Vraag

koptelefoon

• 2 maart 2016
  • 34 reacties
  • 13462 Bekeken

heeft iemand al een mogelijkheid ontdekt om een draadloze koptelefoon te koppelen

34 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom.

heeft iemand al een mogelijkheid ontdekt om een draadloze koptelefoon te koppelen
Deze bijvoorbeeld. Maar ook de RS 185, RS 175 en de RS 165 zijn geschikt om te gebruiken met Sonos. Je kunt ze optisch of analoog aan een Sonos-component koppelen.
Badge
ik zit met de zelfde vraag : ik heb 2x Play 5 in de kamer staan, hoe koppel ik b.v. de Sennheiser RS 175 aan het systeem?
Reputatie 3
Badge +2
ik heb 2x Play 5 in de kamer staan, hoe koppel ik b.v. de Sennheiser RS 175 aan het systeem?
De Play:5 heeft slechts een line-in aansluiting. De Sennheiser RS175 heeft een analoge en een optische ingang. In jouw geval moet je dus een koppelstuk zien te kopen tussen de line-in van de Play:5 en de (optische of analoge) ingang van de RS175, want dat gaat niet rechtstreeks. Die zijn wellicht in de handel verkrijgbaar. Zou je een Connect of een Connect:Amp of een Playbar hebben, dan is er geen probleem want die beschikken alle drie over een optische ingang.
Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met je koptelefoon en hoe je deze hebt gekoppeld.
Badge +1
als je dat wil kan het heel simpel met een zoneplayer die heeft zowel analoog als optisch out
Wat is een zoneplayer Tom?
Badge +1
Dat is een Sonos connect ZP90
ok, ik heb een connect:Amp en daar kun je geen koptelefoon op aansluiten voor zower ik weet.
Badge +1
nee daar is de uitgang de speaker aansluitingen daarom zei ik al je hebt een zp90 nodig die heeft zowel optisch als analoog uit.
Ok bedankt. Helaas dus. Ik heb de Connect:Amp, een Play1, een Play 5 en een Soundbar van Sonos. Behoorlijk compleet dacht ik zo. Een koptelefoon past daar dus niet bij. En om nu een zp90 zoneplayer te kopen alleen voor een koptelefoon vind ik wat teveel van het goede. Ik hoopte op een andere oplossing.
Badge +1
soms is marktplaats je goed gezind kijken kan nooit kwaad 🆒
Reputatie 7
Badge +2
Wij van Sonos raden af om draadloze koptelefoons met Sonos te verbinden.
Het draadloos adapter van zo'n koptelefoon kan storing ervaren van wifi, of visa versa, wifi kan storing ervaren van zo'n draadloos koptelefoon.
Dus 100% werking kunnen we niet garanderen.
Wij van Sonos proberen dan ook kamers van muziek te vullen, gehele huishoudens, niet alleen de oren ;)
Draadloos koptelefoon aanschaffen en gebruiken is dan ook op eigen risico, als er problemen mee zijn kunnen wij helaas vrij weinig betekenen.
Een reden te meer om ergens nog die oude muziekinstallatie te houden om in alle stilte te kunnen luisteren naar je favoriete muziek zonder iemand anders te storen. SONOS maak aub ook een koptelefoon. Soms is kamerbrede muziek storend. Ik mis soms ook het stereo-effect.... en regelmatig wil ik (vrij luid) naar muziek luisteren terwijl mijn ega is gaan slapen.... NU is dit met mijn Sonos ONMOGELIJK. Ik mis die avonden en stukken van de nacht met muziek. Een koptelefoon is een essentieel onderdeel van een muziekinstallatie. In dit verband is "je kamerbrede muziek voor het ganse gezin" een goedkoop excuus.
Reputatie 7
Badge +2
Een reden te meer om ergens nog die oude muziekinstallatie te houden om in alle stilte te kunnen luisteren naar je favoriete muziek zonder iemand anders te storen. SONOS maak aub ook een koptelefoon. Soms is kamerbrede muziek storend. Ik mis soms ook het stereo-effect.... en regelmatig wil ik (vrij luid) naar muziek luisteren terwijl mijn ega is gaan slapen.... NU is dit met mijn Sonos ONMOGELIJK. Ik mis die avonden en stukken van de nacht met muziek. Een koptelefoon is een essentieel onderdeel van een muziekinstallatie. In dit verband is "je kamerbrede muziek voor het ganse gezin" een goedkoop excuus.
