Beantwoord

Mijn sonos playbar met play:1 stottert hapert sinds een paar weken constant

• 15 mei 2020
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Badge

Ik heb een playbar met 2 play:1’s als surround speaker. Tevens een connect:amp, met normale speakers. En in de keuken een one. Alles heeft jaren prima gewerkt. Ik heb de playbar via een optische kabel op de tv aangesloten. Op alle genoemde apparaten wordt het geluid van de tv afgespeeld.

Sinds een paar weken stottert het geluid steeds. Het vreemde is als ik de tv (ik heb kpn) een paar seconden pauzeer en weer verder speel, dan werkt alles weer prima. Maar zodra ik weer live ga kijken stottert het geluid weer. Het geluid stottert dan op alle apparaten. Alles is bedraad aangesloten, behalve de 2 play:1’s. Als ik nu de netwerkkabel uit de playbar trek, is het probleem over, en lijkt het geluid weer normaal. Ik kan dan echter de connect:amp niet meer bedienen (deze is ook bedraad aangesloten), en hoor deze ook niet meer. Als ik de netwerkkabel weer aansluit gaat het geluid weer stotteren, maar kan ik wel de connect:amp weer bedienen. Als ik het geluid alleen over de tv afspeel, dat is het geluid ook goed.

Het maak ook niet uit als ik de connect:amp uitzet, dan blijft de playbar haperen.

Het vreemde is dat als ik de tv aanzet, het probleem nu altijd optreed! 

Ik het alle apparaten op de nieuwste software versie en herstart, en ook de router herstart. Tevens kabels en aansluiting gecontroleerd, maar dat lijkt allemaal goed.

Er is niets gewijzigd bij mij wat de problemen zou kunnen veroorzaken, denk ik.

Ik heb net diagnostische info aangemaakt en naar sonos gestuurd met bevestigingsnummer 528157777. 

Ik hoop dat het probleem duidelijk wordt, en opgelost kan worden, want dit is heel vervelend.

icon

Beste antwoord door Mark W 18 mei 2020, 13:39

Lijkt erop alsof er aardig wat multicast verkeer door je netwerk gaat, hierdoor zijn je bekabelde apparaten (connect:amp en playbar) meer bezig met het verwerken vandit verkeer dan dat ze bezig zijn met wat ze moeten doen.

Zou je het kunnen testen door de netwerk kabels eens uit beide apparaten te halen, blijft het dan wel goed werken?

Mocht je hier wat meer over willen lezen dan raad ik je de post aan van mijn collega Tim, die kan je hier lezen

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Lijkt erop alsof er aardig wat multicast verkeer door je netwerk gaat, hierdoor zijn je bekabelde apparaten (connect:amp en playbar) meer bezig met het verwerken vandit verkeer dan dat ze bezig zijn met wat ze moeten doen.

Zou je het kunnen testen door de netwerk kabels eens uit beide apparaten te halen, blijft het dan wel goed werken?

Mocht je hier wat meer over willen lezen dan raad ik je de post aan van mijn collega Tim, die kan je hier lezen

Badge

Ik heb nu de playbar via een aparte wifiversteker aangesloten, die 2 ethernet aansluitingen heeft, en niet meer via de ‘domme’ switch waar ook de tv aan gekoppeld is.

Het werkt nu weer prima.

Bedankt voor de duidelijke uitleg over multicast.

Reageer