Vraag

Maximale grootte muziekbibliotheek

• 14 januari 2017
  • 12 reacties
  • 1000 Bekeken

Wat is de maximale grootte van de muziekbibliotheek die Sonos aan kan. Deze staat nu op mijn NAS en is 1,1 TB groot.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Wat is de maximale grootte van de muziekbibliotheek die Sonos aan kan.
De omvang in TB is irrelevant, het gaat om het aantal titels. Dit is gemaximeerd op 65.000 titels.
Hartelijk dank voor het antwoord. Als het meer nummers zijn, wat is dan de beste manier om deze toch in Sonos te laten tonen?
Reputatie 6
Badge +2
Als het meer nummers zijn, wat is dan de beste manier om deze toch in Sonos te laten tonen?
Google Play Music laat de gebruiker gratis 50.000 titels uploaden en ze zijn vervolgens in de Sonos app te gebruiken.
En is het een optie om de muziek te verdelen over meerdere shares op mijn nas?
Reputatie 6
Badge +2
En is het een optie om de muziek te verdelen over meerdere shares op mijn nas?
Nee, dat helpt niet. Ongeacht het aantal bronnen, het maximum blijft 65.000 titels.
Reputatie 3
Plex kan wel weer!

https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4057/kw/plex
Zelfde probleem, volle sonos.
Had wel een connect gekocht om pc te verbinden aan 2 sonos 5 speakers.
Nu via winamp geen probleem met de beperking, ook de eq van winamp kan
gebruikt worden. wat een enorm persoonlijk kwaliteitsverhoging met zich
meebrengt. Die optie ep zou bij de volgende update toch moeten opgelost worden.
Nadeel bijkomende kost (connect) en uw pc moet wel blijven aanstaan.
misschien een oplossing?

Slu
Zelfde probleem, volle sonos.
Had wel een connect gekocht om pc te verbinden aan 2 sonos 5 speakers.
Nu via winamp geen probleem met de beperking, ook de eq van winamp kan
gebruikt worden. wat een enorm persoonlijk kwaliteitsverhoging met zich
meebrengt. Die optie eq zou bij de volgende update toch moeten opgelost worden.
Nadeel bijkomende kost (connect) en uw pc moet wel blijven aanstaan.
misschien een oplossing?

Slu
Badge
Sonos en plex werkt niet altijd. Wanneer het nummer een aantal seconden aan het afspelen is krijg ik een foutmelding. 😠
Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik erachter hoeveel titels er in mijn bibliotheek (van plm 200 GB) staan. Moet ik echt alle bestanden van alle (sub)mappen gaan tellen?
Reputatie 5
Badge +3
Klik eens met de rechtermuisknop op de map waar je muziekbestanden in staan? Dan zie je hoeveel bestanden er in de map zitten. Dat zullen niet allemaal muziekbestanden zijn, maar het overgrote deel wel.
Reputatie 7
Badge +2
Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik erachter hoeveel titels er in mijn bibliotheek (van plm 200 GB) staan. Moet ik echt alle bestanden van alle (sub)mappen gaan tellen?
Je kan een diagnose insturen en ons het laten bevestigen.

Klik eens met de rechtermuisknop op de map waar je muziekbestanden in staan? Dan zie je hoeveel bestanden er in de map zitten. Dat zullen niet allemaal muziekbestanden zijn, maar het overgrote deel wel.
Dit is een mogelijkheid, maar hier kunnen ook plaatjes bij zitten die de album art doen laten weergeven, naast mogelijke andere bestanden.
Is dus meer om een schatting te krijgen, als het totaal aantal bestanden onder de 50.000 ligt, weet je zeker dat je de 65.000 niet bereikt.

Reageer