Opinie gevraagd: Opstelling kamer ensuite.

  • 8 January 2022
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Hallo,

Ik heb een kamer ensuite met een ruimte van 4,5x4,5 (voor) en een ruimte van 4,5x6 plus aangrenzende keuken (achter).

Ik wil een Sonos-systeem aanschaffen en overweeg de volgende opstelling.

Voor: SONY TV (uit 2012) met Sonos beam en 2x  Sonos one SL.

Achter: 2x Sonos one SL.

Gebruik is normaal, (nog) geen hevige feesten of extreem hoge geluidseisen.

Vragen die ik heb:

  • volstaat dit voor deze ruimtes, of moet ik in de ruimte achter bijv grotere speakers plaatsen?
  • kan ik later evt nog een AMP toevoegen of is deze sowieso nodig voor de genoemde opstelling?
  • kan ik later nog een Sub toevoegen?

Ik hoor graag!

Merci


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Bij het gebruik dat jij omschrijft moet dit volstaan. Je kunt beide kamers groeperen; bij gekluid vanaf een TV-bron zal wel enige vertraging optreden in de achter-opstelling (70ms). Bij bijvoorbeeld Spotify vanaf Sonos niet.

 Voor:

ik ga ervan uit dat het de bedoeling is om deze set up als surroundsysteem bij de TV te gebruiken. dat moet prima gaan. Toevoeging van een Sub in de kamer voor geeft betere lage tonen maar kan altijd nog.

Achter:

ik ga ervan uit dat het de bedoeling is om deze set up als stereosysteem te gebruiken. Dat zal prima gaan. Mocht je een een grote muziekliefhebber zijn dan zou je ook voor één of twee Five's kunnen kiezen. Twee One's SL's is echter prima. Mocht je gebruik willen maken van Google Assistent dan één One en een One SL.

Fijn, heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Ik ga met deze opstelling starten als basis.

grt

NB hoe is die vertraging die je noemt evt op te vangen?

Reputatie 7

Die vertraging is niet op te vangen. Sonos heeft deze nodig voor het bufferen. Het betreft alleen de speakers in de achterkamer, als je die groepeert met voor terwijl die TV-geluid weergeeft. Sommige mensen zijn hier bovendien gevoeliger voor dan anderen.

Om mijn antwoord op je eerste post te completeren: je hebt geen Amp nodig in deze opstelling. Als je bedrade (niet-Sonos) speakers wilt aansluiten heb je een Amp nodig. Anders niet.

Top thnx!