Vraag

plaatsing Playbar ('op zijn kant'?)

• 5 November 2015
  • 4 reacties
  • 3773 Bekeken

Heb sinds een half jaar een Playbar. Ik ben tot op heden redelijk tevreden. Dit redelijk wordt veroorzaakt doordat ik regelmatig twijfel over de plaatsing van de playbar, op zoek naar de meest optimale weergave van geluid.
In de handleiding staat dat de playbar niet 'op zijn kant' mag worden geplaatst.
Ik begrijp niet waarom, want in deze positie krijg ik wel het meest acceptabele geluid omdat het geluid horizontaal de woonkamer ingeduwd wordt en niet naar het plafond.
Als ik de playbar op zijn achterkant leg, wordt het geluid vnl richting het plafond geduwd.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je de playbar wel op zijn kant tegen de muur mag monteren maar dat op zijn kant plaatsen niet wenselijk is. Als ik google kom ik maar een paar plaatjes tegen waarop de playbar op zijn kant geplaatst is.
Wie o wie kan mij helpen?
Bedankt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

waarom zou je de playbar niet op de zijkant mogen plaatsen?? Er worden speciale originele ophangbeugels verkocht voor de playbar.
De mijne hangt ook omhoog op de zijkant - geen enkel probleem.
Er zijn zelfs uitsparingen in de achterkant om hem op te hangen.
Reputatie 5
Badge +2
Heb sinds een half jaar een Playbar. Ik ben tot op heden redelijk tevreden. Dit redelijk wordt veroorzaakt doordat ik regelmatig twijfel over de plaatsing van de playbar, op zoek naar de meest optimale weergave van geluid.
In de handleiding staat dat de playbar niet 'op zijn kant' mag worden geplaatst.
Ik begrijp niet waarom, want in deze positie krijg ik wel het meest acceptabele geluid omdat het geluid horizontaal de woonkamer ingeduwd wordt en niet naar het plafond.
Als ik de playbar op zijn achterkant leg, wordt het geluid vnl richting het plafond geduwd.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je de playbar wel op zijn kant tegen de muur mag monteren maar dat op zijn kant plaatsen niet wenselijk is. Als ik google kom ik maar een paar plaatjes tegen waarop de playbar op zijn kant geplaatst is.
Wie o wie kan mij helpen?
Bedankt.

Misschien dat ik ik iets kan betekenen, zou je een foto kunnen maken van hoe de Playbar nu staat of van hoe je hem wilt hebben.
dag Ryan

De playbar staat op zijn smalle kant met de power en volumeknop aan de linkerkant als je recht voor de playbar staat. Net zoals op bijgevoegde foto.
Het geluid is dan het meest compleet van alle mogelijke plaatsingsmogelijkheden van de playbar mijns inziens.
In de manual staat duidelijk dat de playbar niet op zijn kant mag worden geplaatst of woorden van gelijke strekking.

Ik wacht met smart op Trueplay voor Playbar of aanpassing van de equalizer software voor de Playbar.
Reputatie 3
Badge +2
De reden hiervoor is dat de Playbar een gyroscoop aan boord heeft die "weet" of je hem op zijn kant of onderkant hebt geplaatst, dit zorgt ervoor dat de Playbar zijn geluid de juiste kant op "vuurt".
Als je hem op zijn kant plaatst op een ondergrond (zoals een TV meubel), dan heb je meer "last" van reflecties dan als hij hangt.
Als het voor jou beter klinkt als hij zo staat dan zou ik het lekker zo laten, het is bedoeld als richtlijn.