Vraag

Pc sound afspelen op sonos

  • 27 February 2020
  • 9 reacties
  • 5370 Bekeken

Zijn er nog andere manieren  om  mijn pc geluid via de sonos te spelen zonder de amp of connect. Zijn hier apps of  cast devices  die  dit  kunnen regelen.  

Stream what you hear  kan maar  de delay  is vervelend.  Heft  iemand nog  tips  of oplossingen 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Mocht je een Mac hebben dan zou je misschien wel gebruik kunnen maken van Airplay.

Vanuit een Windows PC is hier eigenlijk geen oplossing voor, dan zou je een Sonos speler met een Line-in moeten hebben die je dan kan aansluiten op je computer.

aan Sonos:

Het is voor mij volstrekt onbegrijpelijk waarom een modern bedrijf als Sonos niet in staat blijkt te zijn om een oplossing te vinden om geluid van een PC via het lokale netwerk naar een Sonos systeem te sturen.

Waarom bestaat er wel zo iets voor Apple computers en voor mobile devices maar niet voor zo iets banaals als een windows PC?   En als het niet kan via reguliere software oplossingen, waarom ontwikkelt Sonos dan niet een betaalbare oplossing in de vorm van een eenvoudig kastje waar je je PC met een audio kabel op aan kan sluiten. 

M vr Gr

Edwin de Blauw

Reputatie 6
Badge +3

Het is simpelweg niet de visie van Sonos om dit te doen en terecht IMHO. Ik zie geen enkele toepassing die meerwaarde heeft tov de andere mogelijkheden die Sonos nu al heeft.

Dag Eddie,

ik heb op mijn buro een set Sonos Play1’s staan. Helaas heb ik hier niets aan voor PC sound voor mijn laptop. Dit geldt ook voor de nieuwe kleine speakers van Sonos. Dus ik heb noodgedwongen een tweede set luidsprekers op mijn buro staan. Dus ik ben het niet eens met jouw visie dat dit niets zou toevoegen.

gr Edwin

Reputatie 6
Badge +3

Beste Edwin, ik snap het nu, je wilt ze echt als PC speakers gebruiken, bv voor gaming en youtube etc (?). Sonos is inderdaad niet bedoeld om als PC speakers te gebruiken maar echt een multi room audio ecosysteem. Er zijn wel Sonos spekers met een audio ingang maar die geven vertraging tov het beeld.

Ik vraag me af, nu ik dit lees, of het niet mogelijk is om een Sonos Beam aan te sluiten via een hdmi aansluiting uit de pc en die te gebruiken. Volgens mij moet dat gewoon kunnen.

Reputatie 7

Alleen als de PC HDMI-ARC heeft - de meeste PC's dus niet. Dan zou je een Beam via optisch aan moeten sluiten.

Reputatie 6
Badge +3

Vraag ik me af, een TV HDMI Arc ontvangt beeld en geeft geluid terug, een PC videokaart geeft beeld en geluid uit.

Reputatie 7

Dat doet een blurayspeler ook. Toch kun je die niet aansluiten op de Beam: geen HDMI-ARC. Zie https://support.sonos.com/s/article/2659?language=nl_NL 

Zie ook de discussie hier: https://www.reddit.com/r/sonos/comments/apasr1/beam_hdmi_arc_useless_for_most/

Reputatie 6
Badge +3

mmm, lees net die Reddit link van je en daar staat volgende passage:

The Sonos Beam can act as a receiver here, so you can get the audio from devices like your Apple TV to your Sonos Beam via this channel.

I have my Sonos Beam setup this way and it’s quite effective.

 

edit: is via TV hdmi inputs dus snap `m al