Beantwoord

Lichte A/V sync verschil bij beam icm Philips 43pus7303

• 8 januari 2019
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

Hallo
Ik heb sinds kort en Philips 43pus7303 TV i.c.m. Sonos Beam.

De Beam heeft echt een te gekke geluid.
Een goeie toevoeging aan de TV
Mooi design met goed vol geluid voor een kleine soundbar.
Nu hopen op een snelle komst van de nederlandse google assistant icm Sonos ;-)

Toch heb ik het gevoel dat bij netflix via TV / Ziggo horizon box een lichte AV sync verschil tussen TV en Beam erin zit.
Het is echt minimaal (m/s).
De beam is aangesloten op bekabeling (niet via wifi) en op TV via de bijgeleverde optische audio-adapter met HDMI

Ik had ook geprobeerd via de HDMI-ARC poort.
Maar de tv meldt elke keer dat de speakers in gebruik zijn.

Alvast bedankt voor een reactie.

Mvgr, Harm
icon

Beste antwoord door Tim S 11 januari 2019, 10:08

Bel ons anders even, want zo via het forum word het moeizaam troubleshooten, en hier willen we eigenlijk ook een beetje van afstappen.
Het daadwerkelijk problemen onderzoeken doen we via onze mail: support@sonos.com, of door ons gratis telefoon nummer te bellen.
Zie hier onze contact gegevens.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hi Harm, fijn om te horen dat je zo positief bent over de Beam!

Jammer om te horen van de kleine vertraging in geluid. Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Hallo Frank, Bedankt voor je reactie, top!

Na een paar dagen wennen aan mijn nieuwe TV Philips 43pus7303 en Sonos Beam vind ik alles geweldig.
Gister heb ik eindelijk (zonder storen) rustig onderzoek gedaan naar mijn AV sync issue.

Eerst gekeken met de app van Sonos met de audio delay optie.
Maar als ik ging switchen van tv naar exerne bron (ziggo horizon) klopt 't geluid sync weer niet

Ik heb via de TV youtube gepakt en verschillende audio sync test gedaan. (TV beeld - Sonos)
Ook getest met lip sync test en normale spraak filmpjes en met netflix .
Dit was gewoon goed.

Toen heb ik gekeken via de HDMI bron van Ziggo Horizon box.
Deze kan men instellen via het men avanceerde instellingen - Audio - HMDI synchronisatie.
Met een beetje zoeken naar de juiste instelling ben ik achter gekomen dat de instelling 20 ms al stukken beter is.
Aankomende dagen effe kijken en horen of dit juist is 😉

Mijn conclusie/tip voor andere beginnende Sonos gebruikers:
Eerst kijken of jouw TV delay heeft i.c.m. Sonos,
Zo niet: Dan pas kijken naar de externe bron. Dat scheelt wat tijd.

Mvgr, Harm
Reputatie 7
Badge +2
Bel ons anders even, want zo via het forum word het moeizaam troubleshooten, en hier willen we eigenlijk ook een beetje van afstappen.
Het daadwerkelijk problemen onderzoeken doen we via onze mail: support@sonos.com, of door ons gratis telefoon nummer te bellen.
Zie hier onze contact gegevens.