U noemt het een goedkoop excuus, maar Sonos streven is om elke kamer te vullen van muziek.
Toch bedankt voor de feedback, misschien ooit in de toekomst dat zo'n product op de markt komt.
Zou persoonlijk ook wel een draadloze headset van Sonos op de markt willen zien.
bedankt voor je reactie. ik kijk uit naar die koptelefoon.
Een oplossing voor de vele vragen om een sonos koptelefoon is: koop een Sonos Connect en sluit daar via de digitale poort en sennheiser RS 175 op aan en je heb een sonoskoptelefoon die je kunt aan sturen via sonos app
bedankt voor je reactie. ik kijk uit naar die koptelefoon. Ik ook heel erg. Indien Sonos die niet zelf wil, dan wellicht een andere ondernemer die dit gat in de markt wil opvullen? Bij software is het ook heel gewoon dat er één leverancier is voor de systeembesturing en dat de markt daar dan allerlei programma's of hardware voor maakt. Bijvoorbeeld Microsoft Windows 10 of Android.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos producten zijn alleen compatible met Sonos, dus een ander bedrijf die een draadloze koptelefoon maakt, wil nog niet zeggen dat dit binnen het Sonos Mesh-netwerk zal functioneren, en dat je deze bijvoorbeeld zou kunnen groeperen zodat het synchroon het zelfde laat horen.
Dat begrijp ik. Daarom is het voor SONOS de uitdaging om haar besturingssysteem zodanig open te stellen voor leverenciers van koptelefoons dat die aansluiting in het Sonos netwerk wél kan. Dan hoeven jullie dit niet te ontwikkelen en kunnen anderen dat als zelfstandig product met als label "Sonos compatibel" kopen. Ook goed voor Sonos zelf denk ik.
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat Sonos dit liever in eigen beheer wil houden.
En ook zelf met een kop-telefoon op de markt zou willen komen als deze hier de tijd rijp voor ziet.
Die tijd is volgens mij al lang aangebroken. Zie de 1933 reacties die bovenin deze topic staan vermeld.
Reputatie 7
Badge +2
Feedback zien we graag tegemoet, maar Sonos is en blijft Sonos, met zijn eigen jasje, zijn eigen producten en bediening/werking.
Dit heeft verder weinig te maken met hoeveel reacties ik als personeel van dit bedrijf plaats op het Sonos forum.
Oké, ik geef mij over 🙂
ik heb 2x Play 5 in de kamer staan, hoe koppel ik b.v. de Sennheiser RS 175 aan het systeem?
De Play:5 heeft slechts een line-in aansluiting. De Sennheiser RS175 heeft een analoge en een optische ingang. In jouw geval moet je dus een koppelstuk zien te kopen tussen de line-in van de Play:5 en de (optische of analoge) ingang van de RS175, want dat gaat niet rechtstreeks. Die zijn wellicht in de handel verkrijgbaar. Zou je een Connect of een Connect:Amp of een Playbar hebben, dan is er geen probleem want die beschikken alle drie over een optische ingang.

Je kunt een Connect aansluiten op een hifi-set die je verder niet meer gebruikt. Vervolgens sluit je het basisstation (de zender) van een RF-koptelefoon (FM, groot bereik binnenshuis) zoals een Sony TMR-RF895R of een Sennheiser TR 130-RF aan op de koptelefoonuitgang van de set. (De luidsprekers van de tuner/versterker hoor je dan niet meer.)

Als je een Connect rechtstreeks op het basisstation van de koptelefoon aansluit, hoor je niets..
Dat laatste klopt niet.
Ik heb zojuist een draadloze Sennheiser RS160 hoofdtelefoon rechtstreeks aangesloten op mijn Sonos Connect.
Gewoon via de analoge uitgang van de Connect met tulpstekkers en een omzetter naar Jackplug (ik geloof dat het zo heet) naar het basisstation van de hoofdtelefoon.
Resultaat: prima geluid!!!

Reageer