Vraag

Langere tijd weg, Sonos aan de stroom laten of niet?

• 3 september 2016
  • 6 reacties
  • 1223 Bekeken

Badge
Wij gaan voor langere tijd van huis (3 á 4 mnd), zal ik mijn Sonos app. aan de stroom laten of niet?

Ikzelf denk er aan om alles los te koppelen, of heeft dit event. consequenties?

Graag hoor ik wat het beste is.

M.vr.gr.

Marcel

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Loskoppelen heeft geen consequentie's
Ikzelf zou het niet doen, Sonos producten gaan vanzelf in low energie mode en gebruiken bijna niets.
Loskoppelen heeft geen consequentie's
Ikzelf zou het niet doen, Sonos producten gaan vanzelf in low energie mode en gebruiken bijna niets.

Vind je? Ik vind het energieverbruik helemaal niet zo laag... https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/260/~/sonos-power-consumption-when-idle
Reputatie 4
Badge +2
Ja dat vind ik 🙂......in vergelijk met een tv of andere active speakersystemen.
Badge
Wij gaan voor langere tijd van huis (3 á 4 mnd), zal ik mijn Sonos app. aan de stroom laten of niet?

Ikzelf denk er aan om alles los te koppelen, of heeft dit event. consequenties?

Graag hoor ik wat het beste is.

M.vr.gr.

Marcel

Loskoppelen kan volgens mij helemaal geen kwaad, wij hebben vaker Sonos langere tijd uit staan. Maar tot nu toe nog niet langer dan 5 weken.
Loskoppelen van het net voorkomt ook eventueel schade door inslag van bliksem.

Afgelopen weekend weer eens een eerste generatie Apple AirPort Express van zolder gehaald. Deze heeft ca. 6 jaar in een doosje gezeten. Inpluggen in een stopcontact en werken! Alle settings stonden er nog netjes in, geen enkel probleem.
Van Sonos verwacht ik een zelfde probleemloze werking. Heel misschien een update nodig als bijv. de Sonos app op een telefoon/tablet zich in de tussenliggende tijd heeft geupdate (en dus nieuwer is dan de versie op de uitgeschakelde componenten), maar meer niet.
Badge
Vanmorgen, vanwege een andere vraag, contact gehad met de Sonos helpdesk dus meteen deze vraag maar gesteld.

Het loskoppelen van het net van de Sonos installatie is geen enkel probleem en heeft beslist geen consequenties.

Dus haal ik alles van de stroom af als we langdurig weg zijn.
Vergeet dan ook niet om de modem en dergelijke uit te zetten als je toch weg bent 🙂

Reageer