Onveilg gevoel bij contact met Sonos

• 11 augustus 2017
  • 26 reacties
  • 436 Bekeken

Badge +1
Ik heb onderstaande vraag ook rechtstreeks gesteld, maar ben benieuwd of er forumleden zijn die hetzelfde ondervinden.
De afgelopen week had ik op diverse wijze problemen m.b.t. het contact met Sonos, t.w:
Bij een email die ik van Sonos ontving verscheen er een pop-up venstertje rmt + een getal. Hierover heb al een keer contact gehad, maar men wist er geen verklaring te geven.
Na contact met de helpdesk ontving ik een enquete. Toen ik het formulier wou versturen waarschuwde Safari mij dat dit een onveilige verbinding zou zijn.
Als ik de URL van Sonos kopieer en in een startpagina verwerk opent, bij het aanklikken, de website van affilinet-map.nl

Kortom, ik heb het idee dat de combinatie Sonos - Apple niet optimaal is en dat geeft een "onveilig" gevoel

26 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Van ons uit is er niets bekend over de rmt melding. Wat betreft de melding van Safari, dit komt waarschijnlijk door het feit dat het gaat om een http link, in plaats van een https link. Fun fact: www.sonos.com is ook http. Volgens mij hoeft u zich geen zorgen te maken, maar we staan natuurlijk meer dan open voor ervaringen van andere mensen. Mocht er een reden blijken om ons zorgen te maken, dan zitten we daar graag zo snel mogelijk bovenop.
Badge +1
Update: Als ik bovengenoemde URL via Symbaloo probeer te openen wordt ik gelinkt naar de site van affilinet-map.nl. Ik stuurde net een tweede enquête naar Sonos en nu werd ik niet gewaarschuwd m.b.t. een onveilige verbinding.
Badge +1
Bijgaand een printscreen van de rntmarker. Deze staat in de eerste van Sonos, waarin o.a. gevraagd wordt om een diagnose van het systeem te sturen. Mijn vraag aan alle forumlezers die ooit een "incident" gestart hebben of men wil kijken of zij ook het pop-up window zien als er met de muis over de tekst gegaan wordt. Ik gebruik Apple Mail en Safari op een iMac.
Badge +1
Zoals ik bij de start van deze topic al schreef heb ik over dit probleem ook rechtstreeks met Sonos contact. Aangezien Sonos het probleem niet kan traceren en van mening is dat er geen onveilige verbinding is hebben we "het incident" gesloten. Deze topic zou ik graag wel actueel willen houden, omdat ik het vreemd vind dat ik het enige Sonos topic-lid zou zijn waar het probleem zich voordoet. Ik heb de hele mailwisseling met Sonos hierover nog een keer gecontroleerd, en het blijkt dat het pop-up venstertje met de tekst rntmarker_.... steeds voor en achter een tekstuele verwijzing naar een url staat. Nogmaals mijn vraag aan de lezers van dit forum om hun mailwisseling met Sonos nog eens te controleren.
Reputatie 7
Badge +2
De affilinet is een door onze marketing gebruikte website die gebruikt word om te zien hoeveel verkeer er vanuit welke richtingen onze website benaderen. dit is verder niks om u zorgen om te maken, maar is een technisch dieper aspect over hoe websites met elkaar verbonden staan en om dus metingen te kunnen doen waar onze klanten precies vandaan onze website benaderen.
Badge +1
@Tim, Dat het zoiets zou zijn had wel verwacht, maar het kan niet de bedoeling dat bezoekers van jullie website doorgelinkt worden naar affilinet, met de mededeling dat de gevraagde website niet meer bestaat. Maar mijn topic gaat meer over de pop-up venstertjes in mailverkeer met jullie. En vreemd genoeg kreeg ik de laatste dagen, na inloggen, de Noorse of Duitse website van Sonos voorgeschoteld.
Reputatie 7
Badge +2
Heeft meer te maken met je netwerk, de website ziet je IP waarschijnlijk niet uit nederland komen en vandaar dat je op een andere taal website uitkomt.
De website taal kan onder op de website weer aangepast worden naar nederlands.
Badge +1
@ Tim, Nee, dat kan de oorzaak niet zijn. Het is een vast Nederlands KPN IP adres en de website is intussen in 2 talen (Noors en Duits) ge-opend. Overigens reageer je slechts op een gedeelte van het probleem. Ten eerste moet je het als Sonos toch niet willen dat er doorgelinkt wordt naar Affilinet, met de mededeling dat de gevraagde website niet meer bestaat. En de pop-up venstertjes in de mails blijft een vreemde zaak.
Reputatie 7
Badge +2
Ik wil je verzoeken telefonisch contact op te nemen zodat we remote bij je kunnen inloggen op de computer, dat we het met eigen ogen kunnen zien.
Het is niet dat we je niet geloven maar je bent wel de enige die dit probleem inderdaad ervaart, en we willen er graag een screencapture van maken zodat dit verder geëscaleerd kan worden indien dit nodig is.
Refereer graag aan ticket.: 170815-000669 als je contact opneemt.
Badge +1
@Tim, jullie hebben reeds printscreens van beide problemen en een diagnose van het systeem, zie incident 170811-000456. Het probleem met de verkeerde taal kan ik niet reconstrueren, want dat gebeurt onverwachts, zonder dat ik weet wat ik verkeerd doe. Gr. Jos.
Reputatie 7
Badge +2
We hebben inderdaad 1 screenshot, maar willen iets dieper graven, en ook even zien op welke website je Mac computer precies uit komt.
Mogelijk netwerk instellingen controleren, Mac instellingen controleren e.d.
Badge +1
Jullie hebben 2 screenshots en een diagnose. Dit moet toch voldoende zijn, lijkt me.
Reputatie 7
Badge +2
Een diagnose laat informatie zien van het Sonos systeem, niet van je Mac computer zelf.
Je screenshots laten een overlay rntmarker tekst zien, iets wat gegenereerd word door ons mail programma genaamd RightNow. ( rightnow ticket - rnt ).
We hebben net op ons eigen prive mail een ticket geopend en afgesloten, krijgen de enquête binnen en zien ook de rnt_marker verschijnen bij een link.

