op zoek naar alarmen na laatste update

• 12 september 2019
  • 11 reacties
  • 338 Bekeken

Waarom is de functie voor het instellen of raadplegen van alarmen ‘verstopt’ achterin het menu bij de laatste update?
Vroeger direct bereikbaar onder MEER, nu instellingen... helemaal naar beneden scrollen onder al mijn plays (10) om dan pas de systeeminstellingen tegen te komen waaronder de alarmen staan.
zie ik hier iets over het hoofd dat ik fout doe?

graag jullie ervaringen.

mvg

marc

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
De Alarm functie is niet het hoofddoel waar Sonos voor bedoeld is, en omdat we het menu toegankelijker wilde maken door niet alle "Voeg dit toe" opties zoals services, producten, alarms etc in het menu te laten zien, vallen deze nu onder een ander kopje. In dit geval dus Instellingen > Systeem > Alarmen.
Ik ben de alarmen ook constant kwijt na de laatste update, moet ook veel meer handelingen doen om het te vinden en zeker een alarm uitzetten is extra lastig. Een hele grote stap achteruit voor mij.

Zelf als het alarm niet het hoofddoel van Sonos is, zou dat geen reden moeten zijn om het zo ver weg te stoppen. Het is een leuke en nuttige functionaliteit die ik elke dag gebruik (onregelmatige tijden, dus steeds om andere momenten op staan). Er moet haast wel een betere plek zijn dan de huidige. 

Ik begrijp ondertussen dat hieraan gewerkt is en dat er een roll-out geweest is om de alarmknop rechtsboven in de kamer tab te zetten. Ik zie dat nog niet terug!

Reputatie 5
Badge +3

Het zou kunnen dat het van serverzijde uitgerold wordt, dan kun je niet veel meer doen dan wachten, dat is een willekeurig proces. Het verdient wel aanbeveling om te checken en/of te zorgen dat je controllers en spelers geüpdatet zijn naar de laatste versie, 10.6 op dit moment.

Dank Sjoop maar ik zit op 10.6

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie op verschillende apparaten, telefoon/tablet op Android en iOS in ons testlab. Dit is nu actief.

PC niet Ipad niet en Iphone niet…...Graag een specificatie of foto waar ik dit icoontje zou moeten vinden

Reputatie 2
Badge +2

Tik in de app op kamers dan verschijnt hij links boven in

Zojuist genomen...geen icoon

Reageer