Beantwoord

Muziek van Apple naar Sonos *edit*

• 15 november 2019
  • 34 reacties
  • 531 Bekeken

Toon eerste bericht

34 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik begrijp dat wanneer je een map genaamd ‘itunes’ maakt in de muziekmap en hierna de muziekbibliotheek opnieuw laat indexeren het probleem verholpen moet zijn. Het indexeren doe je via de Sonos-app.

Frank, 

Lijsten maken in “Muziek” ( vroeger Itunes nu Muziek ) is geen enkel probleem, maar na synchronisatie in de Sonos-app herkend hij geen enkele lijst. Iemand van Sonos die ik aan de lijn had zegde me dat het fenomeen gekend is en er naar een oplossing gezocht wordt. Maar misschien is er een tijdelijke oplossing……

MVG

Reputatie 7
Badge +2

Sonopad is toch geen originele Sonos app?

Correct, geven we ook geen ondersteuning op, je moet maar hopen dat de Hobbyist dit deze app maakt ‘m blijft updaten.

5 jaar geleden een sonos installatie gekocht van € 2500,00 om onder andere muziek van de i pad air en i phone 8 af te spelen. Sinds een paar maanden lukt dit niet meer …… Intussen airplay 2 op de iphone en i pad gezet werkt ook niet .

Hier moet toch een simpele oplossing voor zijn in de vorm van een update omdat voorheen wel alles goed werkte. I phone en i pad zijn bij gewerkt met iOS13.3.1.

Als ik dit 5 jaar geleden geweten had ,had ik toch voor iets anders GEKOZEN…..

Misschien een zaak voor Radar of Kassa ??

Reputatie 5
Badge +3

Dit is een heel ander punt. Afspelen vanaf de iPhone of iPad kan al sinds augustus 2019 niet meer door wijzigingen die Apple heeft aangebracht. Zie https://support.sonos.com/s/article/2922?language=nl_NL

Ik begrijp niet helemaal hoe je Airplay op je telefoon gezet zou hebben; dat zit er namelijk standaard op. Om Airplay naar je Sonos te kunnen krijgen heb je echter wel een Sonos nodig die Airplay aankan. De goedkoopste optie is daarvoor dan de Ikea Symfonisk van €99,-, die je als je Airplayt kunt groeperen met andere Sonossen.

Al je muziek op je telefoon is wel een erg ouderwetse optie. Je zou ook (maximaal 50.000 nummers gratis) kunnen uploaden naar Google Music en die als muziekservice toe kunnen voegen. Dan kost het je niets.

Nog meer macht naar Google ben ik op tegen !!!!

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet niet of het uploaden van je muziek naar Google deze firma “meer macht” geeft, maar dat is jouw overweging, dus prima. Wat vind je van de andere opties?

Met een kleine investering kun je toch verder, als je dat tenminste wilt. Bijvoorbeeld een Symfonisk om Airplay te kunnen doen, een Android tablet om je muziek op te zetten (want via Android gaat afspelen vanaf een device nog wel), als je een geschikt modem/router hebt kan je daar een USB-stick indoen of een NAS zorgen dat je je eigen muziek kunt blijven afspelen.

Ik blijf bij mijn punt dat ik het belachelijk vind om een android /samsung tablet moet kopen om mijn muziek te kunnen afspelen. Ik denk dat deze zaak nog wel een staartje krijgt bij kassa en of radar. Op zich heeft het vertrouwen in een duur systeem als Sonos een grote deuk opgelopen !!! En word ik verplicht om geld uit te geven voor iets wat goed werkte !

Reputatie 5
Badge +3

Nee, je kiest ervoor om geld uit geven door (om jou moverende redenen) niet voor de meest eenvoudige en gratis optie te kiezen. Ik ben benieuwd of Kassa en Radar hier iets aan doen, zeker nu het al bijna half een half jaar geleden is dat deze wijziging is doorgevoerd. Ik hoor het graag. Bovendien, hoe vervelend het ook voor je is, Sonos mag dit gewoon doen volgens de voorwaarden die jij hebt geaccepteerd.

Iets anders: ik zie dat je een Play:5 hebt. Die heeft een lijningang, waar je evt. je telefoon (alleen een kabeltje nodig) of een bluetoothontvanger op aan kunt sluiten, als deze: https://tweakers.net/pricewatch/383831/logitech-bluetooth-audio-adapter.html. Goedkoper kan ook. Als je dan in de Sonos-app de lijningang kiest, kun je je muziek naar alle Sonossen in je woning sturen. Bluetooth heeft wil iets minder reikwijdte dan wifi. Meer over bluetoothontvangers vind je hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1830077

Reageer