Vraag

Lijningang Play 5 i.c.m. surroundopstelling

• 28 december 2019
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Al jaren ben ik zeer tevreden over mijn Sonos-installatie. Vorige week heb ik dan ook besloten twee Play 5 speakers aan te schaffen om een nog mooiere geluidskwaliteit te krijgen (met name om muziek te luisteren) en een cd-speler aan te kunnen sluiten op het systeem. Bij deze keuze was ook bepalend dat de Play 5 als home cinema surroundspeaker te gebruiken is, zoals op jullie website bij de productinformatie vermeld staat. Nu ik alles heb staan kom ik erachter dat de lijningang helemaal niet werkt als de speakers ingesteld staan als surroundset. Die informatie ontbreekt nou net bij de productinformatie, wat toch best wel wezenlijke informatie is. Het telkens ontkoppelen van de speakers en er een stereopaar van maken als ik een cd wil draaien, en vice versa, vind ik erg omslachtig en niet Sonos-waardig. Het lijkt mij een softwarematige instelling, dat de lijningang wordt uitgeschakeld bij het gebruik van de speakers als surroundset. Kan Sonos dit aanpassen, zodat het gebruiksgemak overeind blijft en ik moeiteloos kan luisteren naar een film met surround of naar een cd?

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Het klopt dat de line-in niet werkt als de Play:5 speakers als surround ingesteld staan.

Dit omdat de Play:5 speakers in dienst komen te staan van de Playbar/Playbase/Beam en daardoor net op een andere manier communiceren, en de Playbar/Playbase/Beam de speakers dan aanstuurt.

Beste Mark, dank voor je reactie, maar dat is niet waar ik om gevraagd heb. Natuurlijk klopt het dat de line-in niet werkt, want dat heb ik ook zo geconstateerd. Ik uit mijn ongenoegen over het feit dat de speakers niet op diverse manieren zijn aan te sturen en over de informatievoorziening daarover vanuit Sonos (of eigenlijk het gebrek daaraan...). Waar mijn vraag dus over gaat is of er een softwarematige aanpassing gedaan kan worden, zodat de speakers op meerdere manieren zijn aan te sturen vanuit de app. Ik ben ook niet de enige die deze wens heeft, gezien andere reacties op dit forum. De prijzen van de producten van Sonos zijn ernaar dat we als gebruikers van dit systeem mogen verwachten dat dit geen probleem zou moeten zijn. 

Reageer