Vraag

lijn ingang vertraging play5

  • 21 December 2019
  • 19 reacties
  • 1465 Bekeken

Na een herinstallatie van mijn play5 loopt de lijn ingang niet mee schroom. Dit was voorheen wel zo. Iemand een idee….?? On gecomprimeerd werkt overigens ook niet!! Geen verschil hoorbaar!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 7

Bij mijn weten heeft Sonos altijd 0,75 seconden vertraging op een analoge ingang. Dit is om het geluid te bufferen. Vreemd dat jij het eerder niet gemerkt hebt.

Ja het ging ook altijd goed, tot ik de speaker mee heb genomen en in een ander netwerk tijdelijk heb gehad. Nu weer opnieuw in mijn eigen netwerk gehangen en deze problemen kado.gekregen!! Niet echt blij mee, en de oplossing is er zo 1,2,3 dus ook nog niet?

Reputatie 7

Tja. Zoals gezegd is dit normaal bij Sonos; er is dus geen probleem - al begrijp ik dat jij dat wel zo ondervindt. Dat betekent wel dat er geen oplossing komt. Zie voor wat achtergrond ook deze link: https://en.community.sonos.com/music-services-and-sources-228994/line-in-latency-delay-disable-play-5-6736781

Helaas is mijn reactie denk ik verkeerd begrepen. Ik heb geen 7ms vertraging maar 2 a 3 seconde! Dit had ik eerder niet, dus het is geheel onbegrijpelijk waar dit nu in eens vandaan komt!

Als ik de input van de lijn ingang stop hoor ik ook nog 2a3 seconden het geluid!! Terwijl input is gestopt!! 

Please help!!🙏

Reputatie 7
Badge +2

Zie graag onze Home Theater community post, waarin je het kopje analoog vs digitaal kan uitklappen voor meer informatie.

Badge

Ook ik heb dit probleem sinds gister! :(

3 seconde vertraging na mijn speakers opnieuw ingesteld te hebben

Reputatie 7
Badge +2

Misschien staat het op gecomprimeerd en kan je de instelling naar ongecomprimeerd aanpassen voor minder vertraging.

Badge

Misschien staat het op gecomprimeerd en kan je de instelling naar ongecomprimeerd aanpassen voor minder vertraging.


Dankje wel voor het meedenken. Echter heb ik dit al geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Net ook 1 uur aan de lijn gehangen met sonos en diversen dingen geprobeerd. Ook dit hielp allemaal niet. :(

Reputatie 7
Badge +2

Er zal altijd een kleine vertraging zijn op de analoge ingang, mede de reden dat we aanraden geen TV’s en andere visuele bronnen aan te sluiten.

Badge

Weet ik. Maar dit was niet merkbaar. En nu wel. Al jaren lang zo gewerkt. En nu dit....

Reputatie 7
Badge +2

Verneem nu dat er mogelijk wel iets aan de hand is en dat we dit in onderzoek hebben.

Toch verzoek even geduld te houden, mogelijk dat je probleem opgelost word in een update.

Badge

Ben bijna van plan om de beam er bij te gaan kopen… dan koppel ik me speakers daar wel mee…. Heb het idee dat dit nog wel even gaat duren.

 

Doe ik de beam en de one als 5.0 en mijn 2x play 5 in een aparte kamer/groep

Ik ben nu bij kennissen die precies hetzelfde probleem hebben. Graag een oplossing Sonos!!

Bovenstaand probleem ook aan de orde. Al nieuws uit het Sonos kamp? Is toch een vreemd verhaal.

Reputatie 7

Dus softwareversie 10.6.1 heeft hiervoor niet geholpen? Zie bijvoorbeeld https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/echo-bij-gelijktijdig-gebruik-one-play-en-connect-6766605

Ik heb hetzelfde probleem, erg frustrerend!!

 

afgelopen maanden goed gedaan, afgelopen vrijdag vanwege een soort storing met Sonos gebeld en na herinstallatie opeens een vertraging op de lijn ingang. Help! 

Reputatie 7
Badge +2

De problemen met de lijn-ingang zijn met een laatste software update oplost.

Mocht je op de laatste software versie staan en toch nog problemen ervaren, dan wil ik je verzoeken ons te bellen zodat we dieper onderzoek kunnen doen.

Ik heb vandaag hetzelfde probleem ervaren. Paar maanden zonder tijdvertraging de lijningang voor mijn tv gebruikt. Door netwerk probleem alles opnieuw moeten instellen en nu 2 a 3 seconde tijdsvertraging. Is er een oplossing ? 
 

Je dient de Audiovertraging onder de Lijningang op 75ms te zetten. Bij een herinstallatie gaat de vertraging op een of andere manier naar 2000ms

Dit is de oplossing.