Waarom je dan naar een andere website toe verwezen werd ( waar we helaas geen screenshot van hebben ) kan ik helaas niet verklaren.
Maar zoals aangekaart, worden er andere bedrijven ingeschakeld om te kunnen bijhouden vanuit welke media klanten onze website benaderen. ( IE internet, mail, blogs, etc )
We willen best met u meekijken op de computer om te zien waarom een bepaalde website niet opent of zou doorverwijzen naar een andere webpagina, maar dit gaat alleen d.m.v. telefonisch contact.
Badge +1
In het incident was bijgaand screenshot geplaatst:

Reputatie 7
Badge +2
En op welke link druk je dan dat deze website verschijnt? graag met screenshot waarin de hyperlink te zien is waar de regel naar zou verwijzen.
Badge +1
Ik schreef in incident 170811-000456 op 11-08 al dat het een gekopieerde link was die in een startpagina opgenomen was. De startpagina is Symbaloo, dit schreef ook op 11 augustus in deze topic.
Reputatie 7
Badge +2
Kortom, als je naar https://nl.community.sonos.com/ gaat komt u op onze community uit, maar als je deze opent via Symbaloo dan word je doorverwezen naar affilinet-map.nl?
Als je de http gebruikt zou je ook naar de https verbinding moeten worden doorgezet, maar iets op de computer zorgt er voor dat je niet naar onze website word verwezen, maar affilinet-map.nl
Is er een verandering als je in Symbaloo de url verandert naar een https verbinding, want in de screenshot zie ik een http url verwerkt staan. ( wat dus eigenlijk geen probleem mag geven, maar bij u wel gebeurt )
Gebeurt dit ook als je de Symbaloo website zou gebruiken vanuit een telefoon/tablet of andere computer in het huishouden?
Badge +1
Helaas, met de https verbinding verschijnt dezelfde (verkeerde) site. Als ik Sonos op Symbaloo open op de iPhone gaat dit wel goed.
Reputatie 7
Badge +2
Probeer de DNS in je Mac computer eens te veranderen naar de Google DNS. Onder de Wifi of Lan instellingen kunt u bij de DNS de google DNS invoeren.
Google DNS1: 8.8.8.8
Google DNS2: 8.8.4.4
Dit graag toepassen, en nogmaals proberen.
Er gaat iets mis in de vertaalslag van je mac computer waarin je naar een verkeerde website verwezen word.
Heeft eigenlijk niks met Sonos te maken, maar je ervaart het nu toevallig wel met onze website.
Staat in ieder geval vast dat je een probleem met je Mac hebt.
Badge +1
Bedankt, maar dit vind toch iets te kort door de bocht. Ik heb dit probleem alleen met Sonos en niet met de andere, meer dan honderd verwijzingen. Ik ben wel benieuwd hoe u weet welke DNS instellingen ik heb. Overigens gaf Sonos vanaf het begin ook mijn systeem de schuld voor de "overlays", terwijl nu blijkt dat het soort tag systeem van Sonos is. Ik heb niets tegen het "taggen" van berichten, maar dan moet dit m.i. wel vermeld worden, en op zijn minst bij de medewerkers van de klantenservice bekend zijn.
