Vraag

Opnieuw verbinden

• 15 december 2015
  • 30 reacties
  • 4633 Bekeken

De laatste weken gebeurt het steeds vaker dat mijn iPad geen verbinding kan krijgen met het Sonos systeem.
Ik moet dan box na box opnieuw installeren.
Waar gaat dit mis?

30 Reacties

De laatste weken gebeurt het steeds vaker dat mijn iPad geen verbinding kan krijgen met het Sonos systeem.
Waar gaat dit mis?
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum.

Beschrijf om te beginnen eens je systeem, zo uitgebreid en nauwgezet als mogelijk.
Bridge
2 x player:1 in de huiskamer
1 x player:1 in de keuken

Huiskamer zijn gekoppeld: L en R
Alle 3 kunnen ook samen.
Niets bijzonders: gewoon zoals het wordt voorgesteld en zoals het systeem behoort te werken
Reputatie 6
Badge +2
Welke controllers gebruik je, behalve de al genoemde iPad? Kun je je herinneren of er iets in de configuratie of in het netwerk veranderde, voordat de iPad voor de eerste keer verbinding verloor?
Er worden 2 iPads gebruikt.
Ik heb de controller op de iPhone al verwijderd in de veronderstelling dat dit een conflict zou kunnen geven.
Hele systeem al meerdere malen ge- reset.
En nee.......niets veranderd dan alleen de voorgestelde up-dates van Sonos.
Reputatie 6
Badge +2
Het zou een IP-probleem kunnen zijn; dat treedt soms op na een update. Advies: haal het gehele netwerk van de stroom: router, printer, computers, mobiele telefoons, Sonos etc. Wacht 30 seconden. Herstart in volgorde: router, bedrade Sonos-componenten, draadloze Sonos-componenten, de rest (stuk voor stuk). Wacht 30 seconden na iedere categorie.
Is al gedaan.
Reputatie 6
Badge +2
In je 1e posting zeg je dat een van de 2 iPads een probleem geeft, maar in je 4e posting heb je het over de iPhone. Kun je verduidelijken hoe het zit?
Reputatie 6
Badge +2
Hele systeem al meerdere malen ge- reset.
Hoe heb je dat precies gedaan?
Ik heb aangegeven dat ik 2 iPads heb die ik gebruik als controller, geen sprake van dat daar een probleem mee zou zijn.
Ik HAD de iPhone ingesteld als controller maar heb dat uit voorzorg ongedaan gemaakt.
Reputatie 6
Badge +2
Dit schreef je, vandaar mijn vraag. Hoe heb je de zaak gereset, zoals je eerder schreef?
Dit geeft geen oplossingen. Er worden alleen maar vragen geven op vragen.
Jammer: dure apparatuur. Nooit meer.
Reputatie 6
Badge +2
Niet te snel opgeven! Er is een verschil tussen van de stroom halen en compleet resetten. Dat laatste hoeft vrijwel nooit en vernietigt diagnostische info en maakt evt. contact met de Sonos-helpdesk lastig. Het eerste is prima, vandaar mijn vraag. Het je het iDing dat niet functioneerde, al geheel opnieuw opgestart?
Beide IPads functioneerde. Wie heeft er gezegd van niet.
Beide iPads functioneren maar soms is het sonossysteem onvindbaar en moet ik alles opnieuw instellen.
Reputatie 6
Badge +2
Beide IPads functioneerde. Wie heeft er gezegd van niet.
Dat zei je zelf. In je allereerste posting.

soms is het sonossysteem onvindbaar en moet ik alles opnieuw instellen.
Dat zei je al en toen vroeg ik hoe je dat gedaan hebt, want er zijn verschillende wijzen van opnieuw iets instellen. Als je niet duidelijker bent in je beschrijving van de configuratie en van de verrichte acties, dan kan ik me beter terugtrekken. Misschien kan een ander je helpen. Of wend je rechtstreeks tot de Sonos-helpdesk.
Dank voor je hulp.
Reputatie 2
Badge +1
Dit geeft geen oplossingen. Er worden alleen maar vragen geven op vragen.
Jammer: dure apparatuur. Nooit meer.

Dit is wel jammer, je wordt hier altijd prima geholpen. De vragen zijn volkomen terecht om de oorzaak te vinden en dan een oplossing te zoeken.

En de apparatuur is weliswaar niet goedkoop maar de kwaliteit is ook prima!
Reputatie 5
Badge +2
Waar gaat dit mis?

Op het moment dat je de Sonos app open heb op de Ipad, en deze de melding geeft 'Uw Sonos systeem is niet gevonden'. Zou 'Meer Opties' zichtbaar moeten zijn, klik daar op en kies voor diagnose verzenden. Stuur deze in en post het bevestigings nummer hier, aan de hand van de diagnose kunnen wij zien hoe de Ipad is verbonden en hoe de Ipad zoekt naar het Sonos systeem. Ook zou ik nog even willen weten hoe Sonos is verbonden met de router, is er een bridge, boost of bekabelde speler in het spel? Wat voor router heb je en maak je gebruik van enige wifi versterkers/extenders.
Ik ga ermee aan de gang. Zo gauw de melding weer verschijnt zal ik de voorgestelde stappen nemen. Bedankt.
Aanvulling:
Systeem is verbonden middels een bridge.
Router/ modem is van KPN. EXPERIABOX.
Kabel komt in de huiskamer binnen en middels een splitter naar tv ontvanger - Apple tv en bridge.
Reputatie 2
Badge +1
Ik herken het probleem, af en toe heeft mijn iPad (Air 2) ook moeite met het vinden van Sonos. Dit ligt m.i. aan de iPad of iPad-app want na een herstart van de iPad werkt alles weer naar behoren. Onze iPhones (4s, 5s en 6s) hebben nooit last van.
Ik heb er ook vaak last van. Je moet gewoon even WiFi herstarten op je iPhone/iPad/pc
Goede berichten. Dank jullie wel.
Als de oplossingen zo eenvoudig zijn kan ik verder.
Hallo Sonos,

Ook ik speel de laatste dagen met hetzelfde probleem. Continue krijg ik op mijn iphone en macbook de melding dat het systeem niet wordt gevonden. Tevens een volledige reset van mijn router gedaan. De box heb ik met een hard reset weer opnieuw geïnstalleerd en deed het welgeteld een avond naar behoren. Vanochtend was het weer hetzelfde verhaal.

Graag hoor ik welke stappen ik moet ondernemen om mijn Sonos weer normaal te laten werken.

Diagnostische info is verzonden onder nummer: 5349857

Bedankt!

Reageer