Misschien rare vraag

• 8 March 2015
  • 4 reacties
  • 1182 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Ik zat zomaar even na te denken.

Al mijn Sonos componenten zijn draadloos verbonden met 2 x een Bridge.
De Bridge natuurlijk bekabeld en zo ook de Playbar.
Sonos heeft dus een dedicated netwerk.
Waarom geeft mijn WiFi-router dan alle componenten een IP adres???
Is dit alleen om bijvoorbeeld radio te streamen???
Zo ja dit kan toch ook gewoon bij de bedrade Bridge vandaan komen.?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge
Waarschijnlijk omdat de Sonos componenten geen dhcp-service hebben en alleen uw router dus ip adresssen kan uitdelen, ze moeten toch ergens hun adres vandaan halen.
Wel slim gezien van Sonos, waarom iets laten doen( ip adres uitdelen) als dit overal al gebeurd.
Reputatie 5
Badge +3
mmmmm zit wat in maar waarom dan een apart netwerk opzetten als je deze dus "mengt" met je huidige WiFi netwerk.
Het eigen netwerk van Sonos is gemaakt om stabiliteit te verkrijgen.
Mocht er nu een probleem zijn met je "eigen" netwerk dan heeft dit direct invloed op het "stabiele" netwerk, dus het nut ervan ben ik een beetje kwijt. 🙂
Badge
Ik kan mis zijn, maar volgens mij worden niet echt gemengd, maar naast elkaar gebruikt. eens de sonos zijn ipadres gekregen heeft en zijn eigen Sonosnet opgezet heeft maakt die volgens mij geen gebruik meer van het je eigen wifinet. Buiten dan wel, de communicatie met je smartphones, om de Sonos te besturen ... word ingewikkeld :rolleyes:

Voordeel van eigen Sonosnet, dat ze verder geraken dan je eigen wifi, omdat elk component het signaal terug versterkt ? misschien alleen daarom? zou geen slechte reden zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Oke, mooie uitleg.
Denk dat je in de goede richting denkt.
Bedankt