Beantwoord

play 1 & One in stereopaar

Kun je een stereo paar maken van een one en een play1 om de google ass. in je badkamer te krijgen?
icon

Beste antwoord door Difke 31 July 2019, 16:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je hebt ofwel 2 one’s ofwel 2 Play 1’s nodig om een stereopaar te kunnen maken.
Bedankt Difke, heb je t geprobeerd? Hoe kom je aan deze info? Groet René
Reputatie 5
Badge +3
Voor het creëren van een stereopaar zijn twee Sonos-speakers van hetzelfde model nodig (bijvoorbeeld twee Play:3's). Het is niet mogelijk een stereopaar te creëren met verschillende modellen Sonos-speakers. Het is niet mogelijk om een stereopaar te creëren met een Sonos One en een Play:1.

Sonos-speakers die het creëren van stereoparen ondersteunen:
  • One (gen1 en gen2)
  • Play:1
  • Play:3
  • Play:5 (gen2)
  • Play:5 (gen1)

Dit artikel kan je vinden in de Sonos app bij ‘hulp en tips’ stereo paar maken.
Deze informatie kan je overal vinden hoor.
Reputatie 5
Badge +3
Hier het linkje https://support.sonos.com/s/article/1066?language=nl_NL
Bedankt! Erg duidelijk. Blijft toch het idee om t te proberen maar ik ga de one gewoon maar niet kopen want het zal best waar zijn ook al vind ik t raar. Groet
Reputatie 5
Badge +3
Andere mogelijkheid is om toch een One erbij te halen en de Play1 te gebruiken in bv de keuken of terras....

Alvast veel succes met je beslissing 👍
Mijn zones zijn :woonkamer,tvkamer, badkamer, veranda,garage,thuisbios,hoofdtelefoon. Vind je t niet genoeg? Mn badkamer heeft 1 play1 en het leek mij aardig om google in de badkamer te gaan gebruiken(heb m in de woonkamer) want daar heb je wat aan file, nieuws en weerberichten in de ochtend. Bovendien leek mij stereo bij t douchen ook wel een leuke bijkomstigheid. Maar helaas. Begrijpen doe ik t niet maar geloven wel dus helaas.
De One en Play1 zijn idd jammer genoeg niet als l/r te koppelen. Ik kan dat nog enigszins begrijpen want op een ouderwetse versterker was de linkerbox en rechterbox meestal ook hetzelfde.

Wel kan je de One en Play1 als stereo in 1 groep zetten. Niet ideaal maar het werkt. Het nadeel is dat als je muziek op hebt staan en je de assistent gebruikt op de One, dan speelt de Play1 op normaal volume door waardoor je er geen drol van verstaat.

Sonos heeft super geluid maar de rest is een extreem teleurstellende ervaring. Als je net onder de oppervlakte kijkt is Sonos een gigantisch houtjes touwtjes product. Het zijn nondeknetter speakers! 🙉
Reputatie 5
Badge +3
Dat is het hem nou juist. Het zijn geen domme speakers. Het zijn netwerkapparaten die zelfstandig of in een groep, streams vanaf uiteenlopende bronnen kunnen binnenhalen en afspelen, eventueel perfect synchroon met andere speakers in het netwerk en tegelijkertijd een mesh-netwerk in de lucht houden. Verre van houtje-touwtje, zou ik zeggen, maar als jij het beter kan, dan zie ik graag de website van jouw miljardenbedrijf hier in de reacties.

Buiten de fabrikanten die Sonos patenten hebben moeten schenden om een vergelijkbaar product te maken, zijn anderen, zoals Google en Apple er bijvoorbeeld nog niet in geslaagd om hun smart speakers dezelfde multiroom ervaring te geven als Sonos. Google Homes kun je niet dynamisch groeperen en ze kunnen ook met lang niet zoveel verschillende bronnen (inclusief analoge line-in) werken.

Sommige beperkingen in de Sonos ervaring komen soms voort uit de beperkte hardware capaciteit van de eerste generatie apparaten, waarmee Sonos tot op de dag van vandaag nog backwards-compatibility nastreeft, iets wat je ook niet van alle fabrikanten kunt zeggen.

De Play:1 en Sonos One lijken misschien op elkaar, maar er zit 5-6 jaar en bijna alle hardware aan verschil tussen. Behalve misschien de stroomkabel, is er hardwaretechnisch geen enkele overeenkomst. Niet zo gek dus dat je ze niet kunt pairen, net zoals je een Play 5 en Play 1 ook niet kunt pairen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het ook allemaal maar houtjes touwtjes. Ik maar denken dat ik slimme speakers had, een geweldig geluid maar wanneer ik aan bepaalde muziek denk dan speelt hij dat niet eens. Hoezo slim?
Sterker nog..... ik maar schreeuwen naar mijn, niet spraak gestuurde, speakers, reageert alleen mijn vrouw dat ik eens normaal moet doen..........
Schiet niet op met Sonos 🥴🥴🥴🥴

Waarom willen we toch altijd maar meer dan dat er kan en ook dan dat er aangegeven wordt?
Dat de Play 1 en One niet als stereo paar gaat/kan/wil werken is logisch. Dat een super werkende Google Assistent zeer slecht werkt op een super klinkende Sonos one speaker is onlogisch ...
Reputatie 5
Badge +3
Was toch van de grond af opnieuw opgebouwd en zou pas vrijgegeven worden als het perfect was. Jaren aan gewerkt en nog een flop.
Hier kreeg ik veel te veel als antwoord ‘ Het spijt me... Sorry, ik weet nog niet.... ik ben nog aan het leren...kan dit niet,kan dat niet ‘
Dat was de reden dat ik het dezelfde dag er al afgezwierd had.
Dus gewoon maar proberen te genieten van meestal schraal stereo geluid.
Mijn voorkeur gaat uit naar een slimme en goed werkende Google assistent en anderen willen goed geluid. Ik hoopte dat de Sonos One beide had .... dus niet! 🙂

Het is een blijft natuurlijk een "google" assistent. Die werkt op andere speakers ongeveer even goed of slecht. Ik zie dat de komende jaren zo fel verbeteren dat we ons dan nauwelijks gaan kunnen voorstellen hoe knullig het er vroeger (nu) aan toe ging. De Sonos One heeft trouwens nauwelijks concurrenten. Die zijn ofwel duurder en worstelen met dezelfde problemen of ze zijn goedkoper en bieden niet dezelfde geluidskwaliteit.