Vraag

Platte ethernet kabel: waar te koop?

  • 20 August 2021
  • 7 reacties
  • 182 Bekeken

Badge +1

Hoi,

 

Korte krachtige vraag: waar kan ik de specifieke platte Sonos ethernet kabel krijgen die wordt meegeleverd met nieuwe speakers?

 

groeten,

 

Paul


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Sonos lijkt hem niet te leveren, maar waarom zou een gewone (evt. platte, zie https://www.netwerkkabelshop.nl/netwerkkabel/platte-netwerkkabel) niet werken?

Reputatie 2
Badge +2

En hier nog een optie:

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=Platte%20netwerkkabel

Reputatie 6
Badge +3

Dat zijn de eerste die bij mij in de prullenbak verdwijnen. Ik heb die goedkope dingen nog nooit gebruikt :joy: .

Reputatie 7
Badge +3

@Eddie the Eagle , waarop is dat gebaseerd? Je hebt ze nog nooit gebruikt dus kan je er ook geen mening over hebben. Niet alles hoeft duur te zijn om goed te zijn voor het doel waar je het voor wilt gebruiken. 

Reputatie 6
Badge +3

@Eddie the Eagle , waarop is dat gebaseerd? Je hebt ze nog nooit gebruikt dus kan je er ook geen mening over hebben. Niet alles hoeft duur te zijn om goed te zijn voor het doel waar je het voor wilt gebruiken. 

Helemaal nergens op gebaseerd; het is ‘jumping into conclusions’. Een kern ontbreekt in die kabels en het zijn flat unshielded kabels, de categorie is onduidelijk en ook is niet duidelijk of ze full copper zijn of CCA (copper clad aluminium). Reden genoeg voor de prullenbak.

 

Meer kan ik er niet van maken; ik koop altijd goedkope maar goede full copper UTP kabels met stugge kern als ik ze door buizen trek en flexibele kern als ze buigzaam moeten zijn. Deze kabels van Sonos hebben helemaal geen kern en zijn daardoor veel kwetsbaarder voor kabelbreuk. CCA is ook weer gevoeliger voor storingen, cat5 heeft geen 1Gb, dat zijn de overwegingen om die kabels niet te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijk nog nooit problemen gehad met welke kabel dan ook. Geen idee wat ik allemaal heb liggen, maar over het algemeen is het wat ik bij de apparatuur heb gekregen of via het glasvezelbedrijf. Neem aan dat dat vaak het goedkoopste van het goedkoopste is. Ook aan alle andere verbindingskabels nooit veel geld uitgegeven. 
Wellicht heb ik mazzel dat er niet veel verstorende elementen in of om mijn huis zijn, maar ik woon in de randstad in een drukke oude wijk waar je toch wel wat kunt verwachten. Ik zie ook heel erg veel netwerken uit mijn omgeving. Toch nergens last van.

Er wordt altijd heel interessant gedaan over kwaliteit van kabels, maar mijn gevoel is: werkt het dan werkt het. Heb je relatief goedkope apparatuur investeer dan niet in heel dure kabels en probeer het gewoon. Iedere situatie is anders.

Reputatie 6
Badge +3

Persoonlijk nog nooit problemen gehad met welke kabel dan ook. Geen idee wat ik allemaal heb liggen, maar over het algemeen is het wat ik bij de apparatuur heb gekregen of via het glasvezelbedrijf. Neem aan dat dat vaak het goedkoopste van het goedkoopste is. Ook aan alle andere verbindingskabels nooit veel geld uitgegeven. 
Wellicht heb ik mazzel dat er niet veel verstorende elementen in of om mijn huis zijn, maar ik woon in de randstad in een drukke oude wijk waar je toch wel wat kunt verwachten. Ik zie ook heel erg veel netwerken uit mijn omgeving. Toch nergens last van.

Er wordt altijd heel interessant gedaan over kwaliteit van kabels, maar mijn gevoel is: werkt het dan werkt het. Heb je relatief goedkope apparatuur investeer dan niet in heel dure kabels en probeer het gewoon. Iedere situatie is anders.

Je hebt helemaal gelijk hoor, het zit tussen de oren bij me (ben een beetje netwerk-freak), die kabels doen het zeker. Ik vond het alleen grappig dat iemand ze wil kopen.