Badge +1
De DNS is aangepast, maar het probleem is onveranderd. Gisteren heeft mijn zoon een test gedaan met Wireshark en daaruit blijkt dat verkeerde instellingen bij Sonos en/of Affilinet de oorzaak is. Mogelijk wordt Affilinet per bezoek aan hun site door Sonos betaald.
Reputatie 7
Badge +2
We zijn in onderzoek, het heeft waarschijnlijk met Symbaloo te maken. we komen er in ieder geval nog op terug.
Tevens hebben wij niks te maken met Affilinet, maar wel leuk bedacht.
Badge +1
Tim, Jammer dat je op deze mannier reageert, want dit schreef jij op 14 augustus aan het begin van deze topic:

De affilinet is een door onze marketing gebruikte website die gebruikt word om te zien hoeveel verkeer er vanuit welke richtingen onze website benaderen.

Dus het is door mij niet (zo leuk) bedacht!
Reputatie 7
Badge +2
Excuus, inderdaad niet goed beschreven, dit was een aanname van mij aangezien googelen naar de website op een marketing topic uitkwam.
Waarin ik eigenlijk het woord "Waarschijnlijk" in de dik-gedrukte tekst van hierboven had moeten verwoorden.
Als ik naar een technisch aspect van uw probleem kijk, zou ik in eerste instantie hebben aangenomen dat site forwarding niet goed gaat en het mogelijk blijft hangen bij een bepaalde website.
Maar na wat testen kwamen we snel tot de conclusie dat vanuit een windows en mac computer welke de Symbaloo website gebruikt, deze niet bij onze website uitkomt.
Ik kan je alles vertellen over de Sonos producten en techinisch werking hiervan, website problemen zoals deze waar u tegenaan loopt is niet waar onze support afdeling voor weggelegd is.
Toch zullen we uiteraard je probleem onderzoeken, maar bij een andere afdeling, en vandaar dat er helaas nog geen concreet antwoord uw richting op gekomen is.
Dit escaleert dan ook helaas een beetje, en had u liever zoals gevraagd aan de telefoon een antwoord willen geven dan op zo'n publiek fora waar iedereen kan meelezen hoe beide partijen op het moment geen stap vooruit komen.
We zijn nog in onderzoek, en zullen in dit topic er op terug komen, in de tussentijd wil ik u verzoeken ons forum vanuit de webbrowser zoekbalk te benaderen ipv Symbaloo.
Nogmaals excuus voor het ongemak en de meerdere verkeerde bewoordingen.
Badge +1
@Tim, excuses aanvaardt! Ik heb Sonos inmiddels uit Symbaloo verwijderd en zal indien nodig jullie website rechtstreeks benaderen. Maar het blijft vreemd dat de website dan willekeurig in vreemde talen opent. Na Noors en Duits gebeurde het vanmiddag in het Engels. En wat ik, n.a.v. deze topic, zeer belangrijk vind is het "taggen" (rntmarker) van de emails. Ik schreef al eerder dat m.i. dit op z'n minst in de mail vermeld moet worden. Gr. Jos.

Reageer