Beantwoord

Muziek van Apple naar Sonos *edit*

• 15 november 2019
  • 34 reacties
  • 531 Bekeken

Kan niet streamen vanaf iPhone en ipad

icon

Beste antwoord door Tim S 18 november 2019, 10:05

Heb de titel van ‘t topic iets aangepast kijkende naar grootdee’s melding over de toonzetting.

Bekijk origineel

34 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Sterk bericht, maar wat wil je hier nu mee bereiken?

Je zou ook kunnen schrijven “Apple is kut want ik kan niet vanaf mijn iPad of iPhone streamen naar mijn Sonos”. 

Gelul, het is een Sonos issue, ben je gesponsord door Sonos?

Chromecast is the thing, but I do not like their privacy terms.

Reputatie 5
Badge +3

Zeker niet gesponsord, maar ik kan niet zo goed tegen dit soort ongenuanceerde berichten. 
Ik heb Sonos gekocht voor het geluid wat mij zeer aansprak en uiteraard zijn er ook minder prettige kanten aan Sonos, maar de meeste daarvan zijn op te lossen. Zo kan je alles wat op je iPhone/iPad staat streamen via airplay of je kan tot 50000 nummers gratis bij Google stallen om zo te streamen.

Zoals je zelf aangeeft heeft elk merk zijn voors en tegens, maar denk dan in oplossingen en plaats geen kortzichtige titels op een forum om aandacht te trekken. 

Reputatie 2
Badge +1

Tsjonge jonge, typisch geval van schreeuwen zonder kennis. Dit komt puur door Apple, die hebben de touwtjes in handen; hetzelfde als dat Apple geen toegang geeft tot de NFC chip, levert een hoop ellende op.

Reputatie 5
Badge +3

@grootdee Het is nu november. Wat jij wilt kan (op sommige Sonossen) al sinds eind augustus niet meer (dankzij Apple inderdaad). Heb jij niet een Sonos waarbij je Airplay kunt gebruiken? Indien niet, dan zijn er inderdaad andere opties/work arounds.

Reputatie 4
Badge +3

Bluesound heeft de feature ook moeten laten vallen, om exact dezelfde reden. Bovendien werkt het wel nog op Android toestellen. Waarom zouden ze dat doen als het probleem niet specifiek bij Apple/iOS lag?

Reputatie 4
Badge +3

@grootdee Het is nu november. Wat jij wilt kan (op sommige Sonossen) al sinds eind augustus niet meer (dankzij Apple inderdaad). Heb jij niet een Sonos waarbij je Airplay kunt gebruiken? Indien niet, dan zijn er inderdaad andere opties/work arounds.

Heb ik iets gemist ? Wat kan er niet meer met Apple/Sonos sinds augustus ?

Reputatie 5
Badge +3

Het lijkt mij dat topicstarter het heeft over het niet kunnen afspelen van muziek welke op de iPhone of iPad staat. Of dit sinds augustus is durf ik niet te zeggen, maar ga er maar vanuit dat dat is waar het over gaat. 

Reputatie 4
Badge +3

Naar mijn beste weten zijn er 2 vormen van streaming mogelijk met Sonos:

• Apple Airplay op bepaalde modellen
  • Bluetooth op de Sonos Move

Beide werken toch nog steeds, niet dat ik er ook maar iets mee doe. Ik ben dus benieuwd wat er niet meer kan met Apple.

Reputatie 5
Badge +3

Tot eind augustus 2019 kon je, zonder Airplay, muziek die op je iPhone stond afspelen op je Sonos-apparaten. Eind augustus is deze feature gestopt omdat hij (door wijzigingen bij Apple) niet meer goed werkte. Zie https://www.onemorething.nl/2019/06/sonos-stopt-lokale-muziek-ios-apparaten/

