kan dempen door de volume - (knop bovenop) meerdere keren in te drukken NADAT het probleem waarin de speaker verdwijnt zich heeft voorgedaan.

Zie je dan dat het lampje boven op de speaker groen oplicht?

Het probleem zit in de Play:1 Keuken. Deze speaker steeds met speakers Play:1 (boven) en 2 x Play:3 (woonkamer) als groep ingesteld en muziek luisteren via tune-in station Radio 2. Na verloop van tijd (soms na enkele minuten, soms veel langer) gaat de speaker keuken uit de groep en geeft in de app aan met “geen muziek geselecteerd”. Dit heb ik op verschillende plaatsen in huis geprobeerd en steeds hetzelfde probleem. Kort nadat de speaker uit de groep was enkele keren op volume- gedrukt tot het groene ledje oplicht.

De Play:1 Keuken valt nog steeds uit, ook na update naar versie 10.6.1. Geen verbetering. Als de Play:1 uit de app is, krijg ik hem alleen terug nadat hij spanningsloos is geweest. Hebben jullie hier nog een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +2

De Play:1 is helaas defect, zal soms even kunnen functioneren maar zal uiteindelijk uitvallen en pas weer werken als je deze opnieuw opstart.

Heb je een mail verzonden onder case nummer: 01440029, zie graag antwoord terug op deze email.

Reageer