Nieuwe Sonos gebruiker

• 31 december 2014
  • 24 reacties
  • 2834 Bekeken

Reputatie 2
Beste Sonos gebruikers,
Na ruim een jaar het Sonos forum uitgebreid te hebben doorgelezen heb ik de knoop eindelijk doorgehakt en heb ik gisteren de Playbar, 3 x Play 1 en de Sub aangeschaft. De Sub was niet op voorraad maar ik hoop snel alles te kunnen ophalen. Zoals gezegd heb ik al heel veel gelezen op het forum. Ik ben echter een leek op audio gebied ( en dan bedoel ik ook echt leek) en ik zou heel graag in Jip en Janneke taal uitgelegd willen hebben hoe ik e.e.a. moet aansluiten. Ondanks de vele info die al op het forum staat, ben ik bang dat ik er anders niet uitkom. Mijn tv is een Philips 42PFL6007 en heeft volgens de gebruiksaanwijzing een audio optical out. Ik begrijp dat dit handig is voor de Playbar. Op dit moment staat de tv op een standaard en ik wil deze aan de muur bevestigen en daaronder de Playbar ophangen. De Playbar kan ik via een gat in de muur naar de meterkast verbinden met de router. Klopt het dat ik dan geen Bridge of Boost nodig heb? Verder wil ik 2 x een Play 1 links en rechts achter onze zitbank plaatsen. De andere Play 1 wil ik iets verder de kamer in zetten met de mogelijkheid deze ook in de keuken te gebruiken. Voor de Sub moet ik nog een plaatsje vinden. Begrijp ik het goed dat deze niet perse in het zicht hoeft te staan maar bijv. achter een stoel? Het koppelen van de diverse componenten zal me wel lukken (hoop ik). Weet iemand of er een mogelijkheid is om youtube via tv of iPad te bekijken en het geluid via de speakers te horen? Ik heb van vrienden gehoord dat dat eventueel via een Apple tv mogelijk is. Ik ben al wel in het bezit van een Airport Express, geen idee of ik daar nog iets aan heb. Een heel verhaal, bedankt alvast voor degenen die het geduld konden opbrengen het helemaal te lezen 🙂 Hartelijk dank alvast voor de tips! Ik wens iedereen een fantastisch 2015 met heel veel Sonos luisterplezier!
Groet Eric

24 Reacties

Reputatie 2