Reputatie 4
Badge +3

Tot eind augustus 2019 kon je, zonder Airplay, muziek die op je iPhone stond afspelen op je Sonos-apparaten. Eind augustus is deze feature gestopt omdat hij (door wijzigingen bij Apple) niet meer goed werkte. Zie https://www.onemorething.nl/2019/06/sonos-stopt-lokale-muziek-ios-apparaten/

weer wat geleerd, nooit geweten of gezien,

Reputatie 2
Badge +2

Het is maar de vraag of TS überhaupt wel iets van Sonos in zijn bezit heeft…? Zou deze wijziging in gebruik al vanaf augustus spelen dan is hij wel erg laat met deze opmerking. Of is het gewoon het zeiken om het zeiken? Chromecast deugt ook al niet volgens zijn schrijven. Tsjaa, wat moet je met zulke  vragen/opmerkingen dan… De intentie om iemand te willen helpen op dit forum laat weinig ruimte dan.

Reputatie 5
Badge +3

Het zegt ook al genoeg dat hij niet meer reageert op zijn eigen topic. 
Ik denk dat het grootdoenerij is, interessant doen met een brultopic, vervolgens een niet ter zaken doende opmerking in het Engels erdoorheen gooien (zal hij ook wel ergens “geleend” hebben) en vervolgens zwijgen.

De toonzetting van het topic was achteraf te grof. Zonder het goed te praten, het was een uiting van frustratie. Frustratie omdat je een apparaat koopt van ca 400 euro waar je bepaalde verwachtingen van hebt. Verwachtingen die ik ook heb van mijn Apple tools. Waar het fout zit weet ik niet, als consument voel ik mij aan het kortste eind trekken. De geluidskwaliteit van Sonos is beter dan via Bluetooth vind ik. Dus gewoon jammer dat het niet werkt zoals je zou willen als het werkt.

Reputatie 5
Badge +3

@grootdee Ik hoop dat je iets kunt met de aangevoerde oplossingen (Airplay, Google Music free etc.).

Mijn Sonos is al te oud voor AirPlay, helaas. Google, liever niet, maar als het niet anders kan……

anders maar een Sonos Port?

sinterklaas…..

Reputatie 5
Badge +3

De goedkoopste optie om AirPlay in je systeem te krijgen is de Symfonisk boekenplankspeaker van Ikea.

Reputatie 7
Badge +2

Heb de titel van ‘t topic iets aangepast kijkende naar grootdee’s melding over de toonzetting.

Eens. Dank voor de tip voor de Ikea set, maar wil mijn eigen amp/speaker gebruiken, vandaar de Port optie....

Reputatie 7
Badge +2

De Sonos Port heeft ook Airplay, waarin je de muziek vanuit de IPhone/IPad via Airplay via de Port bij je eigen versterker kan doen laten uitkomen.

Badge

Ik kan via mijn oude Ipad perfect  mn nieuwe Sonos toestellen sturen via de app SonoPad.

Helemaal happy want dan kan die oude Ipad nog dienen in de woonkamer.

Ok, na nog een paar weken aanmodderen en proberen de balans opgemaakt, mijn twee jaar oude Sonos connect heeft geen AirPlay en ik kan niet vanuit een iOS apparaat streamen. De geluidskwaliteit is top. Besloten de connect weg te doen en een Yamaha WXAD-10 gekocht. Tot op heden werkt deze prima, AirPlay, WiFi en Bluetooth, en via alle apparaten. Geluidskwaliteit is ook ok, theoretische bit rate is goed, blijft stabiel in het netwerk. En kost niet echt veel, veel goedkoper dan een Sonos. Overigens is een Sonos port niet te kopen bij coolblue? Voorloppig tevreden met deze oplossing.

Sonopad is toch geen originele Sonos app?

Ik speelde vroeger muziek van een iMac op Sonos. Nu een nieuwe iMac ‘Catalina’ gekocht en ik kan nog steeds alle muziek beluisteren. Maar de zelfgemaakte muzieklijsten in “Muziek” op de iMac kan Sonos niet meer vinden, met het Apple systeem vóór Catalina ging dat wel. Sonos is hier in snelheid genomen door de nieuwe software van Apple. Weet iemand hier een oplossing voor?

